Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19389 viestiä 1600 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

22.05.12 - klo:12:27
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Lagoton ja perron luonne-erot
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Lagoton ja perron luonne-erot  (Luettu 1426 kertaa)
heidi niemeläinen
Alkava kuopankaivaja

« : 19.02.11 - klo:18:40 »

Onko kellään kokemusta, miten nämä kaksi rotua eroavat luonteen ja käytöksensä puolesta?
tallennettu
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #1 : 20.02.11 - klo:00:01 »

Itse olen kuullut lagoton olevan rauhallisempi kuin perro,mutta varmasti enemmän kiinni yksilöstä kuin rodusta. Omista lagotoistani toinen on rauhallinen ja viihtyy miltein sohvaperunana, toinen taas kaipaa paljon ulkoilua ja aktivointia jotta tekemisen tarve täyttyy ja osaa rauhoittua.
Itsekin pohdin paljon ko rotujen eroja kun tein valintaa niiden välillä  Hymyilee mutta lopulta päädyin lagottoon kun sopiva yksilö sattui kohdalle enkä ole katunut.
Kannattaa molempien rotujen kohdalla perehtyä huolellisesti lähisukulaisten luonteeseen ja terveystietoihin sekä valita kasvattaja joka ottaa nämä asiat tosissaan huomioon kasvatustyössään  Hymyilee
tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #2 : 21.02.11 - klo:11:17 »

Agilityssä olen nähnyt paljon perroja, mutta omakohtaista kokemusta muuten ei ole. Sellainen mielikuva mulla on, että perrot on luonteeltaan vähän "tiukempia", kaikkiaan jkv kovempia ja vietikkäämpiä kuin lagotot. Koiraepäsosiaalisia perroja olen nähnyt useamman, Lucan päällekin on melkein tullut yksi. Lagotoissa se taas on harvinaista.
tallennettu

-Julia&Luca
Tarja Vihanti
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #3 : 21.02.11 - klo:17:04 »

Hyvin samansuuntaiset kokemukset perroista, kuin Julialla. Kolme tunnen paremminkin ja ovat juuri "tiukempia" tapauksia ainakin omiin lagotoihini verrattuna.
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Lagoton ja perron luonne-erot
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic