Ihan kuivamuonaa syö karvakorvani kyllä, mutta ostan välillä ihan kotimaista lihaa & luuta...
Olen myös monta kerta katsellut koiraleluja ja tarvikkeita-näköjään ennemmistö niistäkin valmistetaan Kiinassa-eli toimitusmatka on aika pitkä, lieenkö sitten vielä orja- tai lapsityövoimaa käytössä...

Itse olen kyllästynyt koko Kiina-ilmiöön, melamiini-skandaali vain vahvisti kantani joten yritän ostaa kotimaisia tarvikkeita (siis VALMISTETTU Suomessa...) y.m.s., sekä koirilleni että itselleni. Näin vedän korteni kekoon jotta kotimainen osaaminen & tuotanto saisi edes jotakin arvostusta & tukea. Jos vaikka auttaisi työllistymistäkin. Maksaa ehkä hiukan enemmän mutta pidemmän päälle olen todennut että laatu on mitä mainioin. Köyhällä kun ei ole varaa ostaa huonoa...

Tai sitten valmistan itse jos aikaa liikenee.
Jos ja kun koirien lelut "hajoaa" yritään korjata niitä, olen muutenkin ostanut enemmän lastenosastoilta kun on niin kovat turvasäännöt niillä, joten irtoavia silmiä y.m.s. ei yleensä ole.Saumatkin kestää paremmin vetoleikkejä.
Autollani kyllä köröttelen kahden koiran kera mökille ja muuallekin, kahden kanssa on hankala änkeä busseihin kassien kera kun tassut kasseja kantamaan ei riitä, toinen karvakorvista kun vielä on hieman valikoiva seuransa suhteessa (räyhräyhrähinää-siis

)...Mutta yleensä auto on lähinnä täynnä koiratavaraa ja omia työprojekteja-joten ei se ihan tyhjillään kulje...Joskus avomieskin mahtuu kyytiin!

Kaupunkimaisemissa korjaan kikkareet talteen biologisesti hajoaviin pusseihin (sillä kuulemma ei kauheasti merkitystä ole kun sekajätteet kuulemma poltetaan..?).
Oli töitteni tiimoilta pieni kierrätysprojekti menossa ja kauhistuin kaikesta muovista mitä kotiin kertyi:Typerät muovikipot, lihat siis ällösuojakaasussa,Juguruttipurnukkaa kattoon asti, pastat,koiranamit & -muonat mukaanlukien, eläinkaupassa vielä kovasti tyrkyttettiin muovikasseja-mutta ei kiitos!...Tuli mieleen että mitäpä jos lähettäisimme kaikki muovipakkaukset takaisin valmistajille..? Maapallon pelastaminen on aika vaiketata kun ei ole kunnon kierrätysastioita kaikkialla, enkä oikein ehdi valmistaa uuttakaan kaikesta roskasta...

Pienemmät koiramuonapaketit kelvannee ainakin muuten ompeluun/punontaan kauppakasseiksi aivan kuten kahvipaketitkin!!!

Kivemman näköisetkin jos on jokin kiva Turren-kuva!

Tässä alla linkki ohjeisiin..
http://www.kaspaikka.fi/keke/kahvikassit/kahvikassikuvia.htmlp.s. lienee hyvä puhdistaa koirapaketit huolella-muutoin kassi mene oitis kenties parempiin suihin aarteen löytämisen toivossa...