Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19396 viestiä 1602 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:02:18
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Kantolaukku lagotolle?
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kantolaukku lagotolle?  (Luettu 1279 kertaa)
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 11.04.08 - klo:22:42 »

Tietäisikö kukaan, mistä vois ostaa kantolaukun lagotolle? Ja hyvän sellaisen  Hymyilee

Ostin joskus Mustin ja Mirrin poistomyymälästä Petikosta kantolaukun koirille ja viime elokuussa otin ekaa kertaa oikeasti käyttöön kun koirien kanssa kiersin Karhunkierroksen. Laukku oli suoraan sanottuna surkea. Eka huono puoli oli se, että vain toisella puolella oli iso vetoketjutasku ja toisella puolella joku älytön juomapullo systeemi. Laitoin sitten muka fiksuna juomapullonkin täyteen koirannappulaa ja ekana päivänä totesin jossain vaiheessa että eipä näy juomapulloa enää missään. Minne lie tippunut matkan varrelle.

Tokana päivänä sitten laukku hajos lopullisesti, se ei yksinkertaisesti vaan kestänyt vauhdikkaan lagoton matkassa. Saumat ja kaikki hajos pahasti.

Jostain tarvis löytää parempi ja kestävämpi laukku seuraavaa vaellusta varten. VUL:n sivuilla on laukkuja myynnissä, mutta ne ovat vähän turhan isoja lagoton kokoiselle koiralle.
tallennettu
Päivi Solmula
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #1 : 12.04.08 - klo:21:30 »

Itse olen harkinnut tilata satulalaukun koiralle VIP Storen kuvaston sivulta 44. Se ei kyllä meillä ole vielä ihan ajankohtaista, joten en ole edes mitannut kumpi koko olisi sopivampi Pyörittää silmiään Mutta ainakin kuvan perusteella näyttäisi aika hyvältä. Siis kokemusta ei vielä ole... Retkeilyhaaveterveisin
~Päivi Cool ~
tallennettu

Koirat eivät ole koko elämäni, mutta ne tekevät siitä kokonaisemman.
                          -R.Caras-
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #2 : 13.04.08 - klo:10:56 »

Se Mustista ja Mirristä ostamani laukku oli aika pitkälti just tuon näköinen.
Ehkä jollekin rauhalliselle koiralle sopisi, mutta ei ainakaan Koiran ja Luigin vaelluksessa mitenkään päin kestänyt.

Toki jos koira on remmissä voi ehkä toimiakin, mutta mulla juoksi koirat käytännössä koko 80km vapaana ja just tuollainen muovinen pullo ei kauaa ollut paikallaan vaan oli tippunut jo jonnekin reitin varrelle alta aikayksikön. Lisäksi tuo on epäkätevä kun taskut on niin pieniä. Ja tosiaan tokana päivänä laukku repesi jo saumoistaankin ja loputkin ruuat tippuivat matkan varrelle..

Itse etsiskelen laukkua jossa olis yksi iso tasku molemmilla puolilla.
http://www.alaskanmalamuutti.net/Tarvikevalitys/default.asp
Tuolla malamuuttien sivuilla on ainakin laukkuja myynnissä jotka ovat vähän eri hintaluokkaa, joten voisivat varmaan olla ihan hyviä ja kestäviä. Tosin jostain jo kuulin että ei siellä olisi lagotolle sopivan kokoista (kaikki liian suuria), mutta ainakin kuvassa näyttäisi olevan lapinkoira, joten taidanpa ottaa selvää.
tallennettu
Heli Herna
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #3 : 13.04.08 - klo:11:56 »

Kantolaukkuvinkit olisivat tosiaan tervetulleita. Unelma vaellusreissusta elää minunkin ajatuksissani ja koirien ruokia en kyllä viitsi kantaa...

Mahtaako tuo Ainon mainitseman kuvan koira kuitenkin olla alaskanmalamuutti, ainakin ne muut kuvat ko. sivuilla näyttävät kovasti samanlaisilta.

Heli, Toto ja Miina

tallennettu
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #4 : 13.04.08 - klo:13:14 »

No minä kanssa rupesin miettimään että onko kuvassa kuitenkin malamuutti. Vaikka edelleen minun silmään kyllä enemmän lappalaiselta näyttää. Lähetin kyselyä malamuuttiyhdistykselle, sillä he myyvät kuitenkin kolmea eri kokoa. Voin ilmoitella kun saan vastauksen.

Koirathan pystyvät kantamaan 10% omasta painostaan, joten ei se lagotolla tietty hirveästi ole. Mutta kyllä silti 1-2kg kevyempi rinkkakin jo tuntuu kummasti kevyemmältä  Hymyilee
tallennettu
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #5 : 13.04.08 - klo:13:26 »

http://www.lumirae.net/reppujupisee/koiravaellus.html

Yllä hyvä linkki kaikille koiran kanssa vaelluksesta kiinnostuneille. En muista mistä olen kuullut sen 10% säännön, mutta noilla sivuilla lukee että koira voisi kantaa kolmasosan painostaan. Sivuilta löytyy myös useampi linkki erilaisiin kantolaukkuihin.
tallennettu
elina aula
Lupaava kaivuukone

Ellu, Pipsa, Renzo ja Ruska

« Vastaus #6 : 11.05.08 - klo:23:46 »

Jos laukku asia vielä kiinnostaa niin avustakoirilla on hyvät laukut, mitkä tekee joku pieni firma mittojen mukaan. Laita mulle sähköpostia suoraan jos kiinnostaa niin selvitän valmistajan. T. Ellu elina.aulaÄTpp.inet.fi
tallennettu
elina aula
Lupaava kaivuukone

Ellu, Pipsa, Renzo ja Ruska

« Vastaus #7 : 13.05.08 - klo:22:18 »

Nyt sain tiedon, mistä saa kantolaukkuja!!
Katsokaa sivut: http://nallenpolku.com/
Tuolla on myös muuta retkeilyyn ja koiriin liittyvää tavaraa...

Avustajakoirilla on mm tuollaisia jatkuvassa käytössä ja käyttäjä käyttää laukkuja erilaisten tavaroiden kuljettamiseen niin hyvin ovat kestäneet.

tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Kantolaukku lagotolle?
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic