Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19375 viestiä 1599 aihetta- kirjoittanut 610 jäsentä - Uusin jäsen: Heidi Sundholm

20.05.12 - klo:03:23
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Puutarhanhoito koiraperheessä
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Puutarhanhoito koiraperheessä  (Luettu 493 kertaa)
Tuija Salminen
Tryffelisopan keittäjä

Pipo ~Cantharellin Regalo di Natale~

« : 05.04.10 - klo:21:51 »

Lumet sulaa ja puutarha alkaa paikoin jo pilkottamaan hankien alta. Kun pentu toistaikseksi koluaa pihaa ja pistää kaiken mahdollisen ja mahdottomankin suuhunsa niin tuli mieleen muutamia puutarhanhoitoon liittyviä kysymyksiä.

Miten on puutarhanhoidon laita koiraperheissä? Käytättekö pihoilla surutta lannoitteita vai saako piha pärjätä omillaan? Kalkin kanssa ei liene ainakaan ongelmia, vaikka koira pääsisikin sen kanssa kosketuksiin?

Entäs sitten mahdolliset myrkytykset? Käytättekö luonnonmukaisia aineita? Jos niin mitä?

Kiitollisena otan vastaan vinkkejänne ja mahdollisia ideoita luonnonmukaisesta lannoittamisesta (komposti ym) ja myrkyttämisestä (nokkonen tmv).

tallennettu

Tuija
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #1 : 06.04.10 - klo:18:25 »

Meillä oli istutusalueet aidattu ensi alkuun (2 ensimmäistä kesää, mikäli muistan oikein). Niille olen levittänyt kanankakkaa, eikä Totti näytä olevan siitä kiinnostunut. Pyrin kastelemaan heti lannoituksen jälkeen, ettei sinne jäisikään naposteltavaa. Nurtsin lannoitin viime vuonna nestemäisellä lannoitteella, ja katsoin, ettei Totti heti lannoituksen jälkeen päässyt pihalle. Myrkytykseen olen käyttänyt mäntysuopa-öljy-vesiseosta. Rikkaruohoja olen vain kitkenyt.
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Puutarhanhoito koiraperheessä
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic