Meillä aikuistuminen toi keskittymiskyvyn parantumista ja pitkäjänteisyyttä, sanoisiko 3-4 iässä olen havainnut näillä henkistä kypsymistä

Rauhoittuminen tai seestyminen ei ole meidän pojista osuvin ilmaus. Roni on ollut syntymästään asti so cool, muttei flegmaattinen: kova poika puuhailemaan ja todella kaipaa tekemistä. Aikuistuessaan lopetti sellaiset hulluttelut kuin sukkien ja lelujen syömisen. Rico taas oli pentuna/nuorena varsinainen pyörivä väkkärä, mutta aikuisena malttaa olla paikallaan esim. trimmatessa. Leikkisyys ja hyväntuulinen touhukkuus tekevät näistä vieläkin aika pentumaiset.
Työhalut ovat kyllä kovat aikuisilla uroksilla, todellakin toiminnallisia koiria parhaassa iässään (Rico huomenna 4 v. ja Roni joulukuussa 7 v.) Tosin uumoilen, että virtaa, intoa ja vekkulia asennetta näissä riittää vanhanakin. Lagotosta ei varmaankaan tule vanhana tylsää mörrimöykkyä, joka vain nukkuisi! Treenien ja raskaan lenkin jälkeen ainoa väsynyt olen yleensä minä

, näillä löytyy moottorissa tehoja.
Edelleen kumpikin ovat ajoittain kovia vetämään - nenä vie, vietti vie. Vaikka auki ollessa tottelevat ja ovat hyvin kuulolla, en signaaliherkkyyden ja nopeiden reaktioiden takia uskalla pitää auki autotien lähellä. Lenkitän useimmiten kumpaakin yhtä aikaa ja kaksin on kiva innostua kaikesta mahdollisesta.