|
Sonja Bärlund
Alkava kuopankaivaja
|
 |
« : 21.02.08 - klo:23:43 » |
|
Viimeisimmästä Palveluskoirat-lehdestä 1/2008 saatoime lukea että "Hallitus päätti myös esittää Kennelliitolle Suomen Lagottoklubi ry anomuksesta Lagotto romagnolo -rodulle kilpailuoikeutta palveluskoirakokeisiin. Samalla yhdistys hyväksyttiin liiton jäsenyhdistykseksi."
Näillä näkymin kilpailuoikeudet ovat siis tulossa lagotoille ensi vuoden alusta.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.02.08 - klo:00:39 kirjoittanut Saija Koivula »
|
tallennettu
|
|
|
|
Terhi Heikkinen
Tryffelimetsän vartija
|
 |
« Vastaus #1 : 21.02.08 - klo:23:48 » |
|
Upea juttu!!! Tulkaas tänne pulinoimaan te, joiden suunnitelmissa siintää jokin PK-koe, vaikka vasta vuosien päästä.  Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eikös? Meillä olisi toiveissa tälle vuodelle BH-koe, ja ensi vuonna mahdollisesti hakukoe. PERIAATTEESSA jälkikin tulisi kysymykseen, mutta toistaiseksi koira vaikuttaa pahaenteisen yli-innokkaalta ryysijältä, että voi olla, että jäljestelemme vain omaksi iloksemme. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Saija Koivula
Valvova silmä
Tryffelitarhan vartija
|
 |
« Vastaus #2 : 22.02.08 - klo:00:52 » |
|
Natsi-moderaattori täältä, iltaa...
Siirsin tämän ketjun pois Klubin Tiedoituksia -palstalta, koska ei vaikuttanut varsinaiselta viralliselta tiedotteelta - Sonja korjaa vain jos olen väärässä (foorumin käytännöt vielä ottaa haparoivia askeliaan). Lisäksi täällä harrastuspalstalla on selkeästi tilausta pk-oikeuksista pulisemiseen laajemminkin, joten uskon tämän hedelmällisen ketjun viihtyvän täällä hyvin...
Jatkakaa ihmeessä, olkaa hyvät.
Ja itse aiheeseen: Täytyykin tänä vuonna viedä tuota meidän jälki-koulutusta vielä eteenpäin, ja ruveta treenaamaan sitä esine-etsintää Viggon kanssa. Ei aikaa hukattavaksi, BH onneksi kuitenkin jo alla. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Saija, Etna, Viggo ja Cora
|
|
|
Julia Wahlroos
Alkava kuopankaivaja
|
 |
« Vastaus #3 : 14.03.08 - klo:19:37 » |
|
Vaikuttaako nämä Pk-oikeudet lagottojen muotovalioitumiseen mitenkään? Kun belgareilla pitää olla kait avoimesta luokasta tulos jotta voi tulla muotovalioksi. Ei sillä että Fata koskaan tulee saaman edes eriä näyttelystä  , mutta yleisesti kiinnostaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tärkeintä ei ole voitto vaan murskavoitto, hienot palkinnot tai hyvät selitykset 
|
|
|
Ida Danielsson
Varma tryffelikuono
|
 |
« Vastaus #4 : 14.03.08 - klo:20:40 » |
|
^Ei taida vaikuttaa, sillä onhan muitakin pk-oikeudet omaavia rotuja, joilta ei vaadita pk-tulosta valioitumiseen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Lagotot Senna & Sumi- (TK1 Wildfinn Aleksiina & Cantharellin Onda Nordica)
|
|
|
Tere Jääskeläinen
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #5 : 14.03.08 - klo:21:27 » |
|
Eivät vaikuta, kuten Ida jo kertoi. PK-harrastus ja -kokeet ovat harrastusmuoto siinä missä toko ja agilitykin. Koirat saavat mieleistään puuhaa ja ohjaaja hiukan jännitystä elämään kun lähtee kisaamaan. Ehkä tulevaisuudessa lagotot pääsevät oikeisiinkin töihin sekä pk-puolelta että pelastuskoirina. Kykyä niillä kyllä on, jos ohjaajalla innostusta riittää. Pk-kilpailuoikeuksia emme vielä ole saaneet, menee todennäköisesti vuoden 2009 alkuun. Joten nyt on hyvää aikaa harjoitella! t. Tere
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Salla-Mari Kuusinen
Varma tryffelikuono
Roosa, Riia & Reena
|
 |
« Vastaus #6 : 13.05.08 - klo:19:06 » |
|
Meinaakos nuo pk-oikeudet nyt sitä, että jos suunnitelmissa on käydä bh-kokeessa, niin se onnistuu vielä ilman metallista ketjupantaa
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sallis & lagotot Roosa (Foogel Fossi Felice), Riia (Wildfinn Ferraria), Reena (W. Modena) & Bertta (W. Barbera)
|
|
|
Heli Herna
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #7 : 13.05.08 - klo:21:37 » |
|
Moro
Käyttäytymiskokeessa tulee pk-oikeudet omaavilla roduilla olla ei-kiristävällä tavalla kytketty metallinen ketjukaulain. Muilla roduilla voi olla muunkinlainen kaulapanta tai valjaat.
Metallinen ketjukaulain on kuitenkin ainakin meidän Totolle tosi mieluinen - merkki siitä, että se pääsee tekemään mukavaa tottista minun kanssani. Tai sitten ketteryystelineitä, joissa myös ko. pantaa käytän. Ei ketjukaulainta siis kannata pelätä.
Mutta vielä tämän vuoden aikana voi siis lagoton kanssa mennä bh-kokeeseen muunkinlaisen pannan taikka valjaiden kanssa.
Heli, Toto ja Miina
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Salla-Mari Kuusinen
Varma tryffelikuono
Roosa, Riia & Reena
|
 |
« Vastaus #8 : 13.05.08 - klo:23:42 » |
|
Ei me tuota ketjupantaa pelätä  Meidän lähi Mustissa ja Mirrissä ei ollut lukollista ketjupantaa, joten olisiko vinkkejä mistä sellaisen voisi hankkia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Sallis & lagotot Roosa (Foogel Fossi Felice), Riia (Wildfinn Ferraria), Reena (W. Modena) & Bertta (W. Barbera)
|
|
|
Heli Herna
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #9 : 14.05.08 - klo:13:11 » |
|
Heips
Enpä minä oikeastaan tarkoittanutkaan, että sinä Sallis ketjupantaa pelkäisit. Olen vain huomannut, että jotkut oikeasti niin tekevät ja pitävät sitä keskiaikaista kidutusvälinettäkin kamalampana vekottimena. Noita lukollisia ketjupantoja ei tosiaan kaikkialla ole, mutta kunhan ostaa tavallisen ja nimenomaan sopivan kokoisen (ei liian pitkän) ketjupannan ja napsauttaa hihnan lukon pannan molempien lenkkien läpi, niin jopa ei kurista.
Heli, Toto ja Miina
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #10 : 14.05.08 - klo:14:34 » |
|
Nyt tipuin kyllä kärryiltä ja pahasti. Lukollinen ketjupanta? Mikä se sellainen on? Antakaa mä arvaan, joku missä on joku systeemi että panta ei pääse kuristamaan tms? Eikös se tavallinenkin versio ihan hyvä ole 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heli Herna
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #11 : 14.05.08 - klo:17:04 » |
|
Älä Aino-parka ainakaan putoa korkealta. Minä en ole ikuna sellaista lukollista pantaa nähnyt vaan olen kuullut, että sellaisia on. Minulla ei ole mitään tarvetta luopua ihan tavallisesta ketjupannasta. Se on vallan mainio vekotin ja kuten jo aiemmin kerroin, minun koirilleni merkki siitä, että pääsee pitämään kivaa meikäläisen kanssa tottikseen tai kettikseen.
Heli, Toto ja Miina
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heli Herna
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #12 : 10.06.08 - klo:23:07 » |
|
Nyt sitten kaikki pk-kisoihin aikovat hiomaan tottis, esineruutu ja maastot kuntoon ja ei kun kisaamaan! Oikeudet tulivatkin heti eikä viidestoista päivä eli 1.1.2009.
Heli, Toto ja Miina
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #13 : 18.06.08 - klo:10:45 » |
|
Siis hetkinen. Nyt vasta kävin itse hallituksen tiedotuksen lukemassa ja lagottojen pk-oikeudet astuivat siis voimaan HETI, niinkö? Huippua! Kukas on menossa ekana kisoihin??
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heli Herna
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #14 : 18.06.08 - klo:14:34 » |
|
Juu, voimassa ovat jo nyt. Ja sitä ekaa kisaajaa minäkin olen täällä vähän kuullostellut. Ei ole vielä kukaan tunnustanut. Mielenkiintoista myös arvuutella sitä, onko laji haku vai jälki vai kenties jotain muuta.
Heli, Toto ja Miina
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|