Maija Mattila
Varma tryffelikuono
Pojat ;)
|
 |
« Vastaus #15 : 02.03.10 - klo:21:40 » |
|
Jenni tuossa sanoi että Urpon turkki on muuttunut kiiltäväksi, itse en ole hoksannut asiaa mutta tosiaan voisin väittää ihan samaa Niilonkin turkista. Turkki on pesun jälkeen pidempään hoidetun näköinen ja huopaumat on vähentyneet lähes olemattomaksi ( ei se kyllä ole kovin huopautuvaa ennenkään ollut =)). Nyt odottelen mitä se tekee tuon Roopen turkille, se kun huopautuu hieman herkemmin ja toivottavasti parrastakin häviäisi nuo likaisen näköiset karvat  Mielenkiinnolla odotellaan uusien käyttäjien kokemuksia 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Maija, Niilo (Wildfinn Fabrizio), Roope (Wildfinn Mugello) ja Kössi
|
|
|
Satu Suominen
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #16 : 03.03.10 - klo:10:41 » |
|
No, nyt on Nutrolia myös meidän jääkaapissa  . Saapa nähdä mikä vaikutus on "huopa" Ferron turkkiin. t.Satu, Ferro ja Saga Saageliini
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tarja Vihanti
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #17 : 03.03.10 - klo:18:36 » |
|
Käytänpä minäkin tuon Salmo Petin loppuun ja kokeilen Nutrolia. Katotaanpa onko millaista vaikutuksia meidän flikkojen turkkiin!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #18 : 07.03.10 - klo:17:16 » |
|
Meillä turkki tykkäsi niin paljon öljystä, etten älynnyt lyhentää sitä tarpeeksi usein.  Nyt kun sen perjantaina leikkasin, huomasin sen olevan tosi huopaantunut.  Ei auttanut muu, kuin ottaa kampa käteen ja avata koko turkki auki. Sitten suihkuun ja tänään leikkasin sitä vähän siistimmäksi. Vieläkin voisi vähän ottaa saksilla lisää. Mutta muuttui se kyllä sellaiseksi "untuvaksi", että saisi ajaa koneella alas jossain vaiheessa.  Eli varoituksen sana, ettei ne pelkät öljyt turkkia pidä kunnossa. Välillä tarvitaan saksia ja vähän kampaakin... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät siitä kokonaisemman. -R.Caras-
|
|
|
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #19 : 07.03.10 - klo:19:44 » |
|
^ Pohjavillaa irtoaa keväällä enemmän, oli koira syönyt mitä hyvänsä. Ja kyllä mun ainakin Saran turkki pitää n.kerran kuussa "ohentaa" eli harjata pohjavillat irti.
Ja täällä koko komppania syö siis Salmopetiä tai Nutrolinia vuoden ympäri.. Siska syö myös tällä hetkellä Biotiini-kuuria karvankasvua tehostamaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Krisse ja Nambervan karvakuonot
|
|
|
Maija Mattila
Varma tryffelikuono
Pojat ;)
|
 |
« Vastaus #20 : 07.03.10 - klo:22:13 » |
|
Omasta puolestani en suinkaan tarkoittanut ettei turkkia tarvitse hoitaa Nutrolinin syöttämisen jälkeen, otan edelleen 4-6 viikon välein turkin auki joko kokonaan tai osittain (riippuu hieman keleistä, näyttelyistä ym. tuo väli) Kauhulla ajattelen edelleenkin niitä lagoton omistajia tai hankintaa harkitsevia joilla ohjeena on pari kertaa vuodessa turkin alasajo eikä muuta sitten tartte tehdä?! Se ei sovi omaan ajatteluuni ollenkaan, eikä ainakaan koirieni turkeille. Nämä on tietysti jokaisen oma asia, varmaan sen voi noinkin hoitaa, itse edelleenkin pidän koirieni turkin hoitamisesta, Nutrolinista huolimatta  Tuo vain oli selkeästi turkkiin enemmän vaikuttavaa kuin edellinen tuote. Toisen koiran turkista en osaa kyllä vielä hetkeen sanoa mitään, aika näyttää onko vaikutus samanlainen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #21 : 08.03.10 - klo:12:13 » |
|
En usko että turkkia millään saa pysymään kunnossa jos sen ajaa alas pari kertaa vuodessa eikä tee muuta. Tai en mä ainakaan vois päivittäin katsella sellaista koiraa, kun pienempikin hapsotus jo ahdistaa ja on pakko napata sakset käteen Nyt on pakkaset olleet ongelmana, en ole niiden takia uskaltanut pestä Lucaa varmaan pariin kuukauteen enkä ole siis voinut karstatakaan turkkia. Pohjavillaa alkaa nyt olla vähän liian kanssa ja se puskee sieltä ylös, vaika kuinka kampaa ja trimmaa. Lisäksi pakkaset ja takin käyttö treeneissä sähköistää turkkia. Tänään on pakko ottaa projektiksi karstata turkki läpi ja pesaista sen jälkeen.. SAin viimein haettua Nutrolinia ja aloitellaan se kun Viacutan loppuu. Hyvin ehtii vielä syöttää pidemmän kuurin ennen kuin ajelen turkin alas keväällä, ja sitten toivottavasti turkki kasvaa takaisin upeana ja kiiltävänä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
-Julia&Luca
|
|
|
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #22 : 08.03.10 - klo:17:32 » |
|
Valitettavasti meillä on käynyt ihan samalla tavalla, kuin Julialla.  Ja todellakaan en ole saanut Maijan kuvaama ohjetta turkin hoidosta. Se vaan on nyt talvella vähän päässyt kasvamaan liikaa...ja pohjavillaa on tullut senkin edestä...  Nyt, kun pakkaset alkavat lauhtua aloitetaan turkin hoito oikein kunnolla.  Ja otetaan karsta taas lenkin jälkeen käteen. Jospa tämä tästä... 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maija Mattila
Varma tryffelikuono
Pojat ;)
|
 |
« Vastaus #23 : 08.03.10 - klo:18:03 » |
|
No hyvä jos ymmärsitte ettei meillä Nutrolinin vuoksi jätetä turkkia hoitamatta  Pakkanen on tehnyt meilläkin tosi paljon kiusaa tuon pesun suhteen, pari viikkoa sitten tein pitkän harkinnan jälkeen niin että illalla myöhään pesin poikien turkit peräkkäisinä iltoina. Iltalenkillä mulla oli koirat kuin villakoiria, turkki karstattuna auki, hassun näköisiä ja vähän ylimääräistä vaivaa alkaa myöhään pesulle  en keksinyt muutakaan kun inhotti huopaumat, kovin pitkällä ei kuitenkaan käyty kun mittari näytti kahtakymmentä astetta pakkasta 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Pirjo Korhonen
Alkava kuopankaivaja
Pyry
|
 |
« Vastaus #24 : 26.03.10 - klo:12:17 » |
|
Ostettiin nyt Nutrolinia ja yllätyttiin hinnasta: päälle 20€ Onkohan se sen arvoista? Vaihtoehtoja?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Maija Mattila
Varma tryffelikuono
Pojat ;)
|
 |
« Vastaus #25 : 26.03.10 - klo:14:27 » |
|
Kallista se on, annostelussa kannattaa olla tarkka ettei turhaan lorota ruuan joukkoon. Eikös noissa aiemmissa viesteissä ole tullut muitakin vaihtoehtoja.... Nutrolin taitaa olla sen verran "uusi" että sillä on kokeilijoita jotka sitten tänne kirjoittaa kokemuksiaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Leena Saarlamo
Lupaava kaivuukone
Eetu ja Sampo
|
 |
« Vastaus #26 : 26.03.10 - klo:15:24 » |
|
Nutrolin-pullo löytyy nyt meiltäkin. Pari viikkoa on nyt käytetty ja jännittyneenä odotan tuloksia. Eetun turkki on aina ollut kuiva varsinkin kankuista. Maksoin 19,90 pullosta apteekissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiina Saarela
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #27 : 26.03.10 - klo:15:38 » |
|
Mä heittelen Indyn ruuan sekaan millon mitäkin. Öljyäkin tulee lorautettua melkein joka päivä sekaan. Joskus pellavansiemenöljyä, joskus rypsiöjyä, auringonkukkaöljyä. Millon mitäkin  Pellavansiemenöljyä syön itsekin lähes päivittäin (hirveen makusta mutta terveellistä - no, Indy kyllä tykkää jopa siitä mausta). Ois pitänyt varmaan annostella niitä järjestelmällisemmin, niin osaisi sanoa mikä vaikuttaa mitenkin, jos mitenkään :/ Nyt mulla ei ole kyllä harmainta hajua.. Mutta ihan hyvälaatuinen turkkin Indyllä ainakin on. Ehkä pikkasen pehmee ja paikoin takkuuntuva, mutta se tuntuis liittyvän enemmänkin säähän/vuodenaikaan ja siihen kuinka usein pitää pestä. Ja öljyjä oon kaadellut ihan reippaalla kädellä mittailematta tai pohtimatta mitään. Oon hoitanut koko ruokahommaa vähän sellasella "dippadai, sitä ja tätä" asenteella  Nutroilia harkitsin itsekin ostavani, kun kuulostaa aika hyvältä. Mutta pitäydyn nyt ainakin toistaiseksi noissa halvemmissa perusöljyissä. Ehkä muiden kokemukset saa mutkin sitten muuttamaan mieleni 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Tiina ja Indy (Wildfinn Mondial) indy.mehtanen.fi
|
|
|
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #28 : 26.03.10 - klo:18:40 » |
|
Salmopetissä oli kilojen mukaan annosteluohje, sitä en enää muista. Mutta pieni pullo hupeni kyllä aika nopeasti ja sitten jos jostain onnistui ison pullon saamaan, se piti jakaa jonkun kanssa, koska yhdelle koiralle siitä meni osa vanhaksi liian nopeasti. Tavallista lohiöljyä olen antanut mittaamatta, eli puristan jäätynyttä öljyä kuppiin sulamaan noin viisi senttiä. Vehnänalkoiöljyä annoin ½ tl silloin, kun koira sai/saa sitä. Muita öljyjä en paljon aikoinaan mittaillut. Mutta jos liikaa antaa, se näkyy sit kakan löysyydessä...  Nutrolin annosteluohjeet ovat pullon kyljessä koiran painon mukaan: 5kg/½tl, 10kg/1tl, 20kg/2tl jne...  Yhdessä myyntipaikassa näkyy hinnat olevan Nutrolin ravintoöljy 0,275l/ 19,90 € 1 l / 57,00 € senioriöljy 0,275l 22,90 € pentuöljy 0,275l 23,90 € Eli 20€ molemmilla puolilla se hinta pyörii. Itse olen siihen tyytyväinen. Ei ole turkki liian pehmeä, kunhan muistaa muuten hoitaa oikein. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #29 : 26.03.10 - klo:20:26 » |
|
Musti&Mirri myy Nutrolinia tuolla 19,90e(pikkupullo), 57,90e(litran pullo) hinnalla, ja jos omistaa samaisen firman platinakortin, niin saa 5% alennusta...
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.03.10 - klo:20:32 kirjoittanut Kristiina Kallio »
|
tallennettu
|
Krisse ja Nambervan karvakuonot
|
|
|