Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:00:30
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Muistattehan aina?...
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Muistattehan aina?...  (Luettu 929 kertaa)
Emma Anttonen
Lupaava kaivuukone

« : 01.12.08 - klo:19:02 »

Heijastimet?
Oli pakko tulla kirjoittamaan kun taas tänään ehdin jo säikähtää yhtä men in black-hahmoa joka juoksi päin punaisia. Meillä niitä on käytössä enemmän kuin tarpeeksi enkä kuitenkaan itse käytä. Tähän taitaa päteä se mitä usein myös hevosihmisistä sanotaan, että "omistaja hoitaa eläimen hyvin ja unohtaa sitten itsensä"..

Itse olen autoilevana monta kertaa jo syksyn mittaan kironnut huuruisen lasin läpi sateessa ajaessani, miten jalankulkija-älypäät eivät yksinkertaisesti tajua, ettei sieltä autosta näe niitä mustiinpukeutuneita maastoonsulautujia. Onneksi koirilla näkee yhä useammin heijastimia, mutta kyllä niitä kaivattaisiin myös jalankulkijoille!
Toisaalta jalankulkija-minäni unohtaa sen heijastinliivin aina autoon "jotta jos joskus jää tielle, eivätpähän muut aja yli".... Just niin!  Iskee silmää

Näin meillä http://palpe.blogit.fi/
mites muilla?..
Selkäloimi on itse tehty, muut ostettu Hymyilee
tallennettu

Emma & Lucas
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #1 : 01.12.08 - klo:19:09 »

Meillä oli heijastinhuivi Totille, mutta Totin onnistui joskus pudottamaan se, ja itse tajuttiin se pari päivää jälkikäteen.  Pyörittää silmiään Meillä on koiran pannassa vilkkuvalo. Se on ihan kätsy, näkee pimeässä metsässä missä koira menee kun se on vapaana. Totilla on myös valjaat, joissa on heijastimet.

Meillä on ulkoilupuvuissamme heijastimet (vaatteen omat ja irtoheijastimia lisäksi) ja erityisen pimeillä keleillä pistetään vielä heijastinliivit päälle.  Toivottavasti erotutaan.  Hymyilee
tallennettu
Helena Väisänen
Lupaava kaivuukone

Lenni

« Vastaus #2 : 01.12.08 - klo:19:38 »

Lennillä on käytössä heijastinliivi.Menee näppärästi päälle kahdelle tarrakiinnityksellä. Itsellekin pitäisi varmaan jotain laittaa.....

t. Helena
tallennettu

Helena ja Lenni (Tulan Seduttore Unico)
Salla-Mari Kuusinen
Varma tryffelikuono

Roosa, Riia & Reena

« Vastaus #3 : 01.12.08 - klo:23:58 »

Meilläkin on koirilla käytössä heijastinliivit. Viime talvena oli myös ihmisille tarkoitetut vilkkuvat "nauhat". Ne riittivät juuri sopivasti koirien kaulan ympäri. Oltiin kuin hälytysajossa vilkkuvalojen kanssa Hymyilee leveästi

Itsellä heiluu tietysti myös heijastin. Vasta nyt kun on itse autoillut kohta pari vuotta, niin tajuaa kuinka tärkeä heijastin on.
tallennettu

Sallis & lagotot Roosa (Foogel Fossi Felice), Riia (Wildfinn Ferraria), Reena (W. Modena) & Bertta (W. Barbera)
Satu Suominen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #4 : 02.12.08 - klo:10:10 »

Meillä käytössä heijastin hihnat ja pannat. Immulla pannassa punainen pyörän taakse tarkoitettu vilkkuva lamppu ja Ferrolla panta jossa vilkkuvat valot. Itselläni pimeimpään aikaan käytössä ratsastajille tarkoitettu heijastinhihna (joka päällä minua on autoilijat luulleet poliisiksi ja hidastanee vauhtia Pyörittää silmiään.
tallennettu
Terhi Heikkinen
Tryffelimetsän vartija

« Vastaus #5 : 02.12.08 - klo:10:27 »

Ostin Seralle pimeätyöskentelyyn raunioita ja hakua varten Leuchtien valopannan ja olen tykännyt tosi paljon myös lenkeillä. Ei voi autoilija välttyä näkemästä pantaa.

http://www.dog-cat.fi/Tarvikkeet/Heijastintuotteet.htm

Se ei vilku ja se on vesitiivis, menee päälle itsestään (asentokytkin) ja sammuu sitten kun pannan ripustaa naulakkoon tiettyyn asentoon. Nuo ledit ovat tosi tehokkaat ja näkyvät vaikka turkin läpi, jos koiralla on niin pitkä karva että panta uppoaa sinne sisälle.

tallennettu
Päivi Peittola
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #6 : 03.12.08 - klo:20:17 »

Meilläkin käytetään valopantoja, ei tosin koirille tarkoitettuja, vaan ihmisten käsivarteen... ne ovat paljon edullisempia ja toimivat hyvin koiran kaulassa valjaiden kanssa. Olen löytänyt moisia kapistuksia mm. Motonetistä ja Lidlistä (ostin elokuussa kun jouduimme pistäytymään eläinlääkärissä kesken kesäpäivien - en ole tuon koommin nähnyt niitä Lidlissä). Hyvin välkehtivät  Hymyilee leveästi, varsinkin se Lidlistä ostettu vilkkuversio.
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Muistattehan aina?...
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic