Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19396 viestiä 1602 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:03:26
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Kovettumia
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kovettumia  (Luettu 283 kertaa)
Mari Hiltunen
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 22.12.11 - klo:22:34 »

Heips,

Perinteiseen tapaan hyperventiloin kun huomaan koirassa jotain outoa  Pyörittää silmiään Löysin Banjon kyynärpäästä pienen, muutaman millin kokoisen kuivahkon läntin.

Onkohan kyse kovettumasta vai mitä tää voisi olla. Laitoin kohtaan Bepanthenia ja nyt mietin että onko lääkärin paikka ja kuinkahan paljon hölvään siihen rasvaa...

Onko muilla ollut tämmöistä? Muistan aikoinaan tädin labukalla oli molemmissa kyynärpäissä isot kuivat läiskät ja niitä ei pidetty minään.

- Mari

tallennettu
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #1 : 23.12.11 - klo:02:19 »

Aapolta ja Pepiltä löytyy tuollaiset kovettumat myös, juuri niistä kohdista jotka makuullaan osuvat lattiaan. Minun tietääkseni ne ovat ok  Hymyilee itse olen niitä Pepillä rasvaillut kun sillä iho herkempi, nuo kohdat hilseilevät ja iho punoittaa välillä. Noilla molemmilla myös karvat ovat tummemmat näissä kohdissa eron huomaa selvästi
tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Aino Krohn
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #2 : 23.12.11 - klo:23:54 »

Mari,

Minun tietääkseni koirille voi tulla kovettumat kyynärpäihin ihan niinkuin ihmisilläkin. Jos tykkää makailla kovalla alustalla, ne voivat hiertyä ja ajan mittaan syntyy kovettuma samalla mekanismilla kuin liikavarvaskin.

Bepanthen on varmaan ihan hyvä pehmentäjä. Ja kannattaa varmaan tarkkailla Banjon tottumuksia, jos se tykkää makailla paljaalla lattialla, yritä totuttaa se pehmeämpiin paikkoihin Hymyilee
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Kovettumia
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic