Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

18492 viestiä 1539 aihetta- kirjoittanut 591 jäsentä - Uusin jäsen: Joanna Granholm

09.02.12 - klo:23:08
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Trimmauskoneet
Sivuja: 1 2 3 »   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Trimmauskoneet  (Luettu 4259 kertaa)
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 05.02.10 - klo:14:59 »

Tästä muistan olleen keskustelua mutta en taas (yllättäen)löydä sitä mistään.. Eli suositelkaa trimmikonetta joka kelpaa lagoton turkin ajeluun 1-2 kertaa vuodessa. Ei tarvi olla superhieno ja kallis koskakäyttö tulisi olemaan hyvin vähäistä, mutta ei ihan romukaan niin että menee hermot jo ekaa kertaa ajellessa.

Kuinka nopeasti sen ajelun muuten oppii ja oppiiko täystumepelo sitä ominpäin? Virnistää Leikkaaminen kyllä sujuu mutta ajattelin että olisi kiva hankkia myös oma trimmeri. Nyt kun Lucaa ei enää tarvi kuskata näyttelyihin olisi kätevä vetää turkki alas pari kertaa vuodessa.

tallennettu

-Julia&Luca
Anne Kupiainen
Tosi tryffelinsurfaaja

Ilo, Dina & Uma

« Vastaus #1 : 05.02.10 - klo:17:31 »

http://www.lagottofoorumi.com/index.php/topic,122.0.html

Tuoltapa löytyy se edellinen keskustelu  Hymyilee
tallennettu

Maailman rakastavin eläin on märkä koira - Ambrose Bierce
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #2 : 06.02.10 - klo:18:00 »

Kiitos, alkuun oli juttua turkinhoitoaineista niin en pikaisella selauksella löytänyt Hymyilee Kai se on panostettava kunnon koneeseen vaikka käyttöä sille on vain harvakseltaan, koska hermothan siinä menee jos kone kuumuu ja leikkaa kiinni koko ajan..

Onko muuten vaaraa että koiran ihoon saa vekkejä vai onko trimmikoneet siinä suhteessa turvallisia? Eli vaikkei olis kaikkein kätevin tapaus niin koiralta ei lähde muuta kuin turkki Virnistää?
tallennettu

-Julia&Luca
Anne Kupiainen
Tosi tryffelinsurfaaja

Ilo, Dina & Uma

« Vastaus #3 : 06.02.10 - klo:21:11 »

Ite oon vaan muutaman kerran leikannu koneella. Karvat läks, mut iho säily  Virnistää

Helpompi oli vetää kaikki, kun yrittää jotain jättää.... eli mulla oli sit aika karvattomia koiria  Iskee silmää
tallennettu

Maailman rakastavin eläin on märkä koira - Ambrose Bierce
Raija Jorva
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #4 : 06.02.10 - klo:22:31 »

Elä osta mitään halpiskonetta,siintä saat vain mieliharmia,kun tuo Lagoton kikkarakarva ja pohjavilla eivät niillä lähde kuin itkemällä.
Minä olen trimmannut Suursnautsereita Aeckulap-koneella,toinen hyvin tehokas kone on Oyster,jota aikapaljon eläinlääkärit käyttää.Tämänpäivän koneiden hintoja en tiedä,mutta arvelen että siinä lähellä 400,00 
Vanhana koneenkäyttäjänä suosittelen saksia.
tallennettu
Senja Mäkinen
Varma tryffelikuono

« Vastaus #5 : 07.02.10 - klo:17:06 »

En muista onko koneista ollut vielä joku toinenkin keskustelu, mutta jos kerron tässä kokemuksiani uudestaan niin se ei varmasti haittaa!  Virnistää

Meillä ollut äitin kanssa käytössä Osterin yksinopeuksinen kone kautta aikojen. Se on hyvä, mutta kuumenee tosi paljon vaikka millaista karvaa leikkaa, tämän koneen hinta noin 180-200 euroa. Äiti siis edelleen trimmaa tällä.
Itselleni ostin tuossa, olisko ollut vuosi sitten Andiksen AGRC-koneen, ihan vain testiksi ja olen ollut erityisen tyytyväinen. Ei kuumene ja sopii jotenkin lagoton turkille todella hyvin. Minulla käy aika paljon trimmauksessa lagottoja ja ongelmia ei ole vielä koskaan tullut. Samoin koirat pitävät Andiksen koneesta enemmän, koska se on PALJON hiljaisempi mitä Oster. Tämän koneen hinta myöskin noin 200 euroa. Ja olen jotenkin ihmeenkaupalla selvinnyt koko tämän ajan vain yhdellä terällä, kun jotenkin Osterissa tuntuu, että uutta terää saa olla koko ajan ostamassa. Tietysti koirat ovat aina puhtaita kumpaakin konetta käyttäessä. Eli summasummarum, itse en Andiksen konetta tällä hetkellä vaihtaisi pois!  Virnistää

Halppis koneista ei yleensä tule kun päänsärkyä, kun lagoton karva kuitenkin yleensä aika paksua vaikka ei nyt ihan takussa olisikaan. Mikä "mukavampaa" kun kone tekee tenät siinä vaiheessa, kun puolet koirasta leikattu!  Järkyttynyt Kiva siinä sitten pohtia, että mitäs tässä nyt tekis, kun trimmi "hieman" omalaatuisessa vaiheessa!  Virnistää
« Viimeksi muokattu: 07.02.10 - klo:17:26 kirjoittanut Senja Mäkinen » tallennettu

Senja & Foogel lagotot
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #6 : 07.02.10 - klo:17:58 »

Ehkä toi Andiksen kone on sitten se, täytyy katsella tarjouksia. Ja ihan vielä ei ajeleminen ole edes ajankohtaista, mutta kesäksi sitten.

Saahan turkin leikkaamallakin lyhyeksi,mutta ainakin mulla on mennyt useampi tunti saksien kanssa saada turkki siististi kokonaan alas.

Onko lagoton turkki muuten erityisen hankala ajeltava siistinäkin? Se on selvä että jos turkki on päässyt täysin huopumaan niin sen alasajo ei ole´ihan helppo juttu.  Ajattelin että vähän heppoisempikin kone riittäisi kun pidän turkin kuitenkin kuosissa koko ajan. Eli suht lyhyenä ja takut selvitellään kerran viikossa, joten mihinkään taljaan koneen ei tarvisi pystyä. Mutta ehkä siistikin lagoton turkki on siis koneelle haaste?
tallennettu

-Julia&Luca
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #7 : 07.02.10 - klo:23:27 »

Säännöllisesti selvitetyn ja puhtaan lagottoturkin ajaa koneella about 30minuutissa, kun on tosiaan kunnollinen kone. Ja jos lyhyeksi on ajamassa, niin helpointa on tehdä niinkuin lampaillekin tehdään, eli aloittaa selästä ja edetä siitä sivuille (ja siis ajelusuunta päästä häntään..).

Meillä käytössä Osterin A5 2-tehokone, ja siihen olen tosi tyytyväinen ollut. Teränä sekä Andiksen että Osterin teriä. Aiemmin oli käytössä Andiksen tehottomin versio (Pro-Pet:in vanha versio), jonka kanssa meni lähinnä hermot, ja karvat pysyi koirassa...
tallennettu

Krisse ja Nambervan karvakuonot
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #8 : 09.03.10 - klo:22:03 »

Senja, kun sinulla on tuo Andiksen kone, käytätkö siinä muuta terää kuin mukana tulevaa 1½-millistä? Hiljaisuutensa vuoksi se kiinnostaa minua. Ihmettelen vaan, että onko puolitoistamillinen liian liki ihoa. Partasen Riitta leikkasi kerran Retun turkin kolmimillisellä, ja se oli minusta kyllä hyvän näköinen. Kahden koiran kanssa tuntuu siltä, että itse saisi trimmailla, ja välttääkin, kun ovat vain kotikoiria. Tänään leikkasin Retun turkin saksilla. Siitä tietty sormet kipeytyivät sen verran, että kunnon koneen kaipuu virisi taas. Halpiskoneita (Moseria ja Osteria) on komerossa tyhjän panttina  Vihainen. Siksi seuraavaksi haluan investoida kunnon koneeseen.

Lähinnä nyt kiinnostaa, pitäisikö koneen (esim. Andiksen) kanssa ostaa heti lisäterä ja jos, minkälainen?
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Sanni Heikkinen
Alkava kuopankaivaja

Fotodogin Baby Eraldo -Pekko-

« Vastaus #9 : 10.03.10 - klo:12:38 »

Itse ostin trimmikoneen (Moser Max45) jonkun aikaa sitten. Olin kyllä todella tyytyväinen tuohon koneeseen. Hyvin hiljainen ja TEHOKAS! Ja terät eikä kone kyllä kuumunut juuri ollenkaan, vaikka ajelussa meni aikaa. Suosittelen tätä lämpimästi Hymyilee Niitä muoviteriä ei matkassa tule, mutta ne tilasin erikseen. Hintaa itse koneella oli noin 130 euroa (Tassutallista) ja terät tilasin Peten koiratarvikkeesta (20 euroa). Toivottavasti tästä oli jotain apua Hymyilee

tallennettu

-Sanni&Pekko-
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #10 : 11.03.10 - klo:16:37 »

Itseäni kiinnostaisi myös, tarvitseeko tuo 1,5 terän lisäksi ostaa joku isompinumeroinen terä? Kun ihan ei viitsi nahkaa myöten vetää... Epävarma Ja tarvitaanko niitä leikkukampoja? Ja kauanko mukana tuleva teräöljy kestää? Vai kannattaako ostaa heti jo uusi mukana?

~Päivi Huh ~
tallennettu

Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät siitä kokonaisemman.
                          -R.Caras-
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #11 : 11.03.10 - klo:19:12 »

Mulla ei vielä ole omakohtaista kokemusta  mutta itse ajattelin tilata myös vähän pidemmäksi jättävän terän, ettei ihan nakuksi tarvi vetää. Nuo kammat ei kuulema toimi lagoton turkkiin, eli kannattaa varmaan ostaa suoraan terä joka leikkaa halutun pituiseksi. Aika hintaviahan nuo terät on, mutta kai ne sitten jonkun aikaa kestääkin.
tallennettu

-Julia&Luca
Sanni Heikkinen
Alkava kuopankaivaja

Fotodogin Baby Eraldo -Pekko-

« Vastaus #12 : 12.03.10 - klo:10:04 »

Hmm, minulla ei kyllä ollut ongelmia nuiden kampojen kanssa. Tasaista ja siistiä jälkeä tuli  Hymyilee leveästi Mutta tämä on vain oma kokemukseni, ja onhan turkeissakin eroja Hymyilee
tallennettu

-Sanni&Pekko-
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #13 : 12.03.10 - klo:12:39 »

Kammat toimivat varmaan pentukarvaan, kun turkki ei vielä mene yhtä tiiviiseen kiharaan kuin aikuisella, toki ohutturkkisella aikuisellakin saattaa kammat olla käytettävissä...

Meillä ei ole koskaan kampoja ollut, koneella tehdään siis vain "oikeat" alasajot, muut lyhennykset aina saksilla...
tallennettu

Krisse ja Nambervan karvakuonot
Eija Isomäki
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #14 : 12.03.10 - klo:13:22 »

Itse ostin Andiksen AGC, kaksinopeuksisen johdollisen. Tilasin siihen jonkin terän, jonka piti jättää turkki pidemmäksi. Se ei todellakaan onnistunut. Juttelin sitten Jole-tuonnin (mistä olin koneen tilannut) "emännän" kanssa asiasta. Hän on kokenut trimmaaja ja sanoi, että vesikoirien turkkiin ei käy nuo pidemmäksi jättävät ja sovimme, että lähetän terän takaisin ja saan tilalle terän nro 7 FC. Sain samalla hyvitystä kallimmaasta palautettavasta terästä, jota hän voisi itse käyttää. Sillä nimittäin pystyy leikkaamaan kauniin kotitrimmin aivan selväturkkiselle villakoiralle esimerkiksi. Keraamiseen terään saa sen tylsyessä vaihdettua uuden keraamisen osan eikä tarvitse koko terää ostaa. Sitä ei kai voi teroittaa kuten metallisia. Jole-tuonti on usein paikalla isommissa näyttelyissä. Bongasein heidän Spanieliliiton näyttelyssä ja saksien teroitus maksoi 5 euroa ja taas olivat kuin uudet!

Koneella ajelu on vielä itselläkin hakusessa. Terää ei kannata painaa ajettaessa ihan ihoa vasten, jotta turkkiin jää hiukan pituutta. Samoin kannattaa ajaa myötä karvaan, ettei tule iho näkyviin, kuten itselleni kävi harjoitellessä. Äkkiä se kyllä kasvoi piiloon ja suojaan auringolta.

Onnea parturointiin
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 »   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Trimmauskoneet
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic