Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

19408 viestiä 1603 aihetta- kirjoittanut 611 jäsentä - Uusin jäsen: Saila Snellman

24.05.12 - klo:02:01
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Koiran oksennuttaminen
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Koiran oksennuttaminen  (Luettu 2019 kertaa)
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« : 08.07.09 - klo:21:46 »

...onko kenenkään tarvinnut tehdä tuota koskaan? oksennuttaa koiraa...

Tein sen ensimmäistä kertaa tänään. Oltiin tulossa aamulenkiltä kotiin - sen jälkeen lähden aika äkkiä töihin - kun tajusin, että Hertta vetää jotain kitaansa ja vauhdilla! Tottakai se nieli kaiken ja mieleen nousi, että mitä jos piilotettua rotanmyrkkyä ja sitten se jää päiväksi kuolemaan kotiin kun itse olen töissä  Huh Haistoin vielä suun ja turvan ja ei haissut kakka, ihan hyvä tuoksu...  Näyttää kieltä

Kotiin tultua ajoin koirat pesuhuoneeseen ja mietin kuumeisesti, mitä tehdä.. No, tein suolasta ja vesitipasta möykyn ja tungin sen Hertan kitaan ja aloin pestä tassuja. Ei mennyt kuin hetki, kun koira alkoi pumpata ja oksensikin sitten - karjalan piirakan! Niitä ei meillä koirille syötetä, joten sen se veti sieltä metsästä! Sitten tuli vielä eilistä iltapalaa eli naudanluuta nätteinä paloina...

Rauhottui tosi äkkiä, pestiin lattiat ja annoin aamuruoan, Hertalle aika reilusti piimää ja vaan vähän nappulaa. Siihen jäi oksentelut!  Virnistää

En tiedä, mistä piirakka oli meidän lenkkipolulle joutunut, mutta uskallan kyllä oksennuttaa toisenkin kerran tarvittaessa.

Näin meillä tänään
t. johanna ja orkesteri
tallennettu
Leena Saarlamo
Lupaava kaivuukone

Eetu ja Sampo

« Vastaus #1 : 09.07.09 - klo:06:55 »

Kaksi kertaa olen Eetulle, suurelle sukansyöjälle, oksennuttamisen tehnyt. Hyvin toimi Virnistää.
Mutta suolapallon saa antaa vain kerran per epäilyttävän esineen/ruuan syönti Iskee silmää. Näin neuvoivat pieneläinklinikalta joskus.

Leena
tallennettu
Hanna Salovuori
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #2 : 09.07.09 - klo:07:59 »

Mä olen oksennuttanut (tai siis yrittänyt) Baiaa suolan kanssa silloin kun se söi sukan. Ei onnistunut, enkä sitten uskaltanut antaa enää toista annosta, vaan ajelimme Herttaan (ell-asema) oksentamaan. Tietysti illalla, päivystysaikaan...
tallennettu

Miksi sulautua massaan kun voi erottua joukosta?
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #3 : 10.07.09 - klo:22:39 »

Tottakai illalla, Hanna, sehän on parasta eläinlääkäriaikaa  Iskee silmää ja  Hymyilee leveästi
mieluummin vielä sunnuntaina...
tallennettu
Marketta Kivimäki
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #4 : 31.07.09 - klo:15:08 »

En ole yrittänyt oksennuttaa; pari kertaa on ollut tilanne, jossa ko toimenpide olisi saattanut tulla kysymykseen, mutta onneksi tuttavapiirissä on pieneläinhoitaja, joka toisessa tapauksessa suositteli vain asian jättämistä sikseen. Muistaakseni kyse oli Sissin (ahmattirusseli) syömästä suklaakeksipaketista   Huh  Toista tapausta en muista, harmi kyllä, mutta siinäkin lopputuloksena oli oksennuttamatta jättäminen. Luulisin, että itse soittaisin ensin eläinlääkärille, koska on joitain myrkkyjä, joita ei missään tapauksessa saa oksennuttaa vaan pumpata elukka täyteen hiilitabuja ja kiikuttaa sitten lääkäriin. Ja Moskun sairastumisen yhteydessä tuli ilmi, että K-vitamiinista ei ole haittaa suurinakaan annoksina ja tavallaan "turhaan" eli kaiken varalta otettuna. Sissi söi muutamia rasiassa käyneitä ja vahtipaikkapöydälle kuolleita muurahaisia, jolloin pelästyttiin aika tavalla. Mutta tämähän taas ei liity topikkiin kuin vain pikkuriikkiseltä osin  Iskee silmää

tallennettu

Sissin, Ciron ja Hilma Orvokin yhteinen motto: "Mä teen mitä mua huvittaa, ja mua huvittaa usein ja paljon"
Johanna Heiskanen
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #5 : 02.08.09 - klo:21:38 »

Juup,
niinhän se on, ettei aina saa oksennuttaa! Meillä vaan tossa kohtaa ei oikein ollut vaihtoehtoja, kun töihin oli mentävä ja sain Hertan oksennettua muutaman minuutin päästä siitä, kun se oli sen piirakan suuhunsa vetänyt..!
Onneksi siinä kohtaa kaikki meni hyvin!  Virnistää
tallennettu
Sirpa Lahtela
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #6 : 03.08.09 - klo:09:34 »

Meillä Hippu nappasi pentuna lapselta puoliksi syödyn jäätelötikun ja sai nielaistua sen kokonaisena... Ja tietysti lauantai iltana.. Ei jäänyt paljon muita vaihtoehtoja, kuin yrittää oksennuttaa.. Yhdellä suolapallerolla saatiin saalis. Pienen hetken makoili voipuneena oksentamisen jälkeen, mutta sen jälkeen jatkoi leikkejään. Se kerta meni hyvin, ja onneksi ei ole toista kertaa tarvinnut koettaa..  Hymyilee
tallennettu
Marketta Kivimäki
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #7 : 03.08.09 - klo:10:48 »

Johanna, näin se on. Ja niin kurjaa, kun pitää ensimmäiseksi epäillä, että joku "ystävällismielinen" kanssaihminen on suuressa "rakkaudessaan" koiriin kylvänyt myrkytettyjä/lasinsiruilla/partakoneenterän palasilla höystettyjä "herkkuja" pitkin ulkoilureittejä...  Huh  Vihainen  Surullinen Ja omistajat kauhusta kankeina miettimässä, mitä seuraavaksi...  Itkee
tallennettu

Sissin, Ciron ja Hilma Orvokin yhteinen motto: "Mä teen mitä mua huvittaa, ja mua huvittaa usein ja paljon"
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiTerveys, hoito ja ruokintaAihe: Koiran oksennuttaminen
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic