Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

18492 viestiä 1539 aihetta- kirjoittanut 591 jäsentä - Uusin jäsen: Joanna Granholm

09.02.12 - klo:22:56
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Tryffeleitä?
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tryffeleitä?  (Luettu 1136 kertaa)
Ossi Närvänen
Lupaava kaivuukone

« : 17.04.10 - klo:13:07 »

Olen käynyt tutustumassa "naapurin" Lagottoon muutamia kertoja, ihan vain tutustumismielessä Lagottoon rotuna.
Ko. Aulis ei ole aivan tyypillinen Lagotto, sillä hän on hieman varautunut ihmisiä kohtaan ketkä tulevat hänen reviirilleen (etenkin miehiin).
Olen sopinut Auliksen omistajan kanssa käyttäväni Aulista ulkona lenkillä silloin tällöin. Tämä aamukin oli täysin normaali aamupäivä, niinkuin aiemminkin. Kävin hakemassa Auliksen kotontaan ja lähdimme kävelemään. Matkan puolessa välissä yhden rantatien varressa Aulis meni "penkan puolelle" ja alkoi haistelemaan maata. Sen jälkeen Aulis alkoi kaivamaan maata, missä vaiheessa kiinnostukseni heräsi, löytyisikö sieltä tryffeleitä??
Pian Auliksen päätäkään ei enää näkynyt ja minä jo innostuin. Videoin kännykälläni tuota tapahtumaa. Video ei onnistunut, ikävä kyllä, mutta onneksi sain muutaman kuvan. Aulis kaivoi maata n. 5min ja sitten hän lopetti. Ajattelin että olisikohan sille pitänyt olla jotain palkkiota, jotta se olisi jatkanut etsimistä...? Päätin että käyn joku päivä uudestaan kulkemassa siitä paikasta ohi ja otan jotain herkkuja mukaan.
Aulis kaivaa kuoppia todella harvoin ja lenkeillä ei ole ikinä tehnyt noin. Sen oli vaan kaivettava  Järkyttynyt
Eikös Lagotot ole löytäny Suomestakin tryffeleitä?
« Viimeksi muokattu: 17.04.10 - klo:19:59 kirjoittanut Ossi Närvänen » tallennettu

Ossi & Hilja (Kuusihovin Con Brio) & Judo (Riccias Judo)
Ossi Närvänen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #1 : 17.04.10 - klo:13:09 »

Aulis kaivamassa

[levytilan säästämiseksi ylläpito on poistanut vanhan kuvatiedoston]
tallennettu

veera bilaletdin
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #2 : 18.04.10 - klo:09:21 »

hmm.. mä en kyllä oikeen tiedä, mutta saattahan sillä tryffeleitäkin olla. Hymyilee leveästi
Toisaalta on myös hyvin mahdollista, että siellä on vaan jotain muuta koiraa kiinniostavaa..
Onko Aulis ennen löytänyt tryffeleitä? Hymyilee
Mutta mäen todellakaan oo tässä mikään asiantuntija.. Joku muu ehkä tietää paremmin?  Pusu
tallennettu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #3 : 18.04.10 - klo:14:11 »

Kyllä nimenomaan lagotot ovat Suomesta eri puolilta löytäneet tryffeleitä ja muita maahikkaita - vai mitä ne maasienet ovatkaan? Hymyilee leveästi Tosin tryffelit eivät valitettavasti ole ainoa intohimoisen kaivamisen yllyke. Joskus siihen voi inspata kanin kakka, ja kun minä en ole biologi, en luultavasti erottaisi jonninjoutavista kakka- tai muista multapaakuista tryffeleitä! Muutenkin olen tullut koiran löytöjen suhteen kyyniseksi. Joku koira on kuulemma löytänyt viidenkympin setelin. Monesti Retun vainun saatua on silmissäni alkanut pyöriä viiskymmpisen kuva. Löydös: räkänen paperi, jonka juuri ja juuri ehdin nähdä ennen kuin se vilahtaa kulinaristini mahaan.  Järkyttynyt
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Aino Krohn
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #4 : 18.04.10 - klo:18:15 »

Kyllä tähän aikaan vuodesta kaikkein todennäköisin löydös ainakin meidän maisemissa on myyränkolo Hymyilee Toki niitä maahikkaitakin saattaa löytyä, mutta niidenkään kaivamiseen en erityisesti koraa rohkaisisi. Eivät ole syötäviä sieniä, vaikka niillä jotain kasvitieteellistä mielenkiintoarvoa voi ollakin.
tallennettu
Ossi Närvänen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #5 : 18.04.10 - klo:20:27 »

Joo, tänään sitten selvis, kun taas Auliksen kanssa käpsöttelin, että Aulis on ainakin myyrien perään. Alko yhtäkkiä pää vispaamaan ees-taas ja kaivuu oli hirmuinen  Virnistää
Voi olla että oli samanlainen juttu tuolloinkin.
tallennettu

Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Tryffeleitä?
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic