Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

18474 viestiä 1539 aihetta- kirjoittanut 587 jäsentä - Uusin jäsen: kati välipakka

05.02.12 - klo:00:52
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Punkkikarkotteista
Sivuja: « 1 2 3 4 5 6 »   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Punkkikarkotteista  (Luettu 8359 kertaa)
Virpi Vuoksiala-Torssonen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #45 : 05.06.10 - klo:16:56 »

Kiitos Päivi ja Riitta hyttyskarkoite vinkeistä!
Näillä aineilla lähdetään kokeilemaan, toivotaan että niistä apuva saadaan  Iskee silmää

Terkuin Virpi ja Cassu
tallennettu
Mari Hiltunen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #46 : 06.06.10 - klo:19:34 »

Minä en ihan ymmärrä miten uskallatte laittaa Expottia lagottoon?  Järkyttynyt En usko että se on yhtään sen vahvempaa kamaa kuin esim. Frontline. Kun siitä kerran on tullut lagotoille aika järkkyjäkin oireita niin suosittelisin kyllä välttämään...

Virpi, Scalibor panta karkoittaa myös hyttyset, ainakaan meidän koiriin ne eivät käy käsiksi. Olen tässä harkinnut että jos vaikka omaan kaulaankin sellaisen laittaisi  Iskee silmää *vitsivitsi* Cassulle rapsuja!  Pusu
tallennettu
elina aula
Lupaava kaivuukone

Ellu, Pipsa, Renzo ja Ruska

« Vastaus #47 : 06.06.10 - klo:22:39 »

Scalibor, toimii koko kesän, ikinä ei mitään sivuvaikutuksia. Koirat nukkuu meillä sängyssä. Komppaan Maria ja Exspottia en laittaisi Lagotolle. Scaliborit kaulaan vaan koko ryhmälle ja ei tarvii laskea viikkoja tai päiviä koska lirutetaan uutta valeliuosta. Anoppi oli tosiaan leikannut lehdestä mainoksen, missä oli joku pantaan kiinnitettävä karkotin. Nauroin vaan mielessäni, että sellaset kestäis varmaan kokonaiset kaks minuuttia meidän koirien vauhdissa mukana :-D
tallennettu
Virpi Vuoksiala-Torssonen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #48 : 07.06.10 - klo:05:54 »

Kiitos Mari Hymyilee
Täytyy kokeilla tota scaliboria jos muut ei auta.
Eikä tosiaan olis pahitteeks jos jotain itelleenkin laittais  Iskee silmää, kahnutettuaan omat ja sitten vielä koiran kutinat.
Ja tosiaan mökillä Cassu oli ihan hätää kärsimässä, kun hyttysiä mustanaan kimpussa  Järkyttynyt

Terkuin Virpi ja Cassu
tallennettu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #49 : 07.06.10 - klo:08:17 »

Viime viikolla koulutustilanteessa jotkut öttiäiset tikkasivat Mindin alamahaa, vaikka sillä on Scalibor-panta eikä sen kanssa Retullakaan jo kolmena kesänä ole ollut hyttys- eikä mäkäräisongelmaakaan. En tiedä, mitä ne möröt olivat, jotka olivat jälkensä jättäneet tyttöraasun masuliin. Bepanthenilla niitä voitelin, ja nyt on enää pari punehtavaa paukamaa jäljellä.

Kentällä oli sairaasti polttiaismurkkuja. Jotkut kenttää enemmän käyttävät kertovat, että siellä on ihan oma lajinsa ruskeita, pikkuruisia hörhikkäitä, jotka käyvät armotta koirien kimppuun. Toisilta en ole valituksia kuullut, joten Mindi sattui ehkä olemaan jonkun ihmelajin pesän paikalla. Itkee Saas näkee, huoliiko tyttö samaa "pulpettia" tämän illan koulussa!
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Tarja Vihanti
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #50 : 07.06.10 - klo:12:43 »

Viime kesänä ostin koirille "litkun niskaan" eläinlääkäriltä, punkkeja oli silti koirissa jonkin verran. Tänään ostin koirille apteekista nuo Scalibor-pannat. Nyt voi sit tehoja vertailla. Epävarma
tallennettu
Marketta Kivimäki
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #51 : 07.06.10 - klo:17:40 »

...paitsi että ainakin meillä viime kesänä punkkeja oli tosi niukasti ja tänä kesänä taasi ihan kammottavan paljon...  Järkyttynyt joten vertaileva tutkimus ei anna täsmällistä ja vertailukelpoista tulosta  Järkyttynyt
tallennettu

Sissin, Ciron ja Hilma Orvokin yhteinen motto: "Mä teen mitä mua huvittaa, ja mua huvittaa usein ja paljon"
Jukka Huuskonen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #52 : 10.06.10 - klo:18:38 »

Tosta ShooTagista kuulisin mielelläni sitten tuloksia, eli toimiiko se todella  Huh...

Oma vankka uskomukseni on, että kyseessä on täysi humpuuki. Tuosta alla olevasta linkistä voi lukea hieman lisää asiasta. Tuon linkin luotettavuudesta en mene takuuseen, mutta on se aika lailla luotettavamman tuntuista tekstiä kuin ne Shoo!tagin omat selitykset. Linkin artikkeli on englanninkielinen.

http://rationalwiki.org/wiki/Shoo!Tag

-Jukka
tallennettu

Pieni pörröpää
korissa lepäämässä
tihutyöt tehty
Tiina Saarela
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #53 : 10.06.10 - klo:21:13 »

Tosta ShooTagista kuulisin mielelläni sitten tuloksia, eli toimiiko se todella  Huh...

Oma vankka uskomukseni on, että kyseessä on täysi humpuuki.

Niin mäkin olen tähän asti ajatellut, ja oon myös netistä lueskellut englanninkielisiä sivuja, joilla tuote enemmän tai vähemmän haukutaan lyttyyn. Mutta koskaan en ole kuullut oikean käyttäjän oikeita kommentteja.. Netissähän sitä voi sanoa ja kirjoittaa vaikka mitä. Enkä usko että moni lyttääjä on itse tuotetta kokeillut, tai edes kummemmin siihen tutustunut. Mutta jos joku lagottofoorumilainen testaa ja kertoo, niin sitä pidänkin jo aika luotettavana lähteenä Hymyilee
Eli tuloksia odotellessa Iskee silmää
tallennettu

Tiina ja Indy (Wildfinn Mondial)
indy.mehtanen.fi
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #54 : 14.06.10 - klo:09:44 »

Meillä on tähän mennessä pärjätty joka kesä ilman minkäänlaisia aineita ja niin ainakin toistaiseksi aion menetellä jatkossakin. Toki riippuu varmasti siitä missä asuu ja liikkuu, erittäin runsaspunkkisilla seuduilla saattaisin minäkin menetellä toisin. Asuttu on Vantaalla, Oulussa ja nyt Jyväskylässä. Muutama vuosi sitten olin koirien kanssa Uppsalassa elo-syyskuussa reilun kuukauden, se oli ehdottomasti pahinta punkkiseutua! Silloin punkkeja löytyi molemmista lagotoista useita joka päivä. Nytkin Luigista on löytynyt useampia per viikko, mutta silti meinaan jatkaa aineettomalla linjalla.

Scalibor-panta kuulostaa kokemustenne perusteella varsin tehokkaalta. Sitä en kuitenkaan kolmen koiran laumassa uskalla kokeilla ja muutenkin kuulostaa mielestäni turhan voimakkaalta myrkyltä, kun itsekin pitäisi aina muistaa pestää kädet ja ottaa panta pois kun koira ui yms. Lisäksi olen miettinyt, kuinka paljon hyötyä punkkikarkotteista ylipäänsä on koiralle, joka ui kesäisin tosi paljon. Kun eikös se tehoa heikennä. Ja vielä kun ottaa mahdolliset sivuvaikutukset huomioon, olen päätynyt siihen että hyvin pärjätään ilmankin.

Minua muuten kiinnostaisi tietää, että miksi ylipäänsä punkkiaineita käytetään? Käytetäänkö aineita yleisesti tautien pelossa? Vai siksi että punkit koetaan ylipäänsä epämiellyttäviksi ja inhottaviksi poistaa?

Minulle ainakaan punkkien poistaminen ei ole ongelma, joten ainut syy miksi aineita voisin harkita olisi punkkien levittämien tautien ehkäisy. Tästä kuitenkin kaipaisin lisätietoa, joten jos jollain on aikaa tai tietoa, niin olisi erittäin mielenkiintoista lukea punkkien levittämistä taudeista nimenomaan koirilla Hymyilee Onkohan asiasta olemassa ihan tieteellisiä tutkimuksia? Nimenomaan oikeat tutkimukset ja tilastot kiinnostaisi. Esim. Frontlinesta Terhi jo kirjoittikin, että tuoteselosteen mukaan se tappaa tarttuneet punkit 24-48h sisällä. Borrelioosi voi kuitenkin nykykäsityksen mukaan yleensä tarttua, jos punkki ehtii olla yli vuorokauden. Joten mitä hyötyä on siitä että punkki kuolee viimeistään 48h päästä, jos se on mahdollisen borrelioosin jo ehtinyt tartuttaa?! Lisäksi netistä nopeasti löytämäni tiedon perusteella esim. borrelioosi tarttuu paljon harvemmin koiriin kuin ihmisiin. Mutta tästä tosiaan mielelläni luen lisää tutkittua tietoa, jos jollain on antaa linkkejä Hymyilee

Ja vielä yksi toimiva ja halpa vinkki punkkien ehkäisyyn on se, että turkin pitää kesäisin mahdollisimman lyhyenä. Punkkien on vaikeampi tarttua ja lisäksi jo tarttuneet punkit huomaa paljon helpommin Hymyilee

Lagoton turkki kyllä kaikenkaikkiaan tuntuu olevan punkeille varsin mieluinen. Meidän lapinkoiralla on nimittäin ollut paljon vähemmän punkkeja, ilmeisesti turkki on niin paljon liukkaampi ja tiiviimpi että teettää punkeillekin enemmän töitä.

Mahdollisimman vähäpunkkista kesää kaikille! Hymyilee
tallennettu
Jutta Kallio
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #55 : 14.06.10 - klo:10:44 »

Olen miettinyt ihan samaa kuin Aino. Eli miksi punkkikarkotteita tarvitaan, jos ne eivät estä punkkeja tarttumasta koiraan vaan (vain) tappavat ne vasta kun punkit ovat tietyn ajan koirassa kiinni olleet. Tietty ymmärrän punkkikarkoitteet jos punkkeja tarttuu koiraan kymmeniä päivässä, mutta yksi punkki sillointällöin on helppo poistaa koirasta...

Tuosta karvan määrästä vielä. Meillä kahdella koiralla on lyhyet kesäturkit ja molemmilta on löytynyt silti jokunen punkki. Kun taas Sara, jolla on kaikista "paras" turkki (paksu aluvilla ja hienot kiharat) ei ole saanut itseensä yhtään punkkia.
tallennettu
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #56 : 14.06.10 - klo:11:17 »

Kyllä Luigillakin on edelleen punkkeja ollut, mutta mielestäni kuitenkin vähemmän sen jälkeen kun leikkasin turkin ihan lyhyeksi. Tosin ei se nyt niin hirveän pitkä aiemminkaan ollut. Koiralla taas on selvästi pitempi turkki ja sillä on ollut varsin vähän punkkeja (vasta yksi) Luigiin verrattuna.

Joten ehkä sellainen lähes lyhyt turkki onkin kaikkein huonoin vaihtoehto, tai sitten punkkien määrä on silkkaa sattumaa. Niinkuin varmaan näin pienellä otannalla kyllä vielä onkin. Lisäksi Luigi koluaa vapaana ollessaan pusikot ja rannat vielä tiuhempaan kuin Koira, joten omat yksilöni eivät ehkä siksikään ole täysin vertailukelpoisia keskenään.

Ylivoimaisesti muuten eniten punkkeja on meillä ainakin löytynyt kaikilta koirilta päästä. Lapinkoiralta on löytynyt päästä jopa useampi sellainen, jotka ovat vasta vilistäneet vapaana ja etsineet tiheästä turkista paikkaa johon iskeä.

On tämä vertailu vaan hauskaa, vaikkei näillä määrillä vielä tilastollisesti merkitseviä eroja vielä aikoihin saakaan  Hymyilee
tallennettu
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #57 : 14.06.10 - klo:13:19 »

Mä tiedän parikin koiraa jolle on tullut borrelioosi, toiselle sitten sen seurauksena epilepsia. Eli itse käytän punkkikarkotteita nimenomaan tautien pelossa.  Esim. Frontlinen pakkausselosteessa sanotaan että punkit, kirput+täit kuolevat 4-48h kuluessa eli osa punkeista voi kuitenkin kuolla 24h sisään. Ja ainakin meillä punkit on nyt pysyneet poissa, en tiedä johtuuko se sitten Frontlinesta vai mistä, mutta koska siitä ei ole tullut sivuvaikutuksia aion sitä käyttää jatkossakin. Lilolla jolla lyhyt ja sileä karva, en yleensä käytä punkkikarkotteita. Kerran olen siltä löytäynyt punkin, mutta sekään ei ehtinyt kasvaa kovin isoksi joten Lilon kanssa "karkotteettomus" toimii. Lagoton turkista taas on aika vaikea löytää isompaakaan punkkia, vaan sitä saa syynätä ihan tosissaan.
tallennettu

-Julia&Luca
Tiina Saarela
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #58 : 30.07.10 - klo:12:12 »

En tiedä miten teillä muilla, mutta meillä on ollut todellinen punkkikesä. Porvoosta poimitaan aina matkaan kymmenen pienen pientä ruskeaa minipunkkia, joita on aika hankala löytää turkista. Ja Helsingistä taas saadaan saaliiksi isoja läskipunkkeja, jotka irtoavat onneksi aika helposti. Punkkeja on koko ajan.. yök.
Frontlinea ollaan kyllä koko kesä käytetty, mutta ehkä se vaikuttaa tehoon, että koira polskii koko ajan ja viettää suurimman osan kesästä märkänä  Virnistää Ja kun ei uida niin ollaan aika paljon metsissä ja pelloilla..

Törmäsin taas Shoo!TAGia arvostelevaan bloggaukseen, jossa on aika kattavasti linkkejä ja lähteitä. Aika koominen homma suorastaan, kun sitä tuotetta nyt kuitenkin mainostavat suuret eläinkauppaketjut ja jopa Koiramme-lehti kissan kokoisin kirjaimin..
Ainiin ja se linkki: http://paholaisen-asianajaja.blogspot.com/2010/07/shootagin-huuhaasisalto-selvisi.html
tallennettu

Tiina ja Indy (Wildfinn Mondial)
indy.mehtanen.fi
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #59 : 30.07.10 - klo:14:10 »

Mun on pakko sen verran tohon ShooTagiin sanoa, että yhdellä lagotolla se on toiminut kuukauden Ahvenanmaalla tosi hyvin.  Ei punkin punkkia.
He ostivat sen paikallisesta K-kaupasta hintaan 19.90 vähän naureskellen, mutta kaikki yhdessä sen tehoa ihmeteltiin.  Ja heillähän ON punkkeja VALTAVASTI.

Tiedä sitten mihin perustuu  Järkyttynyt Järkyttynyt Järkyttynyt
tallennettu

Lagotto EI ole koira - lagotto on lagotto

Chi trova un lagotto… trova un tesoro!

Punatassun pesue
www.lagotto.fi
Sivuja: « 1 2 3 4 5 6 »   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Punkkikarkotteista
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic