Meiltä löytyy iltauninen Roni, joka pikkupentuna halusi alkaa yöunille jo iltaseitsemältä ja heräsi aamuyöllä neljältä tai viideltä, tosi virkeänä. Saimme helposti rukattua unirytmin vähän "inhimillisemmäksi", vaikka olihan tuo aika nukkuneen rukous, kun iltakahdeksaan yritettiin pitää Ronia hereillä.
Aikuisena Roni menee klo 22 jälkeen nukkumaan, lähtee itse makkariin. Aamuisin herää arkisin viimeistään klo 6 eikä herätä kanssanukkujia, lepäilee ihan rauhassa. Jos en itse meinaa jaksaa nousta herätyksen soidessa, sitten Roni hyppää kyllä sänkyyn ja tönii käpälällä tai nuolee naamaa niin kauan, että on pakko nousta. Viime syksynä unohdin yhtenä arkiaamuna laittaa herätyksen päälle ja Roni herätti minut siihen aikaan kun kello tavallisesti soisi. Viikonloppuisin koirat ryntäävät joskus kahdeksan maissa herättämään minut hännät heiluen. Mukavaa, että jostakin tajuavat eron arkipäivien ja viikonlopun välillä.
Rico oli pienenä aika iltavirkku säätäjä ja aamulla nukkui reippaasti yli kahdeksaan ellei jopa yhdeksäänkin aivan pikkupentuna. Aamulla kun lähdin aikaisin Ronin kanssa pitkälle lenkille, ihmetteli joku missä se teidän pieni pentunne on. Kun sanoin, että siellä se kotona nukkuu, ihmettelivät että onpas hyväuninen pentu. Rico myös aikuisena käy nukkumaan klo 22 jälkeen, mutta nukkuu aina siinä huoneessa missä ihmiset ovat ja vasta kun minä lähden yöunille, siirtyy Rico makuuhuoneen lattialle. Aamulla kun alan heräillä, Rico aina hyppää viereeni ja laittaa pääkkylin tyynylle

Ja kun nousen kahvia keittämään, sinne Rico jää tyytyväisenä nukkumaan tassut kohti kattoa. Vasta kun aamulenkille meno lähestyy, nousee Rico sängystä