Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19396 viestiä 1602 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:01:49
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Voisiko lagottosi purra sinua?
Sivuja: « 1 2   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Voisiko lagottosi purra sinua?  (Luettu 1701 kertaa)
Hannele Törmänen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #15 : 21.08.11 - klo:18:48 »

Ei ole tullut eteen tilannetta, että lagottoni olisivat halunneet purra minua. Tuntuu, että niillä on todelle korkea kynnys ärsyyntyä mistään. Vieraitten lasten kanssakin loputon kärsivällisyys. Luut ja herkut saa kuka tahansa ottaa suusta pois. Siihen ei nyt yleensä ole tarvetta, jyrsikööt rauhassa herkkujaan.  Meillä käy tosi paljon ihmisiä, eri ikäisiä katsomassa koiria, leikittämässä, lenkittämässä ja harjoittelemassa eri koiran hoitotoimia. Lagotot ovat todellisia kaikkien kavereita, hyväksyvät heti kaikki kavereikseen. Antavat aivan ventovieraitten pestä ja hoitaa kynsiä, aukoa takkuja ym. vailla mitään vaaratilanteita.
tallennettu
Krista Hirvonen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #16 : 22.08.11 - klo:13:20 »

En kyllä usko että Nova purisi minua. Se nimittäin ei ole omistushaluinen luita, ruokaa, leluja ja varastettuja tavaroita kohtaan. Eikä Nova ole ikinä purrut minua, pentukalisteluja laskematta.
tallennettu

Angelines Giacomo dal Ferrara ''Nova''
Heidi Kaijanen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #17 : 09.09.11 - klo:23:44 »

Valitettavasti kyllä lagottoni voi purra minua.

Vanhempi koirani, Fia, on pienestä pitäen ollut omistava paikkojensa suhteen. Olen kokeillut tähän kaikkien eri koirankoulutuskoulukuntien käytäntöjä tuloksetta. Kun joku paikka käy neidilleni turhan tärkeäksi blokkaan paikan, mutta valitettavasti neiti löytää aina uuden paikan/tavaran jota puolustaa...Fiksuja kun lagotot valitettavasti ovat...
tallennettu
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #18 : 18.10.11 - klo:21:15 »

Peppi puri minua eilen jalkaan, kyseessä oli tapaturma eikä koira ollut siihen syyllinen Nolostunut
Olimme lenkillä kun vastaan käveli isokokoinen nainen. Peppi ilmeisesti pelästyi naista(?), peruutti pakoon jalkojeni välistä ja meni solmuun hihnansa kanssa. Raukka ei päässyt heti irti tassuihin sotkeutuneesta hihnasta joten se alkoi "huutaa" säikähtäneenä ja puri pohkeeseeni melko lujasti. Onneksi päällä oli useampi kerros vaatetta koska iho meni rikki vaikka puremajäljet eivät ole kovin pahat. Asiaa ei auttanut yhtään paikalle jääneen ison naisen kauhistelut "kuinka oma koirasi nyt noin puri sinua,lopetettava ne on tuollaiset koirat jotka purevat" Kiitin naista kommenteista,kerroin pääpiirteittäin miksi koirani toimi kuten toimi ja jatkoin kiireesti matkaani kotiin. Koko tilanne oli omaa syytäni, Peppi olisi pitänyt ottaa vierelle kontaktiin heti kun nainen tuli vastaan ja olisimme voineet väistää sivummalle vaikka katu olikin kapea. Joskus sitä vain on niin omissa ajatuksissaan ettei huomioi tarpeeksi ympäristöään, Aapon kanssa voi kulkea vaikka silmät sidottuna mutta Peppi tarvitsee enemmän tukea ja ohjausta jotta tällaisilta tilanteilta vältytään. Ulkoilemme yleensä rauhallisilla alueilla enkä edes vie sitä keskustaan ym missä liikkuu paljon muita ihmisiä, kovaäänisiä autoja/mopoja, rullaluistelijoita, juoksevia lapsia, rollaattoreita ja muuta mikä tekee koiran olon epävarmaksi. Paljon ollaan edistytty mutta vielä on harjoiteltavaa näissä ohitustilanteissa... Epävarma
tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #19 : 23.10.11 - klo:20:04 »

Omani eivät ole purreet koskaan! Hertta 10 vee, Ässä 8vee, Ciro asui pari vuotta - maahanmuuttajakoira ja nyt uusin, Frida myös maahanmuuttaja, eivät koskaan ole yrittäneetkään purra!

Kaksi trimmattavaa ovat purreet, nuoria, arkoja narttuja molemmat. Toinen erittäin vapaissa näyttelytreeneissä, kun katsoin hampaita, tikkasi peukalooni ilman mitään varoitusta, ihan kunnolla. Toinen puri, kun karstasin, varoittamatta sekin... se kuulema inhosi karstaa... Sanoin, että pakko alkaa sietämään sitä ja nyt se sietää. Ei pidä siitä, mutta ei myöskään pure.

Kyllä lagotto on niin fiksu, että siltä voi opettaa pois pahojakin asioita, pitää vaan olla fiksumpi sitä!  Virnistää
tallennettu
Sivuja: « 1 2   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Voisiko lagottosi purra sinua?
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic