Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19387 viestiä 1600 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

22.05.12 - klo:10:43
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiPentupulinaAihe: Hihnassa vetämättä(kö)
Sivuja: « 1 2   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Hihnassa vetämättä(kö)  (Luettu 2985 kertaa)
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #15 : 11.09.10 - klo:17:58 »

Hmm... *raapii päätään* Kävin googlettamassa, mitä se koiranomi oikein tarkoittaa. Selvisi, että 1,5 vuoden koulutuksen jälkeen ollaan koirien monialaosaajia. Pyörittää silmiään  Itse en muista, miksi tuosta hihnan kietaisusta mahan ympäri minua moitittiin, mutta neljänkymmenen vuoden kaikinpuolisen koirakokemuksen omaava ihminen se oli. Maha on erittäin haavoittuvaista aluetta koiran kehossa, siinä kun vain nahka suojaa sisäkalustoa ja ovathan siinä uroskoiran perhekalleudetkin vaarassa joutua kuristuksiin. Järkyttynyt Luulisi koiranomien tietävän, täytyyhän heidän läpäistä tentit koiran anatomiasta, tietty. Kätevä konsti se on, kiusallisen kätevä ja helppo, ja toimiikin vielä, mokoma. Minulle kyllä kävi Retun kanssa usein niin, että hihna sekosi joteskin kaulapannan lukkoon niin, että se aukesi ja itse asiassa huomasin koira olevan kiinni vain mahan ympäriltä!!! Järkyttynyt Noh, se lysti loppui siihen joka tapauksessa. Nyt vanhempana ja viisaampana(?) apuvälineen tarpeeseen suosittelen vain hyvää kuonopantaa. Sitäkin pitää osata käyttää oikein. Vetämättä hihnassa kulkeminen on sellainen taito koiralla, että omistajan kannattaa nähdä vaivaa ja käyttää aikaa sen harjoittelemiseen. Miten nautinnollisia ovatkaan hetket, kun koko perhe: isäntä, emäntä, Retu ja Mindi, lähdemme rauhalliseen tahtiin tepastelemaan saarikylämme kauniisiin maisemiin. Kun Retukin malttaa... Hymyilee leveästi
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #16 : 12.09.10 - klo:16:41 »

Käyttäkää ihmiset aikaa pennun opettamiseen kulkemaan kauniisti hihnassa, sillä minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Iskee silmää Jos jokin asia ei ole kiellettyä aina (eli siis hihnassa vetäminen) on pakko tyytyä siihen, että koiraa on todella vaikea saada oppimaan kulkemaan kauniisti hihnassa. Käänteisesti, jos joku on sallittua joskus, sen pitäisi olla sallittua aina...  Pyörittää silmiään Ossin kanssa saman asian kanssa katumaan joutunut. Nolostunut Mm. sitkeällä pysähtelyllä/ kääntymisellä toiseen suuntaan, vetohaluja saa vanhemmallakin koiralla hillittyä. Mutta paljon helpommalla pääsisi, jos se todellakin olisi pennulle kunnolla opettanut.

tallennettu

Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät siitä kokonaisemman.
                          -R.Caras-
Elina Dunder
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #17 : 15.09.10 - klo:18:53 »

Tänään lenkillä ollessa kokeilin ensimmäistä kertaa suunnan vaihtamista, ja se tepsi nopeammin kuin mikään muu tapa opettaa hihnakäyttäytymistä! Hymyilee Osku kulki ihan hyvän pituisia matkoja löysällä hihnalla jo ensimmäisenä päivänä, siinä tempossa, missä minä halusin. Lenkki tosin eteni aina yhteen suuntaan hyvin hitaasti, mutta tuloksia tuli! Hymyilee leveästi Enkä edes makupaloja käyttänyt...
tallennettu

Töppötassu Osku & omistajansa
Elina Dunder
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #18 : 31.01.11 - klo:19:25 »

Päivittelenpä hieman tässä koneella istuessani Oskun hihnakäytöstä. Eli ilman makupaloja mennään, toimii paremmin kuin niiden kanssa. Suunnan vaihtamisella ja ääniavuilla ohjailen silloin tällöin jos meinaa ohittaa minut; EI MENE ETEEN, tuo ÄPÄP ja pelkkä napakka ei! Kehun tietysti kovasti, kun kävelee vierelläni. Makupaloja käytän, jos pyydän kulkemaan katsekontaktissa, mutta muuten kävelee suurimmaksi osaksi nätisti vierellä katsellen maisemia. Kerran saatiin tehtyä noin kahdenkymmenen minuutin pieni lenkki kokonaan ILMAN vetämistä, ILMAN makupaloja, ohjailin vain ääniavuilla. Virnistää mutta se oli vain yksi kerta. Luultavasti näin murrosiän edetessä vetämisiä tulee vielä enemmän, mutta olen tyytyväinen, kun tähän pisteeseen päästiin ennen totaalista "kuuroutumista" (jos sellainen mahdollisesti tulee) ja narttujen perään juoksemista... Pyörittää silmiään

Näilläpä mennään! Hymyilee
tallennettu

Töppötassu Osku & omistajansa
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #19 : 03.02.11 - klo:00:20 »

Aapo ollut tänään aivan omissa maailmoissaan,lenkillä piti pysähdellä vähän väliä nuuskuttamaan pissoja...Hihnakäyttäytyminenkin unohtui välillä ja veti kaula pitkällä penkalle nuolemaan lumikinoksia  Järkyttynyt Ihmettelin sen käytöstä kunnes naapuri ystävällisesti kertoi heidän parsoni-tyttönsä juoksujen alkaneen juuri sopivasti  Pyörittää silmiään Tulivat pihassa vastaan ja aapo olisi kovasti halunnut lähteä heidän mukaansa  Hymyilee leveästi No, onneksi on ohimenevää. Tällä alueella tosin paljon narttukoiria joten seuraavia juoksuja sitten odotellessa kun näistä selvitään...

P.S Hienoa Osku ja emäntä  Hymyilee Toivottavasti aapo ottaa oskusta mallia ja alkaa taas käyttäytyä lenkillä maltillisemmin
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo:00:23 kirjoittanut Heidi Lehtinen » tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Gitta Karikorpi
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #20 : 24.02.11 - klo:15:14 »

Ihana (toisaalta) lukea että minä ja Remu-Elvis (4 kk) ei olla ainoita lenkkeilijöitä, joilla hihna on aika tiukalla välillä.. (aina..)
Mä olen myös kokeillut pysähtymistä, jos vetää, mutta ei vaan poika hiffaa sitä juttua ollenkaan. Taidan seuraavaksi kokeilla tuota suunnan vaihtoa! Puuuuhhh....  Hymyilee leveästi

Olen myös huomannut että tuo namittelu on aika paha, jos se on ainoa koulutustapa. Remu ainakin syö kaiken mitä vaan a)saa b)löytää c)näpistää! Pari kertaa se on multa salaa syöny jotain (mummi ja vaari antanut herkkuja) ja sitten kotona oksentaa..  Vihainen

Tuo oli myös hyvä juttu tuo Pupun pusikoissa hyppyyttäminen koiran mielenkiinnon ylläpitämiseksi! Saa ihmisenkin eri lihasryhmät kuntoutusta! Parempi kuin vaan tasasella kävely.
tallennettu
Sivuja: « 1 2   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiPentupulinaAihe: Hihnassa vetämättä(kö)
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic