Me ollaan treenattu pääasiassa kotona. Jossain vaiheessa käytiin Ninon kanssa koiratanssitreeneissä (maksullisissa) Espoossa, mutta ne jäivät kun oman elämän aikataulut muuttuivat. "Tanssiuran" Ninon kanssa aloitin ATTILA SZKUKALEKIN koiratanssityöpajassa 2006. Attilalta (ja Attilan opeusvideoista) sai hyviä vinkkejä liikkeiden opettamiseen. Aika paljon olen myös itse pähkäillyt ja katsonut mallia muiden esityksistä.
Nada on oppinut siinä rinnalla kun olen Ninon kanssa treenannut. Nadan kanssa olen alusta alkaen rakentanut tekemistä seuraamisen ympärille. Nino kun osaa tempun jos toisenkin, mutta kokonaisuus ei ole niin hyvä, kuin Nadalla, joka seuraa innolla ja vauhdikkaasti.
Koiratanssi on hauskaa, koiralle mielekästä, kontaktia rakentavaa ja yhteistyötä kehittävää tekemistä koiran kanssa. Suosittelen!
Kisoissa on neljä virallista luokkaa: Noviisi, Alokas, Avoin ja Voittaja. Luokasta seuraavaan voi siirtyä sen jälkeen, kun on saanut kunniamaininnan luokassa (ja pitää siirtyä, kun on saanut kolme kunniamainintaa, paitsi noviisiluokasta, josta on pakko siirtyä eteenpäin jo ensimmäisen kunniamaininnan jälkeen). SM kisoissa kaikki koirakot kilpailevat samassa sarjassa, siellä ei ole luokkia.
Ja vielä arvostelusta,
Lainaus koiratanssin kilpailusäännöistä:
"Arvostelussa painotetaan sisällön vaihtelevaa monimuotoisuutta, ei niinkään yksittäisten liikkeiden määrää. Esityksen tulisi antaa valittua musiikkia tulkiten tasapainoinen kuva koiran liikunnallisuudesta, tarkkaavaisuudesta, notkeudesta ja yhteistyöhalukkuudesta, ohjaajan oman liikunnan sulautuessa saumattomasti kokonaisuuteen. Esityksessä arvostetaan yhteistyötä, tasapainoa ja koiran osaamista esille tuovien liikkeiden taitavaa käyttöä. Koiran ikä, rakenne ja rotutyyppi otetaan arvostelussa huomioon."
Kiinnostuneille lisätietoja:
www.tahtitassut.netTodella huikea, esityksellinen tanssiohjelma Attila Szkukalekiltä!:
http://www.youtube.com/watch?v=crmD_B8ERzkJo klasikko... toinen koiratanssiguru, Carolyn Scott:
http://www.youtube.com/watch?v=NutzSiRpYBcMe ollaan vielä kaaaaauuuuuukana tästä

You tubesta löytyy muuten paljon koiratanssivideoita. Laittakaa hakusanaksi canine freestyle