Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:01:36
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Perheeseen aikuinen lagotto?
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Perheeseen aikuinen lagotto?  (Luettu 1331 kertaa)
Marketta Kivimäki
Lupaava kaivuukone

« : 18.05.09 - klo:09:46 »

Heips!

Onko kenelläkään kokemusta, miten kotia vaihtava lagotto sopeutuu uuteen perheesen?

Meillä olisi yhtenä vaihtoehtona tarjota koti jo aikuiselle koiralle, ja lagotto rotuna kiinnostaisi. Meillä ei ole lapsia, asumme maalla ja perheessä on kolme koiraa ennestään.
tallennettu

Sissin, Ciron ja Hilma Orvokin yhteinen motto: "Mä teen mitä mua huvittaa, ja mua huvittaa usein ja paljon"
Hannele Törmänen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #1 : 18.05.09 - klo:11:33 »

Olen hankkinut 3 aikuista lagottoa. Melko pian ovat kaikki sopetuneet. Ulkomailta tulevilla menee kauemmin kielen oppimiseen kuin pennuilta. Hyvä hoito ja turvallisuuden tunteen luominen, siinä eväät uuden yhteiselon alkuun.
tallennettu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #2 : 18.05.09 - klo:14:53 »

Kokemusta ei ole, mutta koiraani katseltuani olen tullut siihen tulokseen, että aikuisen lagoton ottamisessa onnistuu kyllä. Asiassa on montakin etua: Näkee jo presiis, mikä koirasta on tullut. Usein ne ovat peruskoulutettuja, joten siinä suhteessa pääsee helpommalla. Lagotto ei ole "yhden ihmisen koira", vaikka omistajaansa kiintyykin. Ainakin Retu on niin ihmisrakas, että siitä saisi koiran kuka tahansa sille vain antaa huomiota ja touhuaa sen kanssa. Tietysti ensimmäisen omistajan paikka lagoton sydämessä saattaa säilyä poikkeuksellisen pehmeänä koko loppuiän, mutta ei se kärsi omistajan vaihdoksesta. Aikoinaan dobermannimme kohdalla en edes harkinnut sen antamista uudelle omistajalle, kun jouduimme siitä luopumaan, vaan se lähti "koirien taivaaseen". Lagotto on erilainen: sopeutuvaisempi ja psyykeltään venyvämpi. Tsemppiä sopivan koiran löytämiseksi!  Hymyilee
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Marketta Kivimäki
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #3 : 01.07.09 - klo:15:28 »

Lagotto tuli meille nopeammin kuin osattiin arvatakaan. Lagotto kylään -topikin alta löytyy meistä enemmän. Ollaan tykätty kovasti, hauskaa ja mukavaa on ollut, ja paljon herkkiä hetkiä menon ja meiningin lisäksi, mutta mieheni kanssa todettu samaan hengenvetoon, että mainostamisesta huolimatta lagotto ei ole mikään helppo rotu eikä missään tapauksessa sovi kaikille. Onneksi duracellpupuja ja sähköjäniksiä on ollut ennenkin, nytkin yksi ikinuori 9v russeli rouva Sissi Virtanen, muuten voisimme olla silmät pyöreinä  Virnistää

Viitaten Sissin ja Ciron yhteiseen mottoon alla....  Iskee silmää
tallennettu

Sissin, Ciron ja Hilma Orvokin yhteinen motto: "Mä teen mitä mua huvittaa, ja mua huvittaa usein ja paljon"
Merja Sinisiipi
Alkava kuopankaivaja

"Äiti rakastaa Rölliä ja Rölli rakastaa äitiä."

« Vastaus #4 : 08.11.09 - klo:20:49 »

Hei!

Viime päivät kodissamme on oltu itku silmässä enkä tännekään kyyneliltäni tahdo pystyä kirjoittamaan. Meillä on 2,5 vuotias Rölli-poika. Ruskea pienellä valkoisella laikulla kaulassa. Kastroitu kun toinen kives ei laskeutunut.

Asumme omakotitalossa maalla Länsi-Suomessa. Perheeseemme kuullu minun ja Röllin lisäksi 14 ja 16 vuotiaat tytöt. Nyt elämäntilanteemme on muuttumassa niin oleellisin tavoin että joudumme tekemään raskaan päätöksen ja alamme etsiä Röllille uutta kotia:( Tytöt ovat muuttamassa isän perheen kanssa pidemmäksi aikaa ulkomaille ja minä en pitkien työpäivieni vuoksi katso pystyväni antamaan Röllille riittävästi rakkautta ja ulkoilua. Päätös on raskas mutta haluan silti löytää Röllille kodin jossa hänelle on enemmän aikaa ja seuraa ehkä myös toisista koira kavereista.

Oli lohdullista lukea tämän otsikon alla olevat kirjoitukset lagottojen "sopeutumisesta" uuteen kotiin. Toivon saavani täältä mahdollisimman paljon kannanottoja mitä kaikkea minun pitää huomioida tehdäkseni muutoksesta Röllille mahdollisimman kivuttoman. Itse olen myös miettinyt saattaa hänet ikiuneen jolloin voisin olla varma että hänellä on aina hyvä olla. Lapset eivät tätä hyväksy ja myös itse tiedän hänen olevan vielä nuori ja elämänhaluinen kaveri.

Toivon myös että tätä kautta voisin löytää Pojalle uuden kodin.

Jään odottamaan viestejänne.

Merja
tallennettu
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #5 : 09.11.09 - klo:12:45 »

Heippa Merja,

rakkautta on etsiä koirallensa parasta. Oma rakkaus ei aina riitä, kun siellä töissäkin on pakko käydä. Kaikki ei voi tehdä töitä kotona ja monien työpäivät viruvat koiralle turhan pitkiksi. Hankalinta se muutos tulee olemaan sinulle - tsemppiä siihen.

Kun kotiehdokkaita tulee, käy koiran kanssa tsekkaamassa paikka. Jos ei tunnu hyvälle, odota seuraavaa. Kyllä se sieltä löytyy! Koeajasta uudessa kodissa on hyvä sopia, sillä aina ei yhteiselo onnistu, sitten vaan uusia tuulia nuuhkimaan. Kerrasta tai kahdesta ei kannata vielä menettää toivoa. Muista, että koira on todella sopeutuvainen uuteen elämään.

terkuin Johanna, joka juuri kävi katsomassa uuteen kotiin laittamaansa poikaa ja sen onnellista uutta elämää - hyvin mielin
tallennettu
Hannele Törmänen
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #6 : 09.11.09 - klo:16:02 »

Haluaisin vielä lisätä, että pehmeä lasku on hyvä, olen tehnyt niin meiltä eläkkeelle jääneitten ja sijoitukseen menneitten aikuisten koirien kanssa. Ensin tutustuminen uuteen kotiin, sitten yhden yön yli vierailu ja takaisin vanhaan kotiin.  Seuraavaksi viikonloppu uudessa kodissa ja käymään vanhassa kodissa.  Jos hyvin on mennyt niin koira lähtee tässä vaiheessa jo tutuksi käyneen perheen mukaan.  Vierailut vanhassa kodissa olen nähnyt myös hyväksi muuton jälkeen, koira näkee, että siellä on vanhat ystävät tallella. Iloissaan tulee vierailulle ja kertomista tuntuu olevan paljon, mutta myös mielellään lähtee sitten uuden omistajansa mukaan.  Hyvin ovat kaikki sopeutuneet tällä konstilla, myös vanhemmat koirat, jotka ovat perheeseemme hyvin kiintyneitä, joten ikiuneen ei kannata nuorta koiraa saattaa. 
tallennettu
Marketta Kivimäki
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #7 : 12.11.09 - klo:14:27 »

Ja jatkan vielä Johannan sanoja, että vaikka muutto uuteen kotiin onkin yleensä lopullinen, ei yhteyden koiraan ja sen uusioperheeseen tarvitse katketa! Parhaassa tapauksessa tällaisessa prosessissa löytää myös uusia ystäviä  Virnistää

T. Marketta ja Ciro, jonka kautta on tavannut Johannan ja perheen  Virnistää
tallennettu

Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiYleinen keskusteluAihe: Perheeseen aikuinen lagotto?
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic