Meille tuli reilu kuukausi sitten 2,5 vuotias lagotto-uros

Poitsu on väriltään ruskea valkoisin merkein ja karvanlaatu aikas pehmoinen. (toisen lagotto-ihmisen kommentti koiran turkista,itse en osaa kokemattomana arvioida...)
Nyt melko lyhyessä parin sentin karvassa, ei siis vielä hankala hoitaa, mutta muutama asia on jäänyt askarruttamaan joihin en ole löytänyt vastausta.
Eli kuinka usein karstaatte koirienne turkit? Itse olen tehnyt kerran viikossa ja kastellut koiran karstaamisen jälkeen perusteellisesti pohjavilloja myöten. Omaa silmää miellyttää vähemmällä pohjavillalla, tulee "ilmavampi" ja selkeämmät yksittäiset kiharat.
Onko liiasta karstaamisesta suurta haittaa turkin kunnolle,pitäisikö selvittää ainoastaan mahdolliset takut ja karstata kokonaan harvemmin?
Entä pesu shampoolla? Ajattelin pestä kerran pari vuodessa, vesipesu toki aina karstaamisen/turkin avaamisen jälkeen. Tietysti jos pahasti likaantuu niin shampoolla tottakai.
Korvakarvat nypin noin kerran kuussa, korvat on putsattu epiotic-aineella kerta/vkossa ja trimmaan itse koiran tarvittaessa. Tosin ajattelin käyttää M&M trimmattavana ohjeiden kera niin näkee miten oikeaoppinen lopputulos syntyy

Nyt oman mallin mukainen, luullaan usein perroksi

Kiitos vastauksista jo etukäteen!