Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:01:17
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Lankaa lagoton turkista
Sivuja: « 1 2 3   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Lankaa lagoton turkista  (Luettu 3025 kertaa)
Aino Krohn
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #30 : 11.03.11 - klo:23:03 »

Minulla on sukulainen, joka kasvattaa Keeshondeja ja säästää kaiken niistä karstaamansa aluskarvan. Aiemmin hän vei sitä muualle kehrättäväksi, mutta opetteli sitten itse kehräämään. Koirankarvaneuleet, joita hän langasta kutoo, ovat aivan ihanan pehmeitä ja lämpöisiä.

Noin vuosi sitten aloin itsekin kerätä talteen lagotoistamme kammatessa irtoavan aluskarvan. Aluskarva on hienompaa ja helpommin kehräytyvää kuin muu karva. Trimmatessa leikatun karvan ongelma on juuri se, että siinä on yleensä joukossa aika paljon tuota karkeampaa "karvanpätkää", joka lankaan kehrättynä tuntuu piikikkäältä ja kutittaa iholla.

Meidän koiristamme kammattu aluskarva on tähän asti päätynyt taidetta opiskelevan ja käsitöitä harrastavan tytärpuoleni käyttöön. Hän huovuttaa siitä kaikenlaista kivaa - ja minusta on hauska ajatus, että sekin materiaali tulee hyötykäyttöön Hymyilee
tallennettu
Kiia Montonen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #31 : 12.03.11 - klo:11:15 »

Minulla on kasvatteistani kerättyä karvaa pääni lämmikkeenä  Iskee silmää
Brunon ja Jussin omistaja on ammatiltaa käsityihminen ja hän on huovuttanut lampaanvilla/Bruno/Jussi lakin minulle. Aivan ihastuttava ja LÄMMIN!!! http://www.etsy.com/shop/villaylle ka kuva nro 8 on minulla päässä  Virnistää

tallennettu

Romagna valley´s lagotot
Sivuja: « 1 2 3   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Lankaa lagoton turkista
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic