Mulla on siis kaksi lagottoa joista Dita oppi sisäsiistiksi takapakin jälkeen ollessaan 5kk. On nyt reilu 2 vuotias ja kerran on tehnyt ripulit sisälle ja sekin siististi läjään seinän viereen yksin ollessaan. Hätä oli ilmeisesti ollut aivan kamala, sillä viimeiseen asti pidättää. Toinen koirani Nuka on reilu 7 vuotias steriloitu narttu ja periaatteessa ei ole koskaan ollut täysin sisäsiisti. On nyt parempi, kun meillä ei ole montaa mattoa lattialla ja pääsee ulos vähintään 6 tunnin välein. Jos vahinko sattuu, hinkkaan lattian mahdollisimman hyvin jollain tehokkaalla pesuaineella (eläköön muovilattiat!!) ja jos sattuu olemaan matto (jolle pissaa kaikkein mieluiten) heitän sen välittömästi pesukoneeseen. Nuka ei osaa selkeästi pyytää ulos ja pissahätä voi olla niin valtava jo kolmessa tunnissa, ettei ehdi juosta rappuja kauemmaksi. Myös isommat asiat tekee sisälle, jollei pääse heti ulos. Asia on vain hyväksytty ja toisen koiran tuloon asti olin varma, että minussa on vikaa, etten ole sitä onnistunut sisäsiistiksi kouluttamaan. Nyt näen että koira yrittää kyllä, mutta ei vain pysty pidättämään. Minulle onkin kehittynyt kunnon Nukan vessahätä -tutka jolla tulkitsen sen pienempiäkin eleitä

Olen joskus kysellyt asiasta eläinlääkäriltäkin, mutta mitään selkeää vastausta en ole saanut. Olen kuullut että steriloiduille nartuille olisi jotain lääkettä olemassa virtsan karkailuun. Onko siitä jollakin jotain kokemuksia? Meillä ei tosin sterilointi ole muuttanut tilannetta muuten kuin parempaan, kun juoksujen jäätyä pois pissaaminen on vähentynyt. Juoksut olivat silkkaa helvettiä Nukan kanssa