Kiva kuulla Ida, että tulet Espooseen kisoihin, tervetuloa! Jee!
Ihan hyvältä kuulostaa tuo, että itsenäisesti harjoittelee sun taitopohjallas. Pieniä riskejä siinä on. Yhdelle itsenäisesti harjoitelleelle kävi ekassa kisassa sellainen fiba, että lähtivät spiraalin jälkeen väärään suuntaan jatkamaan rataa, siihen asti kaikki oli mennyt tosi hienosti, mutta hylky tuli. Mun neuvo sulle tässä tilanteessa on, että tuomaripuhuttelun jälkeen ( kun tuomari käy läpi teidän kanssa radan) kierrä rata huolellisesti kuivaharjoitteluna. Jos on spiraalia tms. ihme kohtaa, niin kysytte miten pitää mennä. Siellä ei sitten kannata ujostella, tässäkään ei yksikään kysymys ole tyhmä vaikka olis kuinka älytön

Onks sulla mitään ratamalleja alokasluokasta? Mulla on joitakin, s-postilla voisin lähettää sulle. Kisaradalla on tarkat säännöt, montaks kylttiä, paljonks pysäyttäviä liikkeitä saa olla jne. Laitatko mulle osoitteeseen
tuulikki@dlc.fi yhteystiedot, olen vielä huomenna s-postin ääressä ja sen jälkeen pari viikkoa aivan pöpelikössä.
Hitsit, en ole ennen kuullutkaan, että rally-toko-kurssille olisi pääsyvaatimuksena ALO1 -tulos tokosta, samaa mieltä että hassu vaatimus... Yleensä korostetaan matalaa kynnystä lähteä mukaan ja iloista kontaktia, jonka ei tarvitse olla katsekontaktia koirakon suorittaessa rataa. Olis kiva tietää perustelut miksi?
Laita nyt jo ilmot menemään, kesätauon jälkeen voi olla tunkua ja alo on aina isoin luokka.
Jatkuva haukkuminen on hylkäävä virhe. Vinkuminen tai pöriseminen ei mun mielestä vaikuta, ellei se sitten ole kauhean häiritsevää. Haukkumisesta on paoorstus ssäännöissä: jos koko yhden kyltin suorituksen ajan koira väkyttää, menee kolme pistettä. Jos koira parin-kolmen askeleen aikana haukahtaa ei mene kuin yksi.
Saat osallistua samaan luokkaan kahden eri koiran kanssa!
Kiitos Ida näistä kysymyksistä, nyt jäi kyllä hiekkainen eteisen lattia imuroimatta !( mikä ihana tekosyy kun piti vastata näihin kysymyksiin)
Mä Ida lähettäisin sulle Rally-Tokokilpailusäännöt myös sähköpostilla, sivuilla 8-9 on hyvin selvitetty yhden, kolmen ja kymmenen pisteen virheet ja hylkäämiseen johtavat virheet! Ohjeet on päivitetty syksyllä 2010 eli ovat ne viimeiset.