Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19386 viestiä 1600 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

22.05.12 - klo:10:21
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Turkin hoitovälineet, -aineet yms.
Sivuja: « 1 2 3 4 5   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Turkin hoitovälineet, -aineet yms.  (Luettu 9201 kertaa)
Jenni Heikkinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #60 : 14.10.08 - klo:15:31 »

Olisko kyseessä villakoirakampa? http://www.hauhau.com/netstore/images/villis_2.jpg
tallennettu

Jenni, Ago (BH TK1 TK2 FI MVA Punatassun Divino Agostini) ja Rossi (Colombo)
Kiia Montonen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #61 : 14.10.08 - klo:16:06 »

Ei se ole villakoirakampa, käytössä on sellainenkin, mutta se on enemmän pään ja tassujen karjvoihin.
Harvaharja on ensimmäinen kuva täältä: http://www.lagottola.palvelee.fi/13

Kiia
tallennettu

Romagna valley´s lagotot
Anne Kupiainen
Tosi tryffelinsurfaaja

Ilo, Dina & Uma

« Vastaus #62 : 14.10.08 - klo:16:53 »

Kiitti  Hymyilee juu löytyykin meitin "pakista". Pitääkin opetella sitä käyttämään. Jostain syystä en ole sitä juurikaan käyttänyt...
tallennettu

Maailman rakastavin eläin on märkä koira - Ambrose Bierce
Tarja Työläjärvi
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #63 : 14.10.08 - klo:21:27 »

Ilmeisesti kyseessä väline jonka itse tunnen pohjavillaharan nimellä (kuvaa hyvin, kun malli on kuin haralla). Ihan kätevä, varsinkin paksun karvan "ohentamisessa", avaa hyvin pohjavillan. Kätevä myös leuanaluskarvojen kanssa.
tallennettu
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #64 : 15.10.08 - klo:18:41 »

Mistä tuollaisia pohjavillaharoja löytää? Totti kun on melkoinen pohjavillakoira.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #65 : 15.10.08 - klo:22:01 »

Kylläpä on Vanu muuttunut, vielä noin lyhyessä ajassa!  Hymyilee

Meillekin hankittiin tuollainen pohjavillahara, kun halvalla löytyi. Ilmeisesti olen kuitenkin liian perfektionisti avatessani turkkia, sillä paksuvillainen Sara oli tehokkaasti "aluvillaton" käsittelyni jälkeen... Meillä ei siis kokemukseni jälkeen enää tuota välinettä ainakaan koko koiraan käytetä. Turkki meni siis ihan veteläksi ja kesti yli kuukauden, että näytti taas kunnolliselta.

Noihin Tarjan mainitsemiin leuanaluskarvoihin se toimii kyllä, ja kyllähän sillä tosiaan OHENTAA turkkia, toki testasin sitä alle vuoden ikäiseen koiraan, josta saattoi lähteä helpommin villat irti.

Minna: *vink* ostin tuon pohjavillaharani Börjes-hevostarvikeliikkeestä, maksoi reilu 2euroa  Järkyttynyt (kauppa on Littoisissa Kotimäen ponitallilla, mutta myös netti/postimyynti löytyy)

Vuosien varrella on kyllä tullut kokeiltua lähes kaikki turkinhoito-temput, kestosuosikkini on kuitenkin se perus villakoirakampa ja karsta. Kun on koirat käytännössä vuodenympäri näyttelyturkissa, niin eipä juuri tarvitse mitään suuria toimenpiteitä suorittaa, "perushuolto" riittää.

tallennettu

Krisse ja Nambervan karvakuonot
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #66 : 16.10.08 - klo:17:27 »

Tänks.  Hymyilee
tallennettu
Anna-Kaisa Anttila
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #67 : 21.10.08 - klo:20:16 »

Pohdin kyllä sen trimmauskoneen ostamista. Josko Rinakin siihen tottuisi, jos usein sillä suristelisi, ihan vaan koiraa totutellakseen ja antaisi aina makupaloja. On se niin pirun pitkäpiimäistä touhua tuo turkin leikkominen... Kun vielä päättelisi, mikä edellä mainituista olisi paras vaihtoehto. Ihmishiuksia varten olen joskus hommannut Moserin, se on ainakin kestävä koneistoltaan, voin sanoa.

Anna-Kaisa + Rina-rillapää
tallennettu
maija karjalainen
Lupaava kaivuukone

Pupu

« Vastaus #68 : 18.11.10 - klo:18:19 »

Meillä on alusvillan selvittely ollut aina tuskaa ja hammastenkiristystä sekä minulle että Pupulle. En harjaile kuin tarvittaessa ja tuon turkki on sen laatuinen ettei se paljon takkuun mene. Alusvilla on asia erikseen. Karvaeläin isolla K:lla.  Nyt löysin melko mainion kapistuksen - se on kaksirivinen pohjavillahara, jossa jokainen "piikki" pyörii pystysuunnassa oman akselinsa ympäri. Tuo pyöriminen tekee sen hiukan hellemmäksi koiralle ja hermojasäästävämmäksi minulle. Haralla ja kammalla olen saanut aikaan "juntturoita" jotka on sitten pakko nykiä melko kovastikin pois tai kerroksittain hivuutella. Tuolla pääsee oikopolkua  Virnistää Passaa mainiosti minulle ja koiralle! Venkoilun määrä harjatessa väheni minimiin ja pohjavillaa saatiin pois avan käsittämätön määrä. Ja silti ei turkki vielä läsähtänyt!

Maija
tallennettu
maija karjalainen
Lupaava kaivuukone

Pupu

« Vastaus #69 : 18.11.10 - klo:18:26 »

Tuossa on linkki siihen haraan mikä minulla on.

http://www.elaintarvike.fi/product_details.php?p=739

Maija
tallennettu
Sivuja: « 1 2 3 4 5   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Turkin hoitovälineet, -aineet yms.
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic