Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19405 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

23.05.12 - klo:17:19
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusMuut harrastukset, tulokset ja koulutusAihe: Flyball
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Flyball  (Luettu 1180 kertaa)
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« : 13.06.08 - klo:13:45 »

Olemme Retun kanssa kokeneet varsinaisia onnistumisen elämyksiä! Kokeilimme syksyllä silloin n. vuoden vanhan Retun kanssa flyballia, mutta peli meni pallon kanssa koheltamiseksi ja minun kompuroimiseksi esteiden kanssa. Eilen oli uusintamahdollisuus, kun paikallinen kerho järjesti flyball-illan. Kahdeksan kuukautta asia oli hautunut Retun päässä ja nyt se loksahti paikalleen! Pienten kertausjuttujen jälkeen (boksiin tutustuminen, esteen yli hyppääminen, pallon nouto ja luovutus...) laji oli Retulle selvää pässinlihaa. Neljän esteen yli pallon haku ja tuonti minulle onnistui sataprosenttisesti! Silloin syksyllä ei ollut yhtään onnistunutta yritystä edes yhden esteen yli. Olen vieläkin onnesta soikeana! Ehkä me omistajat nautimmekin onnistumisen tunteesta enemmän kuin koirat itse. Siihen nappisuoritukseen me sitten lopetimme. Saa nähdä, miten käy, jos joskus saamme taas uuden tilaisuuden harjoittaa lajia, joka näyttää olevan pallohullulle Retulle ehdoton suosikki. Miten on teidän muiden kokemukset flyballin parissa?
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Tarja Työläjärvi
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #1 : 14.06.08 - klo:20:27 »

Kokemuksia ei itselle ainakaan toistaiseksi flyballista ole, mutta tuo kuulostaa niin tutulta, varmaan monien lajien kohdalla kunnon treenitauko voi tehdä paljon parempaa kuin jatkuva hiominen.
tallennettu
Tere Jääskeläinen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #2 : 14.06.08 - klo:22:32 »

Hei!
Kiva kuulla (siis lukea) että joku lagottokin harrastaa flyballia. Itse olen vain yhden kerran nähnyt kyseistä lajia, ja se näytti tosi kivalta. Koirat nauttivat ihan selvästi vauhdikkaasta menosta.
Olisi mukava saada Lagotto-lehteenkin juttu flyballista oikein lagoton ja omistajansa kertomana.
Marke, kun seuraavan kerran lajia harrastatte, niin saisitko muutaman kuvan ja sitten sen kertomuksen lehteen kaikkien sellaistenkin klubin jäsenten luettavaksi, jotka eivät foorumilla vieraile.
toivoo Tere
tallennettu
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #3 : 15.06.08 - klo:15:57 »

Hyvä hyvä,
itse olen metsästänyt itselle ostettavaksi flyball-boxia, mutten ole mistään saanut. Olen lajia kokeillut joskus kerryni kanssa ja uskon, että se olisi lagotoista kivaa ja helppoa.. Niin pallo-/keppihulluja ovat!

Kertokaa, jos kuulette, mistä lootan voisin saada. Saataisiin sitten vaikka kesäpäivillekin sellainen.

t. Johanna
tallennettu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #4 : 15.06.08 - klo:15:58 »

Tere, ihan mielelläni flyballista voin juttua heittää ja lajia mainostaa. Se on niin hauska ja yleisöystävällinen laji, että ihmetyttää, miten vähän sitä yleensäkään harrastetaan. Puitteiltaan se on paljon kevyempi kuin agility: flyballin rekvisiitan hallitsee vaikka yksi ihminen. Kahden joukkueen väliset kilpailut ovat niin hupaisia, että varmasti viimeisetkin rypyt otsasta oikenee, jos on erehtynyt luulemaan, että koirien kanssa harrastetaan hirmuisen tosissaan! En tiedä, kävisikö laji pitemmän päälle yksitoikkoiseksi aina uusia virikkeitä vaativille lagotoille, mutta tennispalloista pitävät koirat tuskin siihen kyllästyvät.

Tällä kertaa oli sateinen ilta. Joku otti valokuvia, mutta en tiedä, miten ne onnistuivat. Jos on yhtään kelpo kuvaa, jossa varsinkin ainut lagotto, Retu, näkyy, voin raapustaa jutun vaikka lähiaikoina. Jos nyt kuvat menivät mistiin, jätetään asia syksyyn, jolloin on luvassa uusi koetus. Kennelkerhollamme ei ole omia varusteita, joten olemme vuokrauksen varassa. Välineiden puute estää myös oman joukkueen perustamisen ja säännöllisen harrastamisen. Puiset esteet eivät olisi kummoiset askarreltavat, jos kenellä saha ja vasara käsissä pysyy, mutta boksi saattaa olla tyyris. Palloja saa lähes rajattomasti tennisseuroilta. Kun ne eivät enää kelpaa tenniksen peluuseen, ne ovat onnenomiaan flyballiin.

Toivottavasti tämä "lentävä laji" saa suosion tuulissa yleistyä!

Toivoo ainakin Marke ja Retu
tallennettu

Hanne Rantala
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #5 : 16.06.08 - klo:07:22 »

Me käytiin Inkan kanssa flyball peruskurssi Bostonissa. Se kesti kaikkiaan 6 kertaa, tosin vimppa kerta missattiin, kun muutettiin. Oli kyllä hauskaa puuhaa ja yllättävän hankalaa saada kokonaisuus toimimaan! Suoritus näyttää paljon helpommalta kun onkaan, mutta loppujen lopuksi se koostuu aika monesta osiosta ja vauhti on huima! Parasta oli lajin mahtava joukkuehenki, kouluttajat tosissaan tsemppasivat kaikkia koirakoita.

Osaisinkohan laittaa linkin kuvaan.....

http://s213.photobucket.com/albums/cc269/hannerantala/?action=view&current=IMG_4787.jpg
tallennettu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #6 : 16.06.08 - klo:09:30 »

Hanne, olet ollut onnekas, kun olet päässyt perehtymään flyballiin sen syntysijoilla. Pohjois-Amerikassahan laji on todella suosittu, siinä jopa liikkuu aikamoisia rahasummia, kun voittajat palkitaan ja tietysti vedonlyöjät parveilevat siellä myös. Rahapelinä en sitä Suomeen haluaisi, mutta muuten toivoisi tosiaan sen suosion lisääntyvän.

Johanna, googletin "flyball, accessories+equipment" ja - kuten arvata saattaa! - enkunkielisestä maailmasta avautui koko joukko sivuja, joista saa boksien ja esteiden teko-ohjeita tai tilata valmiita bokseja. Kun ottaa huomioon dollarin edullisen kurssin, eivät boksit varmaan valmiinakaan maltaita maksaisi, kun sellaisen euroilla ostaa. Mutta piankos sen suomalaismies (tai miksei nainenkin!) kyhää kasaan, kun ohjeet saa! Ei muuta kuin toimeksi!  Virnistää
tallennettu

Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #7 : 21.06.08 - klo:12:36 »

Ou tänks,
ei kun tavaamaan rakennusohjeita ja sit väsäämään tykkiä... Pyörittää silmiään

tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusMuut harrastukset, tulokset ja koulutusAihe: Flyball
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic