Hei,
Olisko kellään mitään uutta kerrottavaa koiranruuan ravintoaineiden imeytymisestä? Ruuan pitää olla korkealaatuista ja sisältää koiran tarvitsemat kaikki ravintoaineet, hivenaineita ja vitamiineja myöten.
Mutta entäs tämä imeytymispuoli a) masusta b) solutasolla
Ronin syömä Royal Canin -puudelinappula on mukavan rasvaisen tuntuinen sormissa. Jos se siis vain imeytyy hyvin vatsasta verenkiertoon, niin matkustellessan sitten soluihin, hmmm... Solukalvossa on lipidikerros kaikilla nisäkkäillä, eikö vain? Rasvaliukoisten vitamiinien on päästävä sisään soluun ja tuo lipidikerros on siinä tärkeässä roolissa.
Tuli vain mieleen, että jossain vaiheessa syötin Ronttulaattorille Light-nappuloita. Koira vaikutti liian nälkäiseltä ja nappulat aikas käkkänöiltä! Ja turkkia lähtee. Mutta karvojen ohentuminen kyljistä ei siis ole alkanut minkään "ihmedieetin seurauksena" vaan halusin sanoa, ettei Light-nappula tehnyt turkille hyvää.
Sitten nappuloiden liottaminen vedessä. Mulle on opetettu aina, että nappulat pitää imeyttää veteen. Nyt tämä mun sama "opettajani", isoveljeni 63-vee, sanoi mulle, että älä enää imeytä nappuloita vedessä, varsinkin kesällä ruoka rupeaa helposti käymään. Hän on eläkkeelle jäätyään pyörinyt nähtävästi internetissä ja saanut sieltä vaikutteita

Lisäksi hän on päättänyt perustaa koiravaljakon ja hänellä on jo muutama risteytyskoira kotona maalla kasvamassa

Missä on totuus