Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19404 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:16:46
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Punkit
Sivuja: « 1 2 3 4   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Punkit  (Luettu 5718 kertaa)
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #45 : 26.07.08 - klo:22:03 »

Anne, mulla on sama käsitys. Mutten uskalla laittaa Expotia. Teemme punkkisyynejä säännöllisesti, myös itsellemme. Bayvanticissa on sama vaikuttava aine kuin Expotissa, ilmeisesti hyvine ja huonoinen ominaisuuksineen.
tallennettu
Tarja Vihanti
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #46 : 23.08.08 - klo:19:00 »

Meillä on ollut melkoinen punkkisaldo tänä kesänä.Ostin Prac-tic nimistä ainetta jo toukokuussa eläinlääkäriltä, mutta huonoksi onneksi Bella mulahti lampeen heti saatuamme
aineen niskaan.
Ajattelin, että laitan uusinnan niskaan, mutta se jäi ja punkkeja on ollut melkein aina ulkoa tultuamme! Naapuri tuumasi, että heidän koiralla on ollut ainakin 5 punkkia ja minä siihen, että vaikka laitat 0 perään, niin se ei meillä riitä!
Vihdoin viikko sitten sain aineen laitettua uusintana ja yhtään punkkia ei ole sen jälkeen ollut!
Eläninlääkärillä sanoin minulla olevan lagotto rotuinen koira ja olen kuullut joistain aineista, jotka aiheuttavat voimakkaitakin reaktioita.
Tämä kyseinen aine on aika uusi valmiste ja yhtään ei ole kuulemma tullut vielä ilmoituksia reaktioista!
Taidanpa ensivuonna myös turvautua kyseiseen aineeseen!
tallennettu
Hanna Salovuori
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #47 : 24.08.08 - klo:21:00 »

Meillä on ollut tämän(-kin) kesän käytössä kaikilla koirilla Scalibor-pannat, ja tuloksena 0 punkkia! Suosittelen ehdottomasti.  Hymyilee leveästi
tallennettu

Miksi sulautua massaan kun voi erottua joukosta?
Tarja Ukkonen
Lupaava kaivuukone

Otto, Bruno ja Carlo

« Vastaus #48 : 24.08.08 - klo:22:15 »

Meillä punkit on todella riesa ja Carlo on varsinainen "punkki-imuri". Toistaiseksi ei ole löytynyt tehokasta suojaa moisia ötököitä vastaan. Varsinkin mökkireissut Saimaan saaristossa ovat punkkivarmoja. Kokeiltu: Frontline + lisättynä päivittäinen valkosipulinkynsi. Scalibor-punkkipanta oli tehokas (mutta silloinkin punkkeja löytyi), lisäksi loppukesästä sai pannasta jonkinlaisen allergisen reaktion: lähti pieneltä alueelta karvat kaulasta, punotusta + kutinaa. Tänä kesänä PracTic - eläinlääkäriltä + loman aikana pidin lisäksi yrttipantaa(yrttipannan käytön lopetin kahteen viikkoon - ei huomattavaa vaikutusta)Lomalla keskimääräinen punkkisaalis 2 punkkia / päivä / koira. Parasta oli tehdä jokailtainen punkkisyyni, jätettiin hiekkatielenkkejä vähemmälle ja lisättiin uimista.... Onneksi kotikulmilla ei ole ollut yhtä paljon punkkeja. Tosin toissa vuonna jouduimme käymään lokakuun lopulla eläinlääkärissä punkin pureman vuoksi. Punkki oli purrut noin 1cm silmästä alaspäin - sillä seurauksella, että kohtaan nousi mätäpaise. Vasta pakkasöiden jälkeen alkaa ihana punkiton kausi!                   
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo:20:13 kirjoittanut Tarja Savolainen » tallennettu
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #49 : 30.08.11 - klo:21:02 »

Hei!
Olemme reilun kuukauden päivät pärjäilleet ilman punkinkarkoituslääkitystä Espoon Leppävaaran maisemissa. Mutta nyt kun on sekä lämmintä että sateista, punkitkin ovat näköjään taas heränneet. Tänään löysin Ricosta kaksi punkkia, tuoreita tapauksia eli ajoissa huomasin.

Olen tällä kesäkaudella laittanut kolme kertaa Frontline - nesteet Ronille ja Ricolle.
Niiden vaikutusaika on ollut aika lailla se neljä viikkoa. Laitoin toukokuun alussa, kesäkuun alussa ja aivan kesäkuun lopulla.

Tosiaan,  sen jälkeen en ole enää laittanutkaan. Kun on niin lähellä syksy, tarkkailen tilannetta ja syynään koiria tosi huolella. Jos punkkeja alkaa nyt vaivoiksi esiintyä, sitten pakko vielä tuikata lääkitys. Toivottavasti ei!

Vielä päivitys eiliseen: aamulla yksi punkki lisää, Ricon kuonossa. Huomasin kun pesin herran viiksiä ja partaa. Eikun tempaisin twist and shout -otteella sen pois. Oli ihmeellisen kalvakka punkki, olisko ollut albiino  Virnistää
« Viimeksi muokattu: 31.08.11 - klo:09:18 kirjoittanut Tuulikki Kostylev » tallennettu

Lagom är bäst!
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #50 : 31.08.11 - klo:09:28 »

En laittanut koirille tänä kesänä minkäänlaista punkkisuojaa, Pepille en uskaltanut ihojuttujen vuoksi ja jäi sitten Aapokin ilman. Koko kesän punkkisaldo molemmilta koirilta yhteensä on vain 6  Hymyilee eli aika vähän kun luomuna oltiin koko kesä ja luonnossakin liikuttiin paljon. Peppi ei reagoi punkinpuremiin mitenkään mutta Aapolta lähti karvat joka puremakohdasta 2-3cm alueelta ja tilalle kasvoi miltein mustaa karvaa  Surullinen Kuonossa varsinkin näkyy selvästi isohko musta laikku, vaikuttaakohan näyttelyissä mitenkään jos sinne menemme? Voihan olla että se haalenee tuosta vielä kunhan aikaa kuluu ja karvan pituus kasvaa  Hymyilee Pepinkin selkään kasvoi tummaa karvaa sinne mistä sitä lähti tupoittain
tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #51 : 31.08.11 - klo:09:55 »

Heidi, meillä ei lähde kummaltakaan karvaa pois kohdasta, mihin punkki on purrut. Siihen tulee pieni veripiste jos sitäkään, vähän "iho koholla" ja pian ihan normi. Ja silmälasit päässä siis oon tarkistanut, osaan olla tarkkakin, vaikkei musta kyllä uskois  Hymyilee leveästi.

Ricolla on naamassa silmän yläpuolella yks pikku kohta, mistä itse tiedän siinä punkin olleen. Siinä on minikokoinen karvaton piste.
Jännää, että kasvaa lähes mustaa karvaa takaisin -  olen ennenkin kuullut tuosta ilmiöstä muilla lagotoilla.

Vuosien varrella omat taidot punkkibongarina ovat kehittyneet...
tallennettu

Lagom är bäst!
Heidi Lehtinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #52 : 01.09.11 - klo:08:43 »

Aapolla puremakohta yleensä punoittaa,karvat lähtevät ja punkin ympärillä on jotain "hiekkamaisia" ruskeita juttuja,vähän kuin kuivaa hiekkaa turkissa. Olen poistanut punkit heti ne huomattuani eivätkä ole ehtineet koon perusteella koirassa kauaa oleilla mutta aapon iho reagoi niihin. Olen ajatellut "hiekan" olevan punkin ulostetta mutta en ole varma. Yhdeltäkään aiemmalta koiraltani ei ole lähtenyt karvaa kuten aapolta, viimeksi jäi peukalonpään kokoinen kalju kohta kaulaan muistoksi punkista  Hymyilee
tallennettu

Jarlein Eros "Aapo" 03/2008
Muistoissa Budoar Nina "Peppi" 10/2007-01/2012
Sivuja: « 1 2 3 4   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Punkit
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic