Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:01:47
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusMuut harrastukset, tulokset ja koulutusAihe: Rally-Toko
Sivuja: « 1 2 3 4 5 »   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Rally-Toko  (Luettu 5758 kertaa)
Ida Danielsson
Varma tryffelikuono

« Vastaus #45 : 29.06.11 - klo:22:08 »

Ajattelin tulla tuonne koirieni kanssa Hymyilee. Ei päästy Sennan kanssa rally-tokokurssille, koska osanottajia oli liian vähän, johtuen luultavasti siitä että pääsyvaatimuksena oli ALO1 -tulos tokosta (mun mielestä aika hassu vaatimus??). Sen sijaan olen tehnyt meille alokasluokan kyltit ja niitä pitäisi alkaa nyt opettelemaan. Sennalle homma on aika helppo sillä se osaa jo ennestään kaiken muun paitsi sivulta eteentulon (mikä käskysana olisi tähän hyvä? "eteen" on jo käytössä agilityssä...), Sumilla sensijaan on vähän enemmän opeteltavaa. Eli ajattelin siis olla uhkarohkea ja tulla kisaamaan ilman mitään kursseja, kokonaan itsenäisenopiskelun pohjalta. Koirat varmaan osaavat liikkeet, itsestä en mene takuuseen Hymyilee leveästi. Suunnitelmissa siis ilmoittaa Senna aloon ja Sumi möllialoon.

En ole vielä sääntöjä kovin tarkasti käynyt läpi, mutta mulle tuli nyt tätä kirjoittaessa mieleen kaksi kysymystä: 1. Vähentyykö koiran ääntelystä, vinkumisesta tms. pisteitä ja jos niin paljonko? 2. Saako yksi ohjaaja osallistua samaan luokkaan kahden eri koiran kanssa?

Niin ja vielä kolmas kysymys, kuinka nopeasti alo-luokka tulee yleensä täyteen eli kuinka pian täytyisi ilmoittautua?
« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:22:12 kirjoittanut Ida Danielsson » tallennettu

-Lagotot Senna & Sumi-
(TK1 Wildfinn Aleksiina & Cantharellin Onda Nordica)
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #46 : 30.06.11 - klo:08:15 »

Kiva kuulla Ida, että tulet Espooseen kisoihin, tervetuloa! Jee!

Ihan hyvältä kuulostaa tuo, että itsenäisesti harjoittelee sun taitopohjallas. Pieniä riskejä siinä on. Yhdelle itsenäisesti harjoitelleelle kävi ekassa kisassa sellainen fiba, että lähtivät spiraalin jälkeen väärään suuntaan jatkamaan rataa, siihen asti kaikki oli mennyt tosi hienosti, mutta hylky tuli. Mun neuvo sulle tässä tilanteessa on, että tuomaripuhuttelun jälkeen ( kun tuomari käy läpi teidän kanssa radan) kierrä rata huolellisesti kuivaharjoitteluna. Jos on spiraalia tms. ihme kohtaa, niin kysytte miten pitää mennä. Siellä ei sitten kannata ujostella, tässäkään ei yksikään kysymys ole tyhmä vaikka olis kuinka älytön  Virnistää

Onks sulla mitään ratamalleja alokasluokasta? Mulla on joitakin, s-postilla voisin lähettää sulle. Kisaradalla on tarkat säännöt, montaks kylttiä, paljonks pysäyttäviä liikkeitä saa olla jne. Laitatko mulle osoitteeseen tuulikki@dlc.fi yhteystiedot, olen vielä huomenna s-postin ääressä ja sen jälkeen pari viikkoa aivan pöpelikössä.

Hitsit, en ole ennen kuullutkaan, että rally-toko-kurssille olisi pääsyvaatimuksena ALO1 -tulos tokosta, samaa mieltä että hassu vaatimus... Yleensä korostetaan matalaa kynnystä lähteä mukaan ja iloista kontaktia, jonka ei tarvitse olla katsekontaktia koirakon suorittaessa rataa. Olis kiva tietää perustelut miksi?

Laita nyt jo ilmot menemään, kesätauon jälkeen voi olla tunkua ja alo on aina isoin luokka.

Jatkuva haukkuminen on hylkäävä virhe. Vinkuminen tai pöriseminen ei mun mielestä vaikuta, ellei se sitten ole kauhean häiritsevää. Haukkumisesta on paoorstus ssäännöissä:  jos koko yhden kyltin suorituksen ajan koira väkyttää, menee kolme pistettä. Jos koira parin-kolmen askeleen aikana haukahtaa ei mene kuin yksi.

Saat osallistua samaan luokkaan kahden eri koiran kanssa!

Kiitos Ida näistä kysymyksistä, nyt jäi kyllä hiekkainen eteisen lattia imuroimatta !( mikä ihana tekosyy kun piti vastata näihin kysymyksiin)

Mä Ida lähettäisin sulle  Rally-Tokokilpailusäännöt myös sähköpostilla, sivuilla 8-9 on hyvin selvitetty yhden, kolmen ja kymmenen pisteen virheet ja hylkäämiseen johtavat virheet! Ohjeet on päivitetty syksyllä 2010 eli ovat ne viimeiset.

tallennettu

Lagom är bäst!
Ida Danielsson
Varma tryffelikuono

« Vastaus #47 : 30.06.11 - klo:13:26 »

Ihan hyvältä kuulostaa tuo, että itsenäisesti harjoittelee sun taitopohjallas. Pieniä riskejä siinä on. Yhdelle itsenäisesti harjoitelleelle kävi ekassa kisassa sellainen fiba, että lähtivät spiraalin jälkeen väärään suuntaan jatkamaan rataa, siihen asti kaikki oli mennyt tosi hienosti, mutta hylky tuli. Mun neuvo sulle tässä tilanteessa on, että tuomaripuhuttelun jälkeen ( kun tuomari käy läpi teidän kanssa radan) kierrä rata huolellisesti kuivaharjoitteluna. Jos on spiraalia tms. ihme kohtaa, niin kysytte miten pitää mennä. Siellä ei sitten kannata ujostella, tässäkään ei yksikään kysymys ole tyhmä vaikka olis kuinka älytön  Virnistää

Joo, no tuollaisia virheitä eniten pelkäänkin tekeväni, mutta täytyy toivoa ettei olla ihan heti ensimmäisten jokossa suorittamassa rataa, niin ehdin vielä nähdä muutaman suorituksen ennen omaa vuoroa. Muuten menisin katsomaan kisoja etukäteen, mutta kun nuo Espoon kisat taitaa olla seuraavat mitä on, enkä ihan sinne asti viitsisi lähteä pelkästään katselemaan.

Onks sulla mitään ratamalleja alokasluokasta? Mulla on joitakin, s-postilla voisin lähettää sulle. Kisaradalla on tarkat säännöt, montaks kylttiä, paljonks pysäyttäviä liikkeitä saa olla jne. Laitatko mulle osoitteeseen tuulikki@dlc.fi yhteystiedot, olen vielä huomenna s-postin ääressä ja sen jälkeen pari viikkoa aivan pöpelikössä.

Ei ole ratamalleja, mutta olen katsellut youtubesta (suomalaisia) kisavideoita ja yrittänyt niitä katsomalla opiskella radankulkua. Laitan sulle vielä s-postia Hymyilee.

Ja suuri kiitos vastauksista! On se kiva kun lagottopiireistä löytyy rally-toko -asiantuntijoita niin ei tarvitse tämän kauempaa lähteä kyselemään lajin käytänteistä Iskee silmää.

« Viimeksi muokattu: 30.06.11 - klo:13:34 kirjoittanut Ida Danielsson » tallennettu

-Lagotot Senna & Sumi-
(TK1 Wildfinn Aleksiina & Cantharellin Onda Nordica)
Jenni Heikkinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #48 : 07.07.11 - klo:22:30 »

Olisiko lagottoharrastajissa joku innokas, joka haluaisi tulla tutustuttamaan seuramme nuorisojäseniä rallytokoon 13.-14.8. Taipalsaarelle (Lappeenranta)?
Matkakuluja kummempia korvauksia emme ikävä kyllä voi tarjota, lukuunottamatta ruokailua ja yöpymistä Haukkulaaksossa.
tallennettu

Jenni, Ago (BH TK1 TK2 FI MVA Punatassun Divino Agostini) ja Rossi (Colombo)
Maini Schildt
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #49 : 08.07.11 - klo:19:10 »

Jos ei tätä kautta löydy ketään Rally-toko -esittelijää, niin kannattanee laittaa vielä kyselyä myös tuonne Rally-toko -liiton foorumille (linkki foorumille löytyy alle linkitetyn sivun oikeasta reunasta), jos et ole jo laittanutkin:
http://www.rally-toko.fi/   

Rally-toko -aktiivimme Tuulikki, (jolla ehkä voisi olla jotain vinkkejä, kun on hyvät suhteet moniin rally-toko-ihmisiin), on nyt käsittääkseni lomailemassa ja ei ehkä valitettavasti tietokoneen äärellä ihan heti.

Toivottavasti sopiva esittelijä löytyy ja pääsette tutustuttamaan nuorisojäseniä Rally-tokon saloihin!  Virnistää
tallennettu

Maini & Lene (Fotodogin Elene)
Jenni Heikkinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #50 : 08.07.11 - klo:21:15 »

Yritin kyseisellä foorumilla kysellä, mutta halukkaita ei ole ilmennyt. Surullinen
tallennettu

Jenni, Ago (BH TK1 TK2 FI MVA Punatassun Divino Agostini) ja Rossi (Colombo)
Maini Schildt
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #51 : 08.07.11 - klo:21:31 »

No voihan harmi. Aika monet taitaa kyllä myös lomailla ja olla vähän huonosti tietokoneen ääressä...  Surullinen
tallennettu

Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #52 : 20.07.11 - klo:17:24 »

Voi harmi, ettei ole halukkaita ilmennyt Jennin kyselyyn rally-toko esittelijästä. Minullekaan ei elokuussa sovi.
Taitaa olla suuri osa aktiivisista harrastajista kesälomilla tosiaan. Olisi kyllä kiva jos harrastajia saataisiin sinne L:rannan seudulle myös!

Jos olet joskus pääkaupunkiseudulla käymässä, otapa yhteyttä!

tallennettu

Lagom är bäst!
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #53 : 28.11.11 - klo:22:01 »

Miten rally-toko -harrastajien laita  siellä sun täällä on? Oletteko uudet tai vähän harrastaneet päässeet hyvin kursseille tai löytäneet omasta koirakerhosta rally-toko -toimintaa?

Espoon Koirakerho eli EKK on esim. järjestänyt tänä vuonna alkeiskurssin, joka jatkaa ensi vuoden puolella ja maalis-huhtikuussa alkaa taas uusi alkeiskurssi. Tiedoksi, että keväällä alkavassa uudessa ryhmässä ( tiistai-iltaisin, 8 krt)on vielä pari paikkaa vapaana. Ei siis tarvitse olla espoolainenkaan, kunhan liittyy koirakerhoon. Toki pitää osallistua joihinkin tehtäviin kerhon hyväksi pysyäkseen kuvioissa mukana.

Mukavaa loppuvuotta kaikille rally-tokon harrastajille ja aina vain parempaa ensi vuotta! Moni joka aloittaa, tykästyy tähän lajiin kovasti!
tallennettu

Lagom är bäst!
Laura Nissinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #54 : 29.11.11 - klo:13:39 »

Toto osallistui puolentoista kuukauden harrastamisen jälkeen ensimmäisiin kilpailuihinsa Hyvinkäällä viime viikonloppuna. Tulos 72 pistettä ja juuri ja juuri virallinen tulos.

Virnistää

Me harjoittelemme agiseuran (Itä-Helsingin agilityharrastajat) vapaamuotoisissa treeneissä. Aloin rallyilemaan koska tokoryhmä jäi tauolle, ja huomasi lajin hauskaksi. Jatkamme siis rallailua!
tallennettu

Laura & Toto Toresson (Wildfinn Compagnone)
Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #55 : 29.11.11 - klo:18:33 »

Onneks olkoon Laura ja Toto!!
Hienosti teillä on lähtenyt  Virnistää  Hymyilee leveästi
tallennettu

Lagom är bäst!
Laura Nissinen
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #56 : 29.11.11 - klo:20:42 »

Kiitos!  Hymyilee leveästi

Olen kyllä kuullut, että "se Tuulikki on tosi taitava niitten lagottojensa kanssa".
tallennettu

Laura & Toto Toresson (Wildfinn Compagnone)
Maini Schildt
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #57 : 29.11.11 - klo:21:29 »

Mahtavaa Laura ja Toto! Hienosti hyväksytty tulos heti ensimmäisissä kisoissa ja noin lyhyen harjoittelun jälkeen, vau. Onnittelut täältäkin!  Hymyilee leveästi
tallennettu

Tuulikki Kostylev
Varma tryffelikuono

Roni ja Rico

« Vastaus #58 : 22.01.12 - klo:22:35 »

Heipati hei!

Onko rally-tokoa harrastavat huomanneet, että uusimmassa Koiramme -lehdessä 1-2/2012, on jonkun verran palstatilaa saanut harrastuksemme? Repparissa "Uusi, väljempi Messukeskus" kerrotaan myös tästä lajista Hymyilee

Pääsääntöisesti oikein mukavanhenkisesti, pieniä asiavirheitä sisältyy esim. Rally-Toko on kirjoitettu ilman yhdysviivaa ( kauheeta  Virnistää). Kivasti mainittiin lajin olevan virallinen Tanskassa ja Ruotsissa ja Suomessa "virallistaminen on työn alla".

Hauskaa harrastusvuotta 2012!
tallennettu

Lagom är bäst!
Maini Schildt
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #59 : 22.01.12 - klo:23:15 »

Oo, kiitos tiedosta Tuulikki. En ole Koiramme-lehteä ehtinyt vielä lukemaan. Täytyykin kaivaa se tuosta lukemattomien lehtien kasasta esiin...  Hymyilee

Hienoa, että kasvava ja mahtavan mukava harrastus on saanut Koiramme-lehdessäkin palstatillaa!  Virnistää
tallennettu

Sivuja: « 1 2 3 4 5 »   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagottoharrastaminen ja -kasvatusMuut harrastukset, tulokset ja koulutusAihe: Rally-Toko
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic