Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:01:46
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusNäyttelyt ja tuloksetAihe: Kuinka lagotto esitetään rodunomaisesti?
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuinka lagotto esitetään rodunomaisesti?  (Luettu 2131 kertaa)
Kirsi Hostikka
Alkava kuopankaivaja

« : 06.03.08 - klo:17:44 »

Hei!

Nyt te kokeneet näyttely konkarit, auttakaas aloittelijaa. Kysymys siis oli "Kuinka lgotto esitetään näyttelyssä rodunomaisesti?".

Kirsi
tallennettu

"Oikein koulutettu ihminen voi olla koiran paras ystävä." - Corey Ford
Salla-Mari Kuusinen
Varma tryffelikuono

Roosa, Riia & Reena

« Vastaus #1 : 06.03.08 - klo:19:50 »

Minä olen aina esittänyt omat lagottoni ja kasvattini seisottamalla vapaasti, eli en asettele jalkoja ym. Mitä olen kuvia katsellut niin esitystapoja on monia. Rodunomaisesta esittämisestä en osaa sanoa.
tallennettu

Sallis & lagotot Roosa (Foogel Fossi Felice), Riia (Wildfinn Ferraria), Reena (W. Modena) & Bertta (W. Barbera)
Tere Jääskeläinen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #2 : 07.03.08 - klo:17:30 »

Hei!
Joissakin italialaisissa ohjeissa sanotaan, että lagotto tulisi esittää vapaasti löysällä remmillä. Siis juuri niin kuin Sallis tekee, ja minä myös. Taitaisivat minun koirani vähän ihmetellä, jos ottaisin niitä poskivilloista leuan alta ja hännästä kiinni! Mutta tapojahan on monia.
Minun mielestäni kehässä vapaasti seisovaa, iloisesti häntää heiluttavaa koiraa on ihana katsella!
Iloisia näyttelyitä (ei liian vakavia) kaikille lagotoille!
Tere
tallennettu
Senja Mäkinen
Varma tryffelikuono

« Vastaus #3 : 08.03.08 - klo:09:39 »

No Italiassa kaikki esittävät järjestelmällisesti lagoton niin, että se asetellaan. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Pääasiallisesti ollaan kyykyssä koiran takana ja pidetään hihna niskassa ja kiinni siitä. Toiset nostavat vielä välillä hännänkin, mutta siten ettei se nousisi paljoa selkälinjan yläpuolelle. Tietysti paras tapa esittää on välillä asettaa ja välillä antaa koiran seistä vapaasti, mutta silti kuitenkin ryhdikkäästi.
Esimerkiksi näitä linkeistä löytyy kuvia kahdesta eri italian radunosta ja niistä huomaa, että esittämistapa on suht sama kaikilla. Ei oikein kukaan anna koiransa vaan seisoskella selkä notkolla, vaan vaikka koira seisoo vapaasti se on aina ryhdikäs.

http://www.foogel.com/Raduno%202005/Volta%20Mantovana.htm
http://www.foogel.com/Raduno%202003/Raduno.htm

Vaikka tämä olisi vain joku trendi, niin koska rotu on italialainen haluan toimia niin kuin hekin tekevät! Hymyilee
tallennettu

Senja & Foogel lagotot
Kristiina Kallio
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #4 : 11.03.08 - klo:00:05 »

Riippuu myös hyvin paljon koirasta, että mikä tapa esittää on se paras tapa. Toiset koirat seisoo luonnostaan ryhdikkäämmin kuin toiset. Ja sitten on sellaisia koiria kuin meidän Peppi, joita ei voi ryhtyä asettelemaan, koska hänen arvolleen se on aivan sopimatonta!  Hymyilee Vain pieniä korjauksia voi tehdä siirtämällä jotain jalkaa, mutta yleensä Peppi kyllä ihan itse poseeraa hyvässä ryhdissä.

Tapoja on yhtä monta kuin handlereita. Hymyilee
tallennettu

Krisse ja Nambervan karvakuonot
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusNäyttelyt ja tuloksetAihe: Kuinka lagotto esitetään rodunomaisesti?
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic