Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja
Mindi (Kuusihovin Samantha)
|
 |
« Vastaus #15 : 08.05.09 - klo:11:27 » |
|
Ai, noinko teidän hanskojen kanssa käy?  Opetin Retun nostamaan maasta pudonneen käsineeni. Jep: se nostaa sen ja antaa minulle. Kun se hoksasi, että tuolla tavalla tienaa nameja, se on ruvennut pöllimään hanskoja taskuista, minun ja muiden, ja sitten tuo ne minulle. "Namia, kiitos!"
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
|
|
|
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #16 : 08.05.09 - klo:13:38 » |
|
Kun näitä lukee niin huomaa "ei oo lagotot tyhmiä ei"  Marke: Toi on paha 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lagotto EI ole koira - lagotto on lagotto Chi trova un lagotto… trova un tesoro! Punatassun pesue www.lagotto.fi
|
|
|
Aino Krohn
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #17 : 10.05.09 - klo:21:34 » |
|
Meillä on selvittämättä tämmöinen "Houdini-temppu": Olin ostanut Onnenkoirasta viiden kilon säkin Ziwi Peak -peuralastuja ajatuksena sekoittaa niitä Toton arkiruokaan, joka maistuu selvästi paremmin, jos siinä on vähän vaihtelua. Säkki oli viety kylmän vintinrapun puolivälitasanteelle, jossa säilytän muutkin koirien kuivamuonasäkit. Rappuun on ovi eteisestä. Se ei ole lukossa, mutta aukeaa kahvasta painamalla ja itseen päin vetämällä. Peuralastusäkistä oli käytetty ensimmäinen, ehkä noin desilitran suuruinen annos, kun vein sen illalla rapputasanteelle ja suljin oven. Säkki itsessään oli varustettu vetoketjusulkimella. Yöllä havahduin ja mietin, olinko nähnyt unta, kun kuvittelin kuulleeni vintin rapusta tömähdyksiä. Olin kuitenkin niin väsynyt, että en jaksanut lähteä tarkistaman tilannetta. Aamulla mietin, missä Toto on, kun se ei nukkunutkaan omassa petissään makuuhuoneessa. Löysin sen eteisestä, beaglevanhuksemme päiväpetistä, jossa se kuorsasi onnellisena viiden kilon Ziwi Peak -säkki vieressään. Ahtauden vuoksi Toto nukkui osittain säkin päällä. Siitä oli kaluttu nurkka puhki ja peuralastuja oli valunut petiinkin. HUOM. Vintin rappuun johtava ovi oli visusti kiinni 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jaana Lamppu-Blick
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #18 : 11.05.09 - klo:08:08 » |
|
"Houdini-Toton" tempauksista saisi kirjoitettua kohta kirjan...  Hauska juttu oli sekin, kun Toto ajoi rekikoiravaljakon melkein teidän pihaan jäältä...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Riitta Häyrynen
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #19 : 11.05.09 - klo:08:14 » |
|
Aino: Meillä lagotot osaa kyllä avata kaikki ovet. Käänsimme oven kahvt ylös ja sen jälkeen toisin päin, mutta niistä ei ollut apua. Äkkiä nekin opittiin avaamaan. Aikoinani laitoin sellaisen huoneen oveen mihin lagotoilla ei ollut asiaa pyöreän rivan. Se oli ainoa tyyli jolla saimme pidettyä oven kiinni.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lagotto EI ole koira - lagotto on lagotto Chi trova un lagotto… trova un tesoro! Punatassun pesue www.lagotto.fi
|
|
|
|
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #20 : 29.06.09 - klo:17:31 » |
|
Eilen selvisi, että Totti sukeltaa.  Ensimmäisellä kerralla ehti jo kylmätä, josko se noin vajosi pinnan alle. Sitten se teki sen uudestaan, ihan samassa paikassa. Ei tainnut olla vahinko? Totti on Hyvinkäällä oppinut ottamaan rampista loikan pidemmälle altaaseen. Se teki sitä samaa luonnonvedessä. Hienot roiskeet se sai aikaiseksi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #21 : 29.06.09 - klo:17:57 » |
|
Joo, Retu sukeltaa myös. Hullun hommalta se näytti, kun koiruli sukelteli ilmakuplien perässä pinnan alle. Miksihän se niitä luuli? Pelkäsin sen korvien tulehtuvan, kun koira meni kuin saukko vedessä. Saattoipa siinä tulla muutama nielaisu vettä juoduksi (janohan tietysti pääsi yllättämään!  ), kun sitten keittiössä tuli h-i-r-v-e-ä hätä: vissiin puoliämpärillistä Päijännettä lainehti laminaattilattialla, kun sen pitemälle ei keritty!  Nyt uintimatkat tapahtuvat liinan päässä, niin sukelteluunkaan ei ole suurta mahdollisuutta. Uintikilpailuja koirille jo on. Milloin kehittelemme pituussukelluksen?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #22 : 29.06.09 - klo:18:55 » |
|
Olin myös huolissani, josko Totti saa tuosta tempauksesta korvatulehduksen. Mites Retu, pysyivätkö sen korvat kunnossa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #23 : 29.06.09 - klo:20:50 » |
|
Retun korvat eivät ole kipeät eikä haisevaiset, siis tulehdusta se ei ole saanut ainakaan vielä (koputan puuta!). Vasenta korvaa sillä kyllä näyttää kutittavan, kun sitä raapii. Ylisuojelevainen kun olen, ajattelin huomenna viedä sen lekurille, että tulevat korvat katsotuksi kunnolla. Ehkä saan ohjeitakin, miten suojata korvat järvivedeltä, jos se on todellinen uhka vesikoirille. Olen kyllä Retun ilmeisen kuurouden (  !) sen järveen karattua selittänyt niin, että sillä on korvissa läpät, jotka napsahtavat kiinni veteen mennessä! Kamalinta mitä tiedän, olisi korvatulehduskierrettä poteva koira. Jos vain asia on ennalta ehkäistävissä, siihen satsaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #24 : 29.06.09 - klo:21:00 » |
|
Kerro, jos saat jotain vinkkejä. Putsasin eilen korvat korvanpuhdistusaineella mutten ole mitenkään varma, oliko se oikea veto.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Aino Krohn
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #25 : 29.06.09 - klo:21:24 » |
|
Meille eläinlääkäri on sanonut, että korvanpuhdistusaine (esim. Epi-Otic) on hyvä tapa uimisen jälkeen, koska se edesauttaa korvakäytävän kuivumista, jolloin kosteassa muhivien bakteerien lisääntyminen estyy. Ainakaan sittä ei ole haittaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tarja Vihanti
Tryffelisopan keittäjä
|
 |
« Vastaus #26 : 30.06.09 - klo:07:30 » |
|
Meillä Bella on kekannut uuden "tempun". Oltiin ulkona ja pihassa oli vieraita. Otin Nellin ulos, mutta Bella jäi sisälle, kun turkki oli vielä märkä pesun jäljiltä. Tämäpä ei tainnut olla neidin mieleen. Menin käymään sisällä ja ihmettelin missä ihmeessä Bella on.  Verannan ikkuna oli auki, mitä rupesin ihmettelemään. Siellähän Bella istui ikkunalaudalla, siis ulkopuolella! Tuumasin, että mitä ihmettä sää siellä teet. Vilkasu minuun ja vilkasu ulos. Sanoin, että ei hyppää,jota kyllä totteli ja nostin Bellan lattialle. Kehuin, että olitpa kiltti, kun et hypännyt  Pudotus ulos olisi ollut n.2metriä, mutta en epäile yhtään etteikö Bella olisi hypännyt jos en olisi osunnut paikalle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #27 : 02.07.09 - klo:15:11 » |
|
Kerro, jos saat jotain vinkkejä. Putsasin eilen korvat korvanpuhdistusaineella mutten ole mitenkään varma, oliko se oikea veto.
No minäpä kerron ell:ssä käynnin tuloksen. Retun vasemmassa korvassa oli karmea karva-vaikkukökkö. Passelisti järvessä likoamisesta märkäkin.  Vaikun ylenpalttisen erittymisen syyksi sanoi ell hiivan. Sitä ei ollut tulehdukseksi asti. Sain mukaani pullon CleanAural-nimistä korvien puhdistuainetta, jolla korva pitää purskutella puhtaaksi viitenä päivänä. Sen pitäisi tappaa hiiva. Oikea korva oli puhdas. Kiinnostavaa lisäarvoa tämä episodi saa, kun Retulta ei ell:n neuvosta korvakarvoja ole nypitty. Tätä ongelmaa nyppiminen ei olisi estänyt, vaan hiiva olisi tullut siitä huolimatta, jos olisi ollut tullakseen. Varmuuden vuoksi labraviljelmä otettiin myös oikeasta korvasta (sekin nyppimätön), eikä siinä ollut mitään poikkeavaa. Retu on korvistaan erittäin kipuarka, ja siksi se piti rauhoittaa tätäkin operaatiota varten. Tästäkin syystä (ja nyt jollakin tavalla todistetustikin) ell sanoi, että rääkkään turhaan itseäni ja koiraa nyhtämällä sen korvakarvoja. Jätetään korvat pääsääntöisesti rauhaan, ja hoidetaan vain kulloinkin eteen tuleva ongelma - jos niitä tulee. Nyt pitäisi keksiä apuja siihen, miten hiivaa voisi välttää...  Uimisen suhteen ell. totesi, että antaa pojan porskuttaa! Ei korvia voi suojata kastumiselta. Nythän olenkin uittanut Retun liinassa, ja siinä on se etu, että se paitsi estää karkuun uimisen, se ei sukeltele liinassa.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.07.09 - klo:15:15 kirjoittanut Marke Myyrä »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tuulikki Kostylev
Tosi tryffelinsurfaaja
Roni ja Rico
|
 |
« Vastaus #28 : 02.07.09 - klo:20:21 » |
|
Voi että, meidän koirat halus tänään pitkästä aikaa uimaan ja pääsivätkin hellepäivän kunniaksi! Menivät kumpikin ihan kaikessa rauhassa veteen  ja nauttivat kovasti pikku pulikoimiskierroksista. Ei mitään sukelluksia tai uimahyppyjä ... Pari, kolme minuuttia pojat uivat kaiken kaikkiaan. Kummallakin on ok uimatyyli, mikä on kiva homma  Mutta uimisen jälkeen, sitten oli varsinaiset bileet pystyssä! - hyvänen aika, että nämä riehuivat aivan hepulissa.... vesi todella virkisti, ja koko matkan metsän läpi sama meno päällä. Oltiin muuten kävelty aika pitkät matkat kuumassa ilmasssa. Olin itse aika puhki, akillesjännekin jotenkin särki! Meillä on kotona parvekkeella varasänky ja nukahdettiin koko kolmen kopla siihen kotia päästyä  Hellepäivän terkkuja, Tuulikilta, Ronilta ja Ricolta
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Lagom är bäst!
|
|
|
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja
|
 |
« Vastaus #29 : 03.07.09 - klo:07:45 » |
|
Joo. Kyllä uimisessa on sellaista riemukkuutta, että ei sitä voi koiraltaan kieltää, kun kerran järveen mieli halajaa. Uimisen virkistävästä vaikutuksesta tosin olen joskus sitä mieltä, että vähempikin riittäisi! Kun vesipetomme Retu aikansa (15 - 20 min liinassa; tunti, toista, itseohjautuvasti vapaana) on polskinut ja leikkinyt saukkoa vedessä, se purkaa riemuaan maalla. Liinan päässä se heittelee kärrinpyöriä ja kuperkeikkoja ja tanssii ripaskaa niin että aluskasvillisuus saa kyytiä. Olemme joutuneet ottamaan yhteen pentuajan paheen ilmaantumisesta: kun se ei saa minua muuten riehumaan kanssaan, se alkaa näykkiä pohkeesta! Vähintäänkin se kampeaa minut kiertämällä etukäpälänsä sääreni ympäri. Siitä tietenkin seuraa sulkeiset ja ilonpito loppuu siihen - minä kun olen tosikko. On nähkääs vedessä(kin) latautuvaa tyyppiä tämä meidän vesikoira, joten virtaa taas riittää uintimatkan jälkeen!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|