Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:00:14
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Koiramme-lehden rotuesittely
Sivuja: 1 2 3 4 »   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Koiramme-lehden rotuesittely  (Luettu 4809 kertaa)
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 13.11.08 - klo:22:16 »

Höh,
olin varma, että täällä jo pulistaan satasella uudesta Koiramme-lehdestä!

Ekana ajattelin, että kertokaa, ketkä tiedätte, koirien nimet, jotka lehdessä esiintyivät. Kivoja kuvia!

Muutamat tiedot tuntui sekavilta (olinko sanonut muka joskus juuri noin??) ja osa tiedoista vähän vanhentuneilta..

Joka tapauksessa hieno juttu, että lagottoja tuotiin esiin, lähinnä juuri faktoja. Itse olen lukaissut jutun vaan nopeaan läpi, kohta vähän tarkemmin.

Nyt täytyy lähteä pissattamaan karvapalloja, myös tuota elävää legendaa (buahhahhaaa)  Virnistää
tallennettu
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #1 : 13.11.08 - klo:22:42 »

Ei tietty kaikille ole vielä lehti ehkä tullutkaan.. Pyörittää silmiään
Keskustelua ja koiraesittelyjä odotellen
johanna
tallennettu
Senja Mäkinen
Varma tryffelikuono

« Vastaus #2 : 13.11.08 - klo:23:07 »

Kaikkien näiden Koiramme-lehden jutun asiantuntijalausuntojen jälkeen, en kommentoi tässä omia mielipiteitäni, vaan kannustan lukemaan suuren koirapersoonan, kasvattajan, ystäväni ja mm. SUKOKA:n puheenjohtajan Juha Kareksen Suuria ajatuksia koirankasvatuksesta oheisesta linkistä:
http://www.chicchoix.com/parhaat_nevoni_aloittelijoille.htm
tallennettu

Senja & Foogel lagotot
Tarja Ukkonen
Lupaava kaivuukone

Otto, Bruno ja Carlo

« Vastaus #3 : 13.11.08 - klo:23:25 »

Täytyy todeta, että olipa harvinaisen sekava kooste lagoton rotuesittelyksi. Koottu sikin sokin eri henkilöiden kommentteja, joista osa minua suorastaan hämmästytti."Olen kuullut eläinlääkäreiltä vaikeasti hoidettavista lagotoista. Avoin ja luottavainen lagotto on ollut heidän mukaansa enemmänkin virkistävä poikkeus kuin sääntö, Partinen tuumii surullisena" Haloota, miten tekstiä julkaistaan rotuesittelyssä? Miten voidaan rotuesittelyssä yleistää ja kirjoittaa kaikki taivaan ja maan väliltä löytyvä negatiivisuus samaan pakettiin ? Terveys ja luonnekatsauksen olisi voinut hyvin koostaa oman rotumme jalostustoimikunnalta. Tällöin olisi saatu käsiteltyä ne asiat, joilla on jonkinlaista prosentuaalista merkitystä rodun jalostamisen suhteen.
No, olihan siihen koostettu myös paljon kivaakin tietoa....    
tallennettu
Sinikka Niinikorpi
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #4 : 13.11.08 - klo:23:48 »

Hei Halloo!

Lagotoille kaksi mahtavaa asiaa tänä vuonna
- rodun liittäminen PEVISAan 1.7.2008 lähtien
- nuoruusiän epilepsiageenin löytyminen
Surullista, ettei tiedot ole ajantasalla.

Terveisin Sinikka ja Foogelit
tallennettu
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #5 : 14.11.08 - klo:00:43 »

Olen samoilla linjoilla Tarja Savolaisen kanssa.  Olen lukenut mielenkiinnolla aina Koiramme lehdestä rotuesittelyt ja kyllä tämä alitti riman ihan täydellisesti. Sillisalaattia jossa joka toinen lause kumosi toisen.

Ja olipa kiva kuulla, että Juhan Juslin ja Hans Lehtinen ovat tuoneet Aster Delle Farnien Suomeen.  Se oli kyllä minulle ihan uutta tietoa.  Tähän asti olen aina luullut, että minä ja Railo ostimme sen Italiasta ja se tuli meille.  Mutta meillä onkin ollut kymmenen vuotta ihan jonkun muun koira  Järkyttynyt
Niin kuin olen kirjoittanut, Hasse auttoi meitä tässä asiassa niin kuin on auttanut monia muitakin kasvattajia koiran tuonnissa,kun kuuli, että haluamme lagoton, mutta kyllä me sen toimme ja meidän koiraksi se tuli.
tallennettu

Lagotto EI ole koira - lagotto on lagotto

Chi trova un lagotto… trova un tesoro!

Punatassun pesue
www.lagotto.fi
Leena Saarlamo
Lupaava kaivuukone

Eetu ja Sampo

« Vastaus #6 : 14.11.08 - klo:09:04 »

Olen samaa mieltä Tarjan ja Riitan kanssa Koiramme-lehden rotuesittelystä. Todellakin sekava sillisalaatti höystettynä "asiantuntija"-lausunnoin Järkyttynyt.
tallennettu
Piia Lehmonen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #7 : 14.11.08 - klo:11:11 »

Surkujen surku..

Miksi ei ollut kasvattajien haastatteluja rodusta ja jalostustoimikunnan kertomusta (jalostustoimik. kun on ihan aktiivinen tässä rodussa)? Ei ollut ajantasalla ei..
Minä en lagottoa tuon jutun perusteella ostaisi, koska siinä kerrotaan vain kuinka erilaisia kaikki lagotot ovat ja vielä todella sairaita.  Järkyttynyt

Kyllä suomalaiset kasvattajat ovat tehneet paljon työtä rodun eteen ja on saatu rotutyyppiä oikeaksi. Asiat ei tapahdu hetkessä.  Itkee Ei tainnut toimittaja katsoa vaikka vain tämän vuoden näyttelytuloksia Suomalaisilta lagotoilta!!! Suomalaiset lagotot (jotka ovat niin kirjavaa joukkoa) ovat pärjänneet useissa erimaissa erilaisilla tuomareilla.. että on huonoja lagottoja Suomessa. 

Kirjava lagotto oli Boogieman's Buona Notte om.P.Partinen Mutta oliko pentukuva Pirtan pennuista?

« Viimeksi muokattu: 14.11.08 - klo:14:24 kirjoittanut Piia Lehmonen » tallennettu

"Qui me amat, amat et canem meum"
Senja Mäkinen
Varma tryffelikuono

« Vastaus #8 : 14.11.08 - klo:11:36 »

Kirjoitampa kuitenkin..
 Itkee  Mietityttään tässä hieman joidenkin harrastajien asenne koko rotuun, kannattaisiko vaikka vaihtaa rotua, jos lagotto on niin surkea ja hirveä rotu ja kaikki on pielessä ja antaa niiden kasvattajien ja harrastajien tehdä työtään, jotka todella rodusta välittävät!
No olihan juttu hyvin sekavasti kirjoitettukin, tämä on totta. Useimmat kommentit oli varmaan poimittu pidemmistä teksteistä ja asia sisältö oli vääristynyt tässä tekstissä, ainakin kumpikin minun kommentti oli väännetty ihan eripäin mitä olin itse kirjoittanut.
Samoin surullista, että terveystietoja ei ole pyydetty jalostustoimikunnalta vaan kirjoitettu melkein kokonaan yhden ihmisen mielipiteiden perusteella, joka ei ole edes kasvattaja ja jotka valitettavasti eivät edes pidä paikkansa. Ja lisäksi tiedot ovat vielä vanhentuneitakin. Ja esimerkiksi hyvin tiedämme, että Blup-indeksiä ei voi vielä lagotoille edes laskea, koska tutkimusmateriaalia on liaan vähän. Jutusta taas saa sellaisen käsityksen, että harrastajat ovat niin välinpitämättömiä, että sitä ei haluta!
« Viimeksi muokattu: 14.11.08 - klo:11:47 kirjoittanut Senja Mäkinen » tallennettu

Senja & Foogel lagotot
Toini Neuvonen
Lupaava kaivuukone

Tino ja Ruben

« Vastaus #9 : 14.11.08 - klo:12:20 »

Olihan tekstiä!
Minulla on pari lagotto urosta, eri luotesia molemmat. Eläinlääkäriin mennään hännät heiluen ja annetaan tehdä hoitotoimenpiteet hyvin. Ongelmia ei ole koskaan ollut, eikä hampaita näytetty. Nousi ihan minunkin karvat pystyyn, kun luin miten lagottoja mollataan. En tunne vielä koirarotua jossa ei olisi sairaita yksilöitä.

tallennettu
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #10 : 14.11.08 - klo:12:27 »

LUKEKAA ihmeessä tuo Senjan laittama linkki ja katsokaa peiliin, miettikää ja miettikää.

Yhdyn täysin Senjan kirjoitukseen...vaihtakaa ihmeessä rotua, ehkä joskus löydätte sen rodun joka on teille se oikea.
Ihmettelen vain kuinka vähän aikaa lagottojen kanssa harrastaneet "kaikki tietävät" kehtaavat kirjoittaa tuollaista roskaa noin laajalevikkiseen julkaisuun. Ja ihmettelen toimittajan moraalia, että ei ota yhteyttä jalostustoimikuntaan ja vanhoihin kasvattajiin kysyäkseen juttujen todellisuudesta.

Sorry...mut V....taa  Vihainen
tallennettu

Punatassun pesue
www.lagotto.fi
Johanna Hakkarainen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #11 : 14.11.08 - klo:12:37 »

Samoilla linjoilla Senjan ja Riitan kanssa.
Ei yhden koiran omistajien mielipiteet kuulu rotuesittelyyn! Ja noin radikaaleja ajatuksia, huh Järkyttynyt. Ja muutenkin tekstin asiallisuus ja oikeellisuus oli kyllä pettymys. Vanhentunut tietokaan ei antanut hyvää kuvaa toimittajasta. Mistähän toimittaja on saanut päähänsä että Juslin & Lehtinen ovat Asterixin tuoneet?
tallennettu

Nanna & Papu ja Pimu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #12 : 14.11.08 - klo:14:22 »

Antakaapas palautetta Koiramme-lehden toimitukseen! En ole lehteä lukenut, kun se ei minulle tule siitä syystä, etten jalostusta harrastamattomana katsonut aiheelliseksi maksaa sen näyttelyinfosivuista. (Siis muun sisällön suhteen ylihinnoitettu lehti, vaikka se Kennel-liiton jäsenmaksun mukana tuleekin.) Viittaus tuohon eläinlääkärijuttuun (lagottoja tutkitaan vain kuonokoppa päällä yms. [yms.=ynnämuutasontaa]) muistuttaa iänikuisesta Internetistä löytyneestä artikkelista. Ei sen lehden toimituksellinen taso nouse, jos asiantuntijat eivät nosta äläkkää.
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Piia Lehmonen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #13 : 14.11.08 - klo:14:31 »

Eiköhän sinne palautetta jossakin muodossa mene. Täytyyhän nämä oikaista, koska tekstissä oli selkeitä virheitä. Mutta meidän on vain saatava jossakin purkaa kiukkua, kun metsäkään ei vastaa jos siellä yksinään jupisee.
 Iskee silmää
tallennettu

"Qui me amat, amat et canem meum"
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #14 : 14.11.08 - klo:14:34 »

Marke: Kuinka sä noin voit sanoa Koiramme lehdestä. Onhan siellä mm. helvetin hyvä rotuesittely lagotoistakin  Hymyilee leveästi
tallennettu

Punatassun pesue
www.lagotto.fi
Sivuja: 1 2 3 4 »   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Koiramme-lehden rotuesittely
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic