Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19388 viestiä 1600 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

22.05.12 - klo:11:54
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Iltalenkillä nähtyä (koiran kohtelusta)
Sivuja: « 1 2   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Iltalenkillä nähtyä (koiran kohtelusta)  (Luettu 1806 kertaa)
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #15 : 07.02.11 - klo:22:58 »

Siis tarkoitan että tässä keskustelussa on edetty jo kaltoinkohteluun asti,  yhden tapahtuman perusteella. En tarkoittanut että aloittaja olisi mennyt henkilölle sellaista sanomaan.

Esimerkkinä, Luca hyppäsi kerran auton takapaksista ilman lupaa ja jäi melkein auton alle vilkkaalla parkkipaikalla. Säikähdin niin hemmetisti, huusin kuin hyeena ja kirjaimellisesti paiskasin sen takaisin takapaksiin. En sano että se olisi sikäli asiallista koirankohtelua, mutta säikähtäneenä toimin niin, eikä koiraa nyt sentään pahoinpidelty.. Ja Luca oppi kerrasta että autosta ei tulla ilman lupaa. Asiaa oli harjoiteltu oppikirjan mukaan ennen tätä, mutta ei mennyt 100% jakeluun. Toki myös tämän jälkeen harjoiteltiin positiivisen vahvistamisen elikkäs palkkaamisen avulla.   Mutta tuossa tilanteessa taivas putoaa niskaan-tyyppinen palaute oikeasti toimi.  Mutta varmaan joku katsoi että voi koira parkaa, kun sitä noin rumasti kohdellaan, eikä kouluteta oikeilla metodeilla.

tallennettu

-Julia&Luca
Kiia Montonen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #16 : 08.02.11 - klo:12:30 »

Noniin... Virnistää

Kyllä se äännekkääsi (huutaminen) murahtaminen on ihan kohdillaan, tollasessa tilanteessa...oppi koira kerrasta miten autossa ei olla.

Erkki-Esimerkki: Olen itse kokenut (ja silloin puuttunutkin asiaan) kun mies tulee ison palveluskoiran (en mainitse rotua) vastaan ja omat koirat kävelevät nätisti käskystä sivulla vierekkäin ja vastaantulijan koira kita auki ja kurkusta kuuluu jotain aivan kamalaa ääntä....hihna on kireä ja omistaja tekee kaikkensa jotta saa pidettyä koiransa irti minun koirista. Tässä olen puuttunut asiaan. Laittanut omat koirat rutvallisen matkan päähän ja käynyt juttelemassa hieman omistajan kanssa. Tämä ilomielin otti vastaan avun, lopputuloksesta minulla ei ole teitoa.
tallennettu

Romagna valley´s lagotot
Sivuja: « 1 2   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Iltalenkillä nähtyä (koiran kohtelusta)
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic