Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

18492 viestiä 1539 aihetta- kirjoittanut 591 jäsentä - Uusin jäsen: Joanna Granholm

09.02.12 - klo:22:26
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: PENTUTESTAUSTA Kuopiossa ja lähialueilla
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: PENTUTESTAUSTA Kuopiossa ja lähialueilla  (Luettu 1034 kertaa)
Johanna Väisänen
Alkava kuopankaivaja

« : 21.07.08 - klo:22:50 »

Kaipaatko pentueellesi yksilöittäin tehtävää pentutestiä?

Minulla on runsaasti kokemusta erirotuisten koiranpentujen testaamisesta muiden kotieläinten käyttäytymistestauksen ohella ammattini puolesta, joka on etologi. Olen ajatellut, että voisin oman aikani puitteissa tehdä mahdollisuuksien mukaan halukkaiden kasvattajien pennuille testejä Kuopiossa tai lähialueilla (Pohjois-Savo).

Testi, jonka olen koostanut muodostuu useista eri osa-alueista, jotka ovat mielestäni mielenkiintoisimpia luonteen kannalta. Osa-alueet perustuvat yleisesti käytössä oleviin pentutesteihin ja pisteytyksen sijasta annan kokonaiskuvan perusteella eritellyn kirjallisen puolueettoman arvion kunkin pennun luonteesta.

Mikäli olet kiinnostunut testauttamaan pentusi 6-8 viikon iässä (optimi 7-8 viikkoa) otathan yhteyttä seuraavaan sähköpostiosoitteeseen, niin annan testistä lisätietoja:
johannavaisanen709@msn.com

Pentutestin ajankohdasta on tietysti edullisinta sopia jo pentujen ollessa pienempiä, mutta mahdollisuuksien mukaan voin sopia testausajasta lyhyelläkin varoituksella.

terveisin,
Johanna Väisänen

tallennettu
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #1 : 27.07.10 - klo:21:02 »

Ajattelin, että tähän voisi lisätä muutkin pentutestaajat tietonsa.

Eli suoritan pentutestausta usean vuoden kokemuksella kaikille roduille.
Kurssin kävin vuonna 2006 ja tämän jälkeen olen testannut pentuja useita eri rotuja. Lagottoja olen testannut kymmenisen pentuetta ja tietysti tämä rotu on lähinnä sydäntäni.

Jokainen pentu saa kirjallisen tiedon osa-aluettain ja näin on helppo tietää mitä osa-aluetta pennussa tulee vahvistaa ja mihin kannattaa todella kiinnittää huomiota.

Olen huomannut, että uudet omistajat uskovat paremmin kasvattajaa kun saavat pentutestaajan ohjeet.

Soittele ja kysy lisää mikäli testaus kiinnostaa. Käyn mielelläni testaamassa pentuja koko etelä-Suomen alueella.

Riitta Häyrynen
040-749 8603
punatassun@lagotto.fi

tallennettu

Lagotto EI ole koira - lagotto on lagotto

Chi trova un lagotto… trova un tesoro!

Punatassun pesue
www.lagotto.fi
Terhi Heikkinen
Tryffelimetsän vartija

« Vastaus #2 : 28.07.10 - klo:15:01 »

Näissä ilmoituksissa olisi hyvä kertoa vähän tarkemmin, minkä koulutuksen asiaan on saanut. Mielestäni pelkkä "kurssi" ei riitä tiedoksi.
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: PENTUTESTAUSTA Kuopiossa ja lähialueilla
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic