Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19404 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:16:53
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusNäyttelyt ja tuloksetAihe: Vanhan koiran puuttuvat hampaat
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Vanhan koiran puuttuvat hampaat  (Luettu 1499 kertaa)
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 09.05.08 - klo:22:37 »

Miten tuomarit suhtautuvat näyttelyissä vanhemman koiran puuttuviin hampaisiin? Vaikuttaako arvosteluun? Koiralla (7,5v.) on alunperin kyllä ollut kaikki hampaat, mutta nykyään (ilmeisesti iän myötä?) siltä puuttuu kaksi poskihammasta alhaalta ja myös edestä alhaalta kaksi etuhammasta.
tallennettu
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #1 : 16.05.08 - klo:18:51 »

Ilmeisesti kukaan ei tiedä!!!  Järkyttynyt
tallennettu
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #2 : 18.05.08 - klo:23:01 »

Meidän Pepillä on toistaiseksi kaikki hampaat tallessa, joten en osaa kommentoida... Kai tuohon pätee vähän sama kuin yleensä hammaspuutoksiin, että toiset tuomarit on tiukempia kuin toiset...
tallennettu

Krisse ja Nambervan karvakuonot
Aino Melasniemi
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #3 : 19.05.08 - klo:08:47 »

Sitä minäkin ihmettelen että eikö kenelläkään ole kokemusta aiheesta? Järkyttynyt

Jossain muussa keskustelussa joku mainitsi vanhemmalta lagotolta puuttuvan hampaita, mutta en nyt muista missä.

Mulla on aiheesta kokemusta yhden KV-näyttelyn verran, tosin silloin Koiralta puuttui vain yksi hammas, alhaalta edestä. Saatiin siitä kyllä maininta arvosteluun, mutta paha sanoa vaikuttiko arvosteluun muuten vai ei. EH saatiin silloin. Kesän jälkeen olen jo toisen kokemuksen verran sitten rikkaampi..

Itse voisin kuvitella että jos jostain, niin edestä puuttuvista hampaista sakotetaan eniten, sillä harva tuomari taitaa käydä purukalustoa niin tarkasti läpi että edes huomaisi taaempana olevia puutoksia.
tallennettu
Pirkko Riekki
Lupaava kaivuukone

"pikku noitani"

« Vastaus #4 : 19.05.08 - klo:09:31 »

Nähdäkseni mm. saksalaiset tuomarit ovat erittäin tarkkoja hammaspuutoksista ja muutoinkin purennoista?

tallennettu
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #5 : 19.05.08 - klo:09:35 »

Se olin minä joka kertoi puuttuvista hampaista, jonka vuoksi emme viitsi mennä näyttelyyn.  Mutta noilta puuttuukin useampia hampaita, Rutalta kaikki etuhampaat.
Olen minä ajatellut Tresin kanssa vielä jossain näyttelyssä käydäkin, siltä puuttuu vain yksi hammas ja tuskin ne vetskuluokassa niin tarkkoja on.
tallennettu

Lagotto EI ole koira - lagotto on lagotto

Chi trova un lagotto… trova un tesoro!

Punatassun pesue
www.lagotto.fi
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusNäyttelyt ja tuloksetAihe: Vanhan koiran puuttuvat hampaat
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic