Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19396 viestiä 1602 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:01:50
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Koira tavaratalossa
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Koira tavaratalossa  (Luettu 880 kertaa)
Charlotte Blomberg
Alkava kuopankaivaja

« : 10.08.11 - klo:18:52 »

Kävimme tänään Usvan kanssa Anttilassa, ja kun tulin kassalle maksamaan ostokseni, kassatäti sanoi minulle että en saisi tulla koirani kanssa sinne. Ihmettelin asiaa suuresti ja sanoin etten nähnyt mitään kieltokylttiä ulko-ovessa (tarkistin vielä ulos lähtiessäni, eikä siellä ollut). Kassa-täti väitti että siellä on sellainen. Hän sanoi myös että juuri viime viikolla heille oli sanottu tästä koira-asiasta ja että sinne ei saa tuoda edes sylikoiria, ainoastaan opaskoiria. Emme siis käyty elintarvikepuolella ollenkaan. Olen aikaisemmin käynyt ainakin Stockalla ja Sokoksella edellisen koirani kanssa eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa.. Onkohan tämä joku uusi lainsäädäntö että ei sais tuoda koiria tavarataloon? Yritin etsiä netistä mutta en löytänyt mitään tietoa tämmöisestä...
Ja kävin siis Oulun keskustassa sijaitsevassa Anttilassa.
Ajatuksia/tietoa tästä asiasta?
tallennettu
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #1 : 10.08.11 - klo:19:17 »

Elintarkvikkeita myyvään kauppaan ei tietenkään saa mennä, ja muiden kauppojen kohdalla riippuu kaupasta. Eli kaupalla on oikeus kieltää koirat. Useammassa paikassa koirat taitaa olla kiellettyjä kuin sallittuja.. Stockmannille koiran saa ottaa mukaan, Turussa kauppakeskuksista ainoastaan Hansaan.
tallennettu

-Julia&Luca
Jutta Kallio
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #2 : 10.08.11 - klo:22:21 »

Taitaa tosiaan olla ihan kaupasta kiinni. Minä käyn koirani kanssa usein kauppakeskus Sellossa, jossa ei ole missään koirakielto kylttejä. Mutta sensijaan Iso-Omenassa ja Lippulaivassa kyltit löytyvät eikä koiria katsota hyvällä. Olen silti "salakuljettanut" koiria Lippikseen, koska minulla on siellä eräässä myymälässä kavereita töissä, joten kunhan en kauppakeskuksen käytävillä jää kiinni niin ollaan turvassa Virnistää
tallennettu
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #3 : 11.08.11 - klo:08:48 »

Torillekaan koirat eivät ole tervetulleita, mutta ystävällinen torikahvilan pitäjä on ihastunut koiriimme ja sallii niiden oleilla tuolin ja pöydän alla kahvittelun ajan ja tuo vesikupin tarvittaessa Hymyilee Ovat kuulemma niin suloisia ja vetävät asiakkaita puoleensa  Hymyilee leveästi Kauppakeskukseen en ole vienyt, mutta sivusta nähnyt vartioiden nopeasti puuttuvan jos joku koiran sisätiloihin tuo oli miten pieni sylihauva tahansa
tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Charlotte Blomberg
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #4 : 11.08.11 - klo:10:42 »

Mutta sensijaan Iso-Omenassa ja Lippulaivassa kyltit löytyvät eikä koiria katsota hyvällä.
Mä olen muistaakseeni käynyt edellisen koirani kanssa joskus iso-omenassa. Mutta siitä on kyllä monta vuotta aikaa... En kyllä muita varmasti.
Se on sitten ilmeisesti ihan kaupasta kiinni.
Siellä Anttilassa ei kyllä ollut kieltokylttiä ovessa Hymyilee
Käytiin kanssa sen jälkeen torilla ostamassa karkkia niin myyntinainen huomautti siitä että ei saisi olla koiria torilla mutta rapsutteli sitten kuitenkin Usvaa Hymyilee leveästi Ihmeteltiin sitten yhdessä miksi ne koirat on kielletty kaikkialla  Pyörittää silmiään
tallennettu
Kirsi Vatanen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #5 : 11.08.11 - klo:12:34 »

Torillekaan koirat eivät ole tervetulleita, mutta ystävällinen torikahvilan pitäjä on ihastunut koiriimme ja sallii niiden oleilla tuolin ja pöydän alla kahvittelun ajan ja tuo vesikupin tarvittaessa Hymyilee Ovat kuulemma niin suloisia ja vetävät asiakkaita puoleensa  Hymyilee leveästi

Sisu oli heinäkuussa hoidossa Sysmässä, ja siellä kuulemma kokoontuu aamuisin isompi porukka koiranomistajia koirineen kahvittelemaan. Kovasti ovat tervetulleita, ja vierailija-Sisu sai oman fan clubin vajaan viikon vierailullaan  Iskee silmää
tallennettu

Punatassun Ossidiano alias Sisu
Mari Hiltunen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #6 : 11.08.11 - klo:19:12 »

Stoccalle saa viedä ja Itäkeskukseen, Vuosaaren kauppakeskus Columbukseen ei (ainoastaan eläinkauppaan ja silloinkin käytettävä sen puolen päädyssä olevaa ovea).

Yleisesti tori- ja/tai markkina-alueelle ei saa koiria viedä. Perustuu kai siihen että siellä myydään lähes aina jotain elintarvikkeita.

Minä kyllä ihmettelin että jotkut koiran Kotkan Meripäiville, massatapahtumassa oli niin paljon väkeä että ei eteensä näe niin siellä seassa kuljetetaan koiria... en kyllä usko että yksikään koira siitä tilanteesta nautti  Epävarma
tallennettu
Charlotte Blomberg
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #7 : 11.08.11 - klo:19:47 »

Kiva kuulla toistenkin kokemuksia asiasta. On se minusta kumma miten koiria kielletään paikoissa, onhan nekin tavallaan perheenjäseniä.. Ymmärrettävää toki, mutta koiraihmisenä ottais niin mielellään koiran aina matkaan Hymyilee leveästi
No ei kai muu auta kun elää sääntöjen mukaisesti Iskee silmää

Tiedän "hauskasta" kokemuksesta myös sen että Sokokselle saa viedä koiria. Nimittäin edellisen lagottoni kanssa kävin kerran Tapiolan Sokoksella (tais jäädä ainoaksi kerraksi se Hymyilee leveästi) ja sillä iski sitten kakkahätä ja oli vääntänyt kakat ympäri kosmetiikkaosastoa... Menin kassalle pyytään pussia jotta saisin ne poimittua ja lähestyessäni kakkoja koiran panta liuskahti pään yli ja koira lähti piiloon pöydän alle Hymyilee leveästi Meitsi keräsin sitten kakat ja noukin koiran kiinni. Sitten yks nainen vielä heitti mulle että "onneksi se ei juossut ulos". Onneks ei nolottanu sitten yhtään! Ja taisin itse olla jotain 13v vanha...
Jälkeenpäin kyllä naurattaa Hymyilee leveästi
tallennettu
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #8 : 11.08.11 - klo:21:49 »

Tulee mielen toteamus "hovi tekee kuninkaan". Tästä vois mukailla, että työntekijät eli henkilökunta tekevät yrityksen tai työpaikan (sen ilmapiirin).
Toki säännöt ym. tulevat johtoportaasta.

Olen posteissa nähnyt asiakkaan kanssa ihan tavis-tessun, vaikka ovessa on merkintä, ettei saa tuoda koiraa postikonttoriin. Ja apteekissa olen ollut ostoksilla niin, että siellä oli asiakkaalla koira mukana (ei kuitenkaan minulla).
Ihan tässä pk-seudulla Hymyilee

Voisi varmaan monissa "koira kielletty varmuuden vuoksi" -säännöissä olla vähemmän kireäpipoisuutta. Vähän holhoavaa se minusta on. Itselläni on pieni firma, välillä ovat omat koirat "työkoirina" mukana ja suurin asiakkaan kanssa tavaraa noutamaan tullut koira oli tanskandoggi.
tallennettu

Lagom är bäst!
Pia Jouhki
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #9 : 12.08.11 - klo:06:51 »

Eikö sitä koiraa voi jättää kotiin, koira se kuitenkin vain on?
On iso joukko lapsia ja joitain aikuisiakin, jotka pelkäävät myös lagottoja paljon. On myös todella allergisia ihmisiä, jotka saavat oireita myös lagotoista.

Mä en yhtään tykkäisi, jos valkkaisin stockalla alusvaatteita kun vieressä seisovan neitokaisen pyytton nuuskuttaisi korvaa tai tarantella kurkkisi taskusta  Järkyttynyt Ihan sama asia, mun mielestä.

Torilla (Porvoossa) me käytiin Vascon kanssa kesällä, ei tullut mieleenkään ettei koiria saa torille viedä. Kukaan ei sanonut mitään negatiivistä, hymyilijöitä riitti.

Mutta vaikka meilläkin koiran lisäksi asustelee kaksi pitkäkarvaista kissaa, niin silti ostan mielummin vaatteet kaupasta ilman niitä karvoja.
tallennettu

Foogel Vasco Veneto "Vasco" 3/2011
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #10 : 12.08.11 - klo:11:27 »

Suomen koirakielteisyys ja rajoitukset ärsyttää monesti, mutta kauppoihin en kyllä koe tarvetta mennä koiran kanssa. Ei olisi kovin kiva shoppailla kun kaksi häslää nuuhkuttaa ja kiskoo eri suuntiin. Lagottokin on jo sen kokoinen koira ettei sitä kanneta mukana ihan huomaamatta, ja ymmärrän että se ärsyttäisi koira-allergisia ja -pelkoisia. Ja tuskin koirakaan erityisesti nauttii kaupoissa pyörimisestä..? Toki pentua on hyvä totuttaa erilaisiin paikkoihin ja ihmisvilinään, mutta siihen on muitakin vaihtoehtoja kuin kaupat.
tallennettu

-Julia&Luca
Tiina Saarela
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #11 : 12.08.11 - klo:13:25 »

Kattelen aina ovesta näkyykö niitä koirat kielletty -kylttejä. Jos ei näy niin harkinnan mukaan otan Indyn sisään. Kyllä se on kaikenlaisissa pikkuputiikeissa ollut mukana, ja postissa käydään jatkuvasti yhdessä (pari kertaa kuussa).
Koskaan ei ole tullut mitään ongelmia ja oon tarkka siitä mihin mennään ja millon. Esim. jos on tungosta niin turha ottaa koiraa sinne väliin poukkoilemaan. Mutta kyllä tuo paljon mukana kulkee ja sais mun puolesta tulla useempaankin paikkaan Hymyilee
tallennettu

Tiina ja Indy (Wildfinn Mondial)
indy.mehtanen.fi
Eija Isomäki
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #12 : 12.08.11 - klo:13:28 »

Yksi syy kieltoihin ko paikoissa on se, että koira voi tehdä tarpeensa sinne ja varsinkin uroskoirilla on tapana merkata paikkoja. Jos yksi merkkaa jonkin nurkan, niin seuraava uros jattäisi siihen sitten päälle oman hajunsa. Joskus lagottojen kesäpäivillä huomasi, ettei kannattanut reppuja ym pitää maassa, kun jo tuli joku uros koipeaan siihen nostamaan. Saman huomaa joskus näyttelyissä, mutta silloin siihen on jo asennoitunut erilailla kuin vaikka torilla, jos koira merkkaa vaikka maassa olevia vihanneksia, koreja ym. Muistan vielä , kun Rhodoksella irtokoira merkkasi rannalla kiertävän myyjän maahan laskeman donitsilaatikon. Siihen tuli sitten varmaan ne myyjän mainostamat "sexvitaminos"-lisät.

tallennettu
Anniina Karpomäki
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #13 : 28.09.11 - klo:18:42 »

Mua niin ärsyttää, ettei koiraa saisi ottaa minnekään Suomessa mukaan. Ihan kaiken huippu on lenkkipolut? Mitä hittoa miksei koiraa saisi ottaa mukaan kytkettynä? Pitäis varmaan laittaa kieltomerkit jäniksille ja muillekin elukoille "Jänis pysähdy! Tämä polku on varattu VAIN ihmisille koska me ihmiset emme roskaa, riko, tuota minkäänlaista eritettä luontoon tai muutenkaan aiheuta luonnolle mitään haittaa". Mä olen kyllä ottanut koiraa mukaan apteekkiin (farmaseutit ja muut asiakkaat silitteli koiraa)ja postiin ja esim. kampaajalle ja kuntosalille (kysyin luvan kuntosalille). Koirat ovat päivän yksin töiden takia, joten miksei voisi samalla hyödyntää asioiden hoitoa ja koiran ulkoilua ja lisätä aikaa yhdessä oloon? Jollain asteella ymmärrän että allergiset ja koirapelkoiset vastustavat koirien vientiä eri putiikkeihin mutta että koirallisetkin?! Itse en ikinä veisi koiraani pubiin kännisten ihmesten keskellä tupakan savuun, mikä on erittäin yleistä ainakin Englannissa. Tanskassa koiria saa pitää kaupunkialueellakin vapaana ja minne vaan saa viedä kytkettynä. Huokaus tätä suomalaisten koirarasismia. Me ainakin Ditan kanssa levitetään "koira mukaan melkein minne vaan" -ilosanomaa Hymyilee
tallennettu
maija karjalainen
Lupaava kaivuukone

Pupu

« Vastaus #14 : 29.09.11 - klo:10:44 »

Peesaan täysin ajatusta siitä, että koira on kiva ottaa mukaan - meillä on yhteisiä rutiineja jonkin verran. Leipomoreissu tehdään joka aamu Pupun kanssa yhdessä. Leipomo on tosin toisinaan niin täynnä ja niin pieni, että ulkona odottaminen on koiralle mukavampaa. Ulkona saa sitäpaitsi paijaukset tutuilta naapureilta, jotka on samassa jonossa.  Virnistää
Mitä tulee baaritteluun koiran kanssa: syyllistyn siihen kyllä. Toisaalta olen varsin nirso baarien suhteen. Ei tupakan savua eikä musiikkia liian kovalla. Usein istutaan terassilla tai sisällä pitkiäkin aikoja. Pitkät kaupunkikävelyt ja niihin kuuluvat ruokailut ovat osa meidän rentoilua yhdessä. Täällä se on onneksi mahdollista. Tosin meillä sitten onkin metsälenkit luksusta.
Toisaalta asun itse alueella, jossa enemmistö on muslimeja ja olen varsin tietoinen myös siitä, että koira on "epäpuhdas/likainen" eläin. Vaikka flaameille ei koiran kanssa asiointi tai sen mukana olo ole ongelma, se on monelle maahanmuuttajataustaiselle kiperä paikka: monet pelkäävät todella, eiväät ole tottuneet eläinten läheisyyteen tai olemassaoloon, toiset kiusaantuvat, jotkut käyttäytyvät kuin koira olisi elävä nukke.... Harkitsen siis tarkaan mitä ja miten. Edelleenkään en tiedä mikä on oikea vastaus, kun uhmassa olevat lapset tulevat kysymään saako koiraa taputtaa.  Pupu, kun ottaa mielellään kaikki rapsutukset vastaan. Helpompaa olisi, jos se väistäisi luonnostaa edes hiukan.  Pyörittää silmiään
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Koira tavaratalossa
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic