Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

18496 viestiä 1539 aihetta- kirjoittanut 591 jäsentä - Uusin jäsen: Joanna Granholm

10.02.12 - klo:18:15
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Koirakirja suosituksia
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Koirakirja suosituksia  (Luettu 1834 kertaa)
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 03.07.09 - klo:21:25 »

Hei,

Vinkit ja suositukset jakoon... Iskee silmää Mitä koirakirjoja voitte suositella muillekin? Itse olen nyt ahminut mm. Patricia B. McConnellin Hihnan toisessa päässä. Takakannessa lyhyesti:"Talutushihnan kummassakin päässä on eläin. Joskus varsin hämmentynyt eläin...P.McConnnell on eläinten käyttäytymistieteeseen erikoistunut tohtori..."
Ulla Kivimäen Koiran luonnonmukainen hoito on saanut taas monta asiaa mietinnän alle. Parasta aikaa sängyn vieressä ja lukemisen alla Jan Fennellin Kuuntelen koiraani. Takakannessa lyhyesti:"Englantilainen Jan Fennell on saavuttanut melkoisinta mainetta koiranomistajien parissa... Koirat eivät ole pieniä ihmisiä, vaan koiria. Siksi niiden kanssa on kommunikoitava kuin koira..."  Jo lyhyellä lukemisella olen erittäin kiinnostunut lukemaan lisää tämän sringerikasvattajan teoksia ja oppimaan lukemaan omaa koiraani. Luettuna jo Jan Fennellin Koulutan koiraani, mikä sekään ei ollut huonoa luettavaa. Ainoastaan vähän hämää, kun tulee niin selvästi koko ajan esille, että koira on suoraan polveutunut sudesta...Tai sitten ymmärrän hänen kertomansa väärin, mikä sekin on mahdollista... Iskee silmää Mutta tämän kun ohittaa, kirjat ovat nautittavaa luettavaa. "Johtajuuden laatua pohtiessani minulle tulee aina mieleeni Kiplingin runo If: Jos voit säilyttää malttisi kun kaikki ympärilläsi sen menettävät..."

Lisäys 5.7   Kuuntelen koiraani oli kyllä todella lukemisen arvoinen kirja. Nyt lukemisen alla Jan Fennell Koiran seitsemän ikää Parasta hoitoa pentuvuosista vanhuuteen.

~kirjojen lumoissa Päivi Cool ~
« Viimeksi muokattu: 05.07.09 - klo:10:57 kirjoittanut Päivi Solmula » tallennettu

Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät siitä kokonaisemman.
                          -R.Caras-
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #1 : 06.07.09 - klo:20:31 »

Vilanderin Koirankorjauskirja on hyvä ja kiva lukea!!

Koskentalon - Parempaan pentutulokseen, jos kasvatushommaa miettii.

Lapsille tosihyvä Brinkemo-Mattizon Alli oppii puhumaan koiraa.

Hansson-Hallgren Paras Ystäväni/ Hallgren Ihmisen paras ystävä

Tuire Kaimion kirjat.

Turid Rugaas Rauhoittavat signaalit (tosin tuntuu, että suurin osa lagotoista on jo lukenut tämän kirjan!!)

Whittemore - Hebard Jotta toiset saisivat elää (pelastuskoira-juttuja, loistava kirja)

t. yksi kirjafriikki, joka tykkää myös tuosta Päivin lemppari Fennelistä

tallennettu
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #2 : 10.07.09 - klo:18:21 »

Voi kun kiva aihe tää - mä oon kans vähän lukutoukka  Hymyilee On lomallakin kiva kaivaa sitä omaa kirjapinoa ja lukea uusiksi noita opuksia. Sehän pätee kaikkeen kirjoitettuun: eri iässä, eri kokemuksella uutta huomaa... onneksi!

Lisäksi on jokainen Lagotto-lehti tallessa alkaen vuodesta 2005 - niitä on myös kiva lukea, vaikka vanhoja näyttelyarvosteluja koirien muinaissukulaisista  Cool

Tosi kovasti pidän ruotsalaisten ja norjalaisten kirjoittamista koirakirjoista, on koulutusoppaita, sairauksista tms.

Turid Rugaasin Rauhoittavat signaalit - Johanna kertoikin -  tosi moni lagotto on sen siis itse lukenut  Hymyilee leveästi, mutta onkos lagotot lukeneet Turidin kirjaa Kiskomatta Paras? On nimittäin pieni mahdollisuus, että jotkut lagotot ovat ihan pikkuisen lukihäiriöisiä ja lukaisseet tuon otsikon vahingossa väärin eli Kiskomalla Paras. Ja kun asia on noin selvästi sanottu jo kirjan nimessä, niin mitä sitä turhaan selvää asiaa enää jankkaamaan  Virnistää Meidän poikien kanssa on tää kirja luettu kyllä "yhdessä äidin kanssa" ja oli hyötyä Hymyilee

Tuo Hallgrenin Ihmisen paras ystävä on ihana, ihan liikuttavan ihana... Mä olen joskus lukenut ja viettänyt samalla hirmuista parkujuhlaa ...

Hyviä lukuhetkiä, käykää kirjastossa ja kirjakaupoissa ja lukekaa mahtavia kirjoja!
Tuulikki

tallennettu

Lagom är bäst!
Satu Suominen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #3 : 10.07.09 - klo:20:01 »

Tottelevaisuutta kouluttaville suosittelen lämpimästi Piritta Pärssisen kirjoittamaa Tottelevaisuus koulutuksen perusteet. Ihan loppuun asti en vielä ole kirjaa ehtinyt lukea, mutta täyttä asiaa siihen asti mitä olen lukenut.

Toinen kirja on Salme Mujusen Tie tottelevaisuus valioksi. Pirittan kirja on siinä parempi että, se on laajempi eikä keskity pelkästään tokoon. Pirittan kirjasta myös löytyy ohjeita ongelmien ratkaisemiseen, mitä Salmen kirjasta ei löydy.

Kun yhdistää kumatkin kinkirjat, niin yhdessä näistä saa kyllä erittäin kattavan paketin tottelevaisuus koulutuksesta.
tallennettu
Kaisa Karppinen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #4 : 10.07.09 - klo:20:25 »

Tämä ei nyt ole mikään koirankoulutuskirja, mutta koirakirja kuitenkin. Eli vasta lukemani John Groganin Marley ja minä teki kyllä vaikutuksen! Ihana kertomus koiran ja ihmisen välisestä suhteesta, ja siitä miten tärkeä se oma koira onkaan, vikoineen kaikkineen. Hymyilee leveästi Ainakaan minä en pystynyt kirjaa lukemaan kuivin silmin Itkee (myös elokuvaversio on onnistunut!)

Myös aikaisemmin mainittu Patricia B. McConnellin Hihnan toisessa päässä oli mielestäni hyvä, samoten Vilanderin kirja.

Tuota Mujusen kirjaa parhaillaan metsästän, mutten ole sitä vielä käsiini saanut...
tallennettu

Kaisa ja Taavi
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #5 : 31.10.09 - klo:19:36 »

Myös minä voin suositella tuota Piritta Pärssisen kirjaa Tottelevaisuuskoulutuksen perusteet ja Mujusen Tie tottelevaisuusvalioksi.

Tulossa Mujuselta uusi kirja, josta voi lukea seuraavasta linkistä paremmin. http://personal.inet.fi/yritys/koirataito/saalisviettikirja.htm 
Itsellä se on jo tilauksessa ja kovasti odotan sitä. Iskee silmää

Ihanaa luettavaa ja katsottavaa Koiran kujeita, Koiramaisia näkemyksiä elämästä Koonnut Tom Burns, Suomentanut Ritva Lassila, Gummerus mm. "Ihmiset erehtyvät, koirat antavat anteeksi."

Koirakirjoja "ahminut" Päivi Hymyilee
tallennettu

-R.Caras-
Mari Hiltunen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #6 : 06.11.09 - klo:13:37 »

Min en voi lukea tota Marley ja minä kun parkumiselta ei todennäköisesti tule loppua  Itkee

Nuoruudesta muistan sellaisen kirjan kun Gavriil Trojepolski: Bim Mustakorva. En muista kirjasta mitään muuta kun että se oli ahdistava ja nopealla googletuksella selvisi sitä se todella taitaa olla, ei sitäkään uusintalukuun  Surullinen

Hyysäsin pikkulikkana tädin labukkaa kuin omaani ja siihen aikaan luin myös Uma Aaltosen: Colette pieni musta koira, en siitäkään mitään muista mutta haikea sekin taisi olla. (ja nyt kävin googlettamassa ja päädyin Uman blogiin... itkuhan sen lukemisestakin tuli... voih... Itkee )

Noh, enpä taida olla kovin hyvä kirjojen suosittelija kun menee parkumiseksi tämä homma Hymyilee ja oikeastaan olen tosi huono lukemaan kirjoja mutta tässä nyt muutama mitä voisin suositella,  molempia olen aloittanut, kumpaakaan en loppuun päässyt  Virnistää

Cesar Milan ja Melissa Jo Peltier: Koirakuiskaaja
"Opi ymmärtämään koiraasi ja korjaamaan sen tavallisimmat käytösongelmat"

ja jatkoa edelliselle on Cesar Milan ja Melissa Jo Peltier: Laumanjohtaja, "Koirakuiskaajan vinkit"

niin ja aivan ihana pienenpieni "koiramietelause-kirja" Helen Exley lahjakirja: Rakkaudesta koiriin

Meillä ei näy MTV3 Ava-kanava mutta sieltä tuleepi Cesar Milanin oppeja, eli kantsii katsoa jos ko. kanava näkyy.

terkuin Mari the itkijänainen
*raapii päätä ja miettii josko sitä viikonloppuna lukisi Koirakuiskaajan loppuun...*
tallennettu
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #7 : 06.11.09 - klo:20:17 »

John Groganin Marley ja minä teki kyllä vaikutuksen! ( (myös elokuvaversio on onnistunut!)
Laajennetaan vähän otsikon sisältöä. Eli tuo elokuvaversio on myös minusta todella onnistunut, vaikka nenäliinalle olikin kovasti käyttöä Itkee (varsinkin kun filmiä katsoessa oli erossa koirastani vielä ainakin viikon.)
Kiva teamin Koirien käytöskoulu ja Koirien hyvinvonti- DVD:t. Jälkimmäisen katsoin tänään läpi ja kovasti pisti miettimään mm. koirani virikkeistämistä. Lokakuun Koiramme lehdessä oli aiheesta juttu ja DVD:n esittely.
tallennettu

-R.Caras-
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #8 : 18.02.10 - klo:15:49 »

Olen lukemassa Canikselta tilaamaani Emma Parsonin Ääni rauhoittaa Aggressiivisesti käyttäytyvän koiran koulutus. Tilasin sen samalla, kun oli saatava Gerilyn J. Bielakiewiczin Pieni koiratemppukirja. Ajattelin, että on hyvä tietää enemmän aggressiivisista koirista, kun niitä joskus kuitenkin vastaan tulee. Neuvot ja ohjeet muuhunkin ovat tosi hyviä. Iskee silmää Nyt käytetään melko aktiivisesti naksutinta. Ja sen käyttö mm. lenkillä on saanut oman koirani pitämään paljon parempaa kontaktia minuun. Se kävelee hienosti vierelläni ja tuijottaa minua, aivan kuin yrittäen sanoa: "Kato nyt, kuinka hienosti kävelen! Joko sä pian naksautat ja annat palkkaa?" Hymyilee leveästi Varmaan seuravaksi tilaan Naksutinkoulutusta koirallesi-kirjan.

Ja ehdottomasti jokaisen koiran omistajan kirjahyllyyn tulee kuulua myös Minna Saarelainen&Timo Valliuksen Koiran lihashuolto! Hymyilee
tallennettu

-R.Caras-
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #9 : 18.02.10 - klo:19:48 »

Päivi, olen kiinnostunut koirahieronnasta ja lukenut hiljattain tietopakettia "Koirahieronta Käytännön opas hierontaan ja venyttelyyn". Kirjoittaja on ranskalainen Jean-Pierre Hourdebaigt. Suomalaisten kirjoittamaa "Koiran Lihashuolto" -kirjaa ei ainakaan vielä saa meidän kirjastosta, joten siksi nappasin tämän.

Ja olet kyllä oikeassa -  tämäntyyppinen kirja kannattaa hankkia itselle kirjahyllyyn! Ei ole kertakäyttöteos. Mun lukemassa kirjassa on paljon valaisevia kuvia ja paljon selvitetty erilaisia hierontatekniikoita. Vaikka olen täys amatööri meidän koirat aivan nauttii ja rentoutuu hieronnosta. Ja omin päin en ruvennut koiria hieromaan vaan katselin ensin oikean hierojatädin työskentelyä.

Vetreää kevättalvea!
tallennettu

Lagom är bäst!
Maarit Ijäs
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #10 : 19.02.10 - klo:21:56 »

Samaa asiaa kuin Cesar Milanin kirjoissa, eli ihan ällistyttävän upeaa koiran- (ja ihmistenkin!) käsittelyä voi katsoa DVD:iltä "Koirakuiskaaja", tilattavissa discshop.fi (ja varmaan muistakin osoitteista)
tallennettu
Mari Hiltunen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #11 : 19.02.10 - klo:22:31 »

Milanin DVD:tä sai ainakin joulukuussa Anttilasta ja suht huokeaan hintaan. Pukki toi  Iskee silmää
tallennettu
veera bilaletdin
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #12 : 21.02.10 - klo:15:24 »

Ulla Kokon KOirien Pikkujättiläistä on tulu luettuu ehkä eniten.. Hymyilee
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Koirakirja suosituksia
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic