Hei!
Mulla on oma euromemo viikkokalenteri koirille/koiraharrastuksille. Siihen merkkaan ylös kynnenleikkuut, korvan putsaukset, milloin karstasin koiraa tai leikkasin turkkia. Usein pieni kommentti perään, miltä näytti tai jos on jotain seurattavaa.
Ja se mikä on huopaa, mitä sitä säästämään ja turhaa takkusavottaa alkaa selvittämään, pois kannattaa vetää huono turkki, onhan se helposti uusiutuva luonnonvara.
Meillä kalenteri käytössä. M
UTTA täytyisi MYÖS muistaa katsoa siitä edellisen kerran puuhat!!! Ettei innostu harjaamaan koko turkkia auki liian usein, kuten minulle nyt kävi.

Taran turkki oli juuri mukavan karhea ja kihara sopivan pituinen. Viikonloppuna taas metsälenkin jälkeen siemeniä pää täynnä ja auoin koko turkin auki. Kastelin ja pesin Virbacilla, jota olen suositellut hajun poistoon.
-> pehmeä turkki, kiharat lätässä ja hyvä alku huopaantuvalle turkille valmiina...

Leikkaamisella en saanut sitä mieleiseen kuntoon. Koneella en vielä viitsisi sitä ajaa alas. Eilen pesin turkin
Absorbine Superpoo hevosshampoolla
(ei tarvitse erikseen hoitoaineita käyttää!!! 
) ja nyt kiharaa alkaa taas löytymään.
Vähän tuttua karheutta palasi. Jospa se tuosta elpyisi ajan kanssa. Jos ei palaa kunnolla, niin ajan koneella selän alas viimeistään marraskuun alussa.
Tuota shampoota siis suosittelen, kuten minulle aikoinaan sitä suositeltiin ja varoitan muita, ettei Virbacilla kannata koko koiraa pestä. Eikä turkkiakaan liian usein aukoa...

Takut tietenkin on syytä aukoa ja roskat poistaa! Mutta koko koiraa ei kannata käydä liian usein kamman kanssa läpi, ettei karva liikaa pehmene...