Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19375 viestiä 1599 aihetta- kirjoittanut 610 jäsentä - Uusin jäsen: Heidi Sundholm

20.05.12 - klo:03:13
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Pissatulehdukset
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pissatulehdukset  (Luettu 464 kertaa)
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« : 16.03.10 - klo:10:31 »

Olen Mindin kanssa kohdannut uutukaisen harmin: virtsatietulehduksen hoitoineen. Miten tavallista pissavaivat ovat lagottonartuilla? Eläinlääkäri sanoi, että joskus lähestyvä juoksu saattaa laukaista tulehduksen, mutta bakteeri siihen on täytynyt saada jostain. Mindi on kotitekoisella sekaruoalla (jonkinlainen sovellus Yrjölän puurosta), johon lisään Multidogia ja lohiöljyä. Vettä se juo yleensä mielestäni aika vähän, mutta nyt olen lisännyt siihen pikkuriikkisen kalalientä, joten vesi on nyt maistunut. Onpa juonut litrankin, toista, päivässä.

Antibioottikuurin lisäksi annan Mindille nyt nokkosta ja ruusunmarjajauhetta siinä uskomuksessa, että näin saan sen paranemista vahvistetuksi. Karpaloita olen antanut myös, ja onneksi se loppasuu syökin niitä mielellään. Pissavaivat ovat helposti uusiutuvia. Onko teillä konsteja, millä torjutte niitä? 
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Aino Krohn
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #1 : 16.03.10 - klo:14:37 »

Hei Marke,

Tyttäreni koiralla (sininen Picardin spanieli) oli pissatulehdus ptri kuukautta sitten eli alle puolivuotiaana. Se hoidettiin antibiooteilla ja eläinlääkäri oli sanonut vaivan olevan melko yleinen nuorilla nartuilla. Nénèn pissatulehdus ei ole uusiutunut eikä sitä tietääkseni ole millään erityisesti torjuttukaan. Virtsatulehdusta aiheuttavat bakteerit pärjäävät kuitenkin huonosti, jos virtsan pH-arvo on hapan tai vaihtelee runsaasti. Siksi ihmislääkärit kehottavat syömään runsasti C-vitamiinia tai vielä tehokkaampaa karpaloa (jolla on ihan lääketieteellisesti todettu olevan virtsatieinfektioita torjuva vaikutus). Tuohon tarkoitukseen syön itse MaHeVi Oy:n kuivattua karpalojauhetta, joka sopii hyvin puurojen, jugurttien yms. ruokien kanssa. Tuskin siitä ainakaan haittaa olisi, jos antaisit Mindille lääkekuurin jälkeen maustamattomaan gefilus-jugurttiin sekoitettua karpalojauhetta. Maitohappobakteerit palauttavat antibiootin sotkeman, oman bakteerikannan suolistoon ja karpalojauhe voi torjua tulehduksen uusimista Hymyilee
tallennettu
Helena Väisänen
Lupaava kaivuukone

Lenni

« Vastaus #2 : 16.03.10 - klo:22:12 »

Hei,

Karpalo on aika tehokas estämään uusiutumisen kuten Aino kirjoitti. Kuivattua karpalojauhetta saa myös kapseleina (esim FemiCare).  Jossain tapauksissa on kätevä olla kapseleita matkassa mukana.javascript:void(0);

tallennettu

Helena ja Lenni (Tulan Seduttore Unico)
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Pissatulehdukset
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic