Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tarkempi haku

18474 viestiä 1539 aihetta- kirjoittanut 587 jäsentä - Uusin jäsen: kati välipakka

04.02.12 - klo:23:14
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Lagotto korjausmiehiä vastaanottamassa
Sivuja: 1   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Lagotto korjausmiehiä vastaanottamassa  (Luettu 1922 kertaa)
Tuulikki Kostylev
Tosi tryffelinsurfaaja

Roni ja Rico

« : 16.09.09 - klo:09:42 »

Hei!
Ajattelin kysyä tällaisista kokemuksista lagottoväeltä, jos tietoa on kertynyt: kuinka teidän koiranne ovat ottaneet vastaan vieraan, joka on tullut kotiin ollessanne itse pois paikalta, esim. korjausmiehen?

Meillä kävi eilen patteriventtiilien asentajat, täysin tuntemattomat miehet,  Roni ja Rico yksin kotona kaksin  Virnistää Kun ei koiralta voi kysäistä, päätin tänään soittaa ja kysäistä,  mikä oli ollut tunnelma. Hyvin oli sujunut; olivat kyllä kovasti haukkuneet vieraiden hemmojen ilmestyttyä, olleet koko ajan eteisessä ja hännät heiluneet kovasti. Ja pois päästäneet Hymyilee No, onneksi olivat sedät luvallisella asialla  Hymyilee leveästi

Terkuin Tuulikki ja koirulit
tallennettu

Lagom är bäst!
Leena Saarlamo
Lupaava kaivuukone

Eetu ja Sampo

« Vastaus #1 : 16.09.09 - klo:16:51 »

Meille ei vieraat eikä tunnetutkaan korjausmiehet tule ilman että meistä jompikumpi on kotona. Eetu ja Sampo tykkäävät "osallistua" kaikenlaisiin remonttihommiin Pyörittää silmiään ja äänen kera. Pora on kaikkein pelottavin vehje,sitä pitää haukkua ja yrittää päästä puremaan;D Ja voipi olla että pojat laskevat tulijat sisään mutta eivät pois.

Viimeisen vuoden aikana meillä on tehty taloyhtiöön parvekkeiden maalaus ja ikkunaremontti. Hyvin urakoitsijat ilmoittelivat milloin/mihin aikaan tulevat asuntoon joten osattiin varautua. Ikkunat kun vaihdettiin niin isäntä otti pari vapaapäivää ja lähti koirien kanssa mökille Iskee silmää

Viime perjantaina ikkunaurakoitsija ilmoitti tulevansa maanantaina 14.9. klo 8.00 tekemään takuukorjauksen parvekkeenoveen Järkyttynyt. Laitoin aamulla töihin lähtiessä lapun oveen #soittakaa numeroon xxx, asunnossa 2 koiraa". Isäntä onneksi työskentelee talomme huoltomiehenä ja tuli koiravahdiksi Virnistää

Leena ja "remonttireiskat" Eetu & Sampo

tallennettu
Marke Myyrä
Tosi tryffelinsurfaaja

Mindi (Kuusihovin Samantha)

« Vastaus #2 : 16.09.09 - klo:17:50 »

Meillä kyllä Retu nostaa sellaisen älämölön, kun joku on oven takana, että tulijan luulisi kahdesti miettivän ennen kuin yrittää sisään. Korjausmiehet eivät ole tulleet asuntoon tietämättä, joten Retu on voitu laittaa keittiöön portin taakse.Samoin voidaan toimia fiksujen ihmisten kanssa, jotka hoksaavat soittaa ovikelloa terassin portin ulkopuolelta. Aggressiivisestihan se ei vartioi kotiamme, mutta jo sen lemmen ilmaisut voivat säikäyttää, se kun hyökkää naamaa nuolemaan.  Nolostunut

Sattui tässä kerran kaksi uutteraa jehovantodistajaa ovellemme. He olivat tulleet portin sisäpuolelle. Retu räihäköi tuulikaapissa, minä kaulapannassa kiinni raotin ovea. Sanoin, ettei minulla ole kiinnostusta eikä aikaa keskustella. Toinen kysyi, tuleeko se koira päälle. Minä sanoin, että varmasti tulee, enkä jaksa kauan pitää kiinni. He poistuivat pikaisesti paikalta. En tietenkään sanonut, että koira tulee heitä suutelemaan ja halaamaan! Taidamme laittaa ovikellon viereen lapun, jossa pyydämme soittamaan kelloa portin ulkopuolelta "päällekäyvien koirien varalta"!  Iskee silmää

Ei tosiaankaan ole kokemusta, mitä tapahtuisi, jos poissa ollessamme joku tulisi sisään. 
tallennettu

Dogs have masters; cats have staff. (Rush Limbaugh)
Maarit Saren
Lupaava kaivuukone

« Vastaus #3 : 17.09.09 - klo:11:00 »

Nyt menee sen verran aiheen vierestä että kyseessä on erirotuinen koira( amerikan cockeri) mutta kerron kaikille varoittavan esimerkin ja rodulla ei ole siinä asiassa merkitystä.

Kun olin  pieni perheessämme oli tosiaan  tuo cockeri, se oli kova haukkumaan mutta ei ollut paha. Kun asuimme vuokralla oli asuntoomme päivällä tullut myös patterien säätäjät ja koira oli ollut yksin kotona.
Kun äitini oli tullut töiden jälkeen kotiin oli hän ihmetellyt miksi koira meni seiniä pitkin karkuun. Sitten kävikin ilmi että remonttimiehet olivat lyöneet koiraa ja se oli sokeutunut toisesta silmästään.
Itse en päästäisi kotiini ketään vierasta ketä en tunne ja keheen en voi täysin luottaa kun kyseessa voi olla koiran terveys!!!!!!
tallennettu
Hanna Salovuori
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #4 : 17.09.09 - klo:11:30 »

Sama juttu kuin Maaritilla, meille ei tarvitse tulla kuin todellisessa hätätilanteessa jos koirat ovat yksin. Tuon lisäksi, että on pieni riski väärinkohteluun, niin pelkään, että koirani joko osallistuvat työhön tai esim. livistävät ovenraosta pihalle. Joten ei työmiehiä meille itsekseen koirien ollessa kotona!
tallennettu

Miksi sulautua massaan kun voi erottua joukosta?
Jenni Kolari
Vieras
« Vastaus #5 : 17.09.09 - klo:12:10 »

Pakko kertoa toisenlainenkin juttu... Mun boksu-pappa päästi huoltomiehet (menivät vaikka olin kieltänyt)sisään häntä heiluen ja riehuen. Kun miehet oli lähdössä niin Wäinö blokkasi äijät eteisen nurkkaan hurjasti muristen. Miehet soittivat kännykällä paniikissa huoltoyhtiöön ja sieltä mulle kymmeniä kertoja. Kuinka ollakaan, olin asiakaspaliksessa ja ihmettelin kun sama vieras nro rinkuttaa koko ajan. Kun vapauduin ja kuulin tilanteesta niin säntäsin kotiin kauhusta kankeana! Huoltoyhtiön sihteeri oli juuri tullut toisilla avaimilla avuksi ja tyynen viileästi puhunut Wäinölle iloisella äänellä ja ottanut koiran kiinni ihan helposti! Miehet oli nolona. Mä tietty lisäsin pökkyä pesään että kun Wäinöllä ei edes ole enää hampaita...  Virnistää Virnistää
tallennettu
Minna Porkola
Tryffelisopan keittäjä

« Vastaus #6 : 17.09.09 - klo:19:39 »

Meillä käy siivooja. Olimme paikalla silloin kun hän tuli ensimmäistä kertaa mutta muuten pääsääntöisesti ei. Olettaisin, että Totti haukkuu silloin kun hän soittaa ovikelloa tai avain rapisee lukossa mutta se vaihtuu riemukkaaseen vastaanottoon. Emme ole kuulleet mistään ongelmista, siivoojalla itselläänkin taitaa olla koira.
tallennettu
Tiina Saarela
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #7 : 24.05.10 - klo:23:38 »

En halua että meille tulee kukaan tuntematon, jos ei olla itse kotona. Siispä ilmoitin asiasta tiukasti huoltoyhtiölle (tiukasti, koska heillä on aiemmin ollut tapana tupsahtaa hyvin lyhyellä varoitusajalla ja usein vähän millon sattuu) ja mainitsin syyksi sen, että meillä on koira.
Kun huoltomiehet sitten tulivat käymään, niin olivat vähän yllättyneitä, kun vastassa olikin iloinen pieni pörröpää  Virnistää Taisivat luulla, että täällä asustaa joku vihainen jättiläinen ja kiellän heitä tulemasta "oman turvallisuutensa takia"  Hymyilee leveästi
Indy tykkää kaikista meille tulijoista, myös poran kanssa meluavista huoltomiehistä. Varmuuden vuoksi haluan kuitenkin olla itse paikalla.
tallennettu

Tiina ja Indy (Wildfinn Mondial)
indy.mehtanen.fi
Julia Åivo
Tosi tryffelinsurfaaja

« Vastaus #8 : 25.05.10 - klo:13:44 »

Meillä on käynyt pari eri dogsitteriä ja Luca on päästänyt kummankin ihan iloisesti sisälle vaikka on nähnyt vain kerran aikaiseemin. Eli Luca ei varmaankaan kävisi vieraaseenkaan tulijaan kiinni.

Itsekään en silti halua, että erilaiset korjaajat tulevat käymään kun ei olla kotona. Ihan että koirat eivät livahda karkuun tai satuta itseään jos työkaluja on pitkin poikin tms. Nyt uudessa asunnossa on rampannut jos jonkinlaista "ensivuotistarkastajaa" ja lämpömittaajaa, ja voi että välillä on vaikea saada ymmärtämään että ei tarvi mennä sisälle jos ei olla paikalla..  Huoltomiehet on vaan inttäneet että "ei me koiria pelätä" jne. Mutta kun ei siitä olekaan kysymys..  Joskus olen suorastaan joutunut valehtelemaan että koirat on tosi vihaisia ja en halua joutua maksamaan mitään korvauksia. Se on yleensä tehonnut Virnistää Lilo nyt huutaakin kitarisat pitkällä jos sisälle tulee tuntemattomia, mutta ei sekään ketään purisi.  Välillä on tehty kompromissi, että koirat on yhdessä huoneessa ja sinne ei sitten ole asiaa.
tallennettu

-Julia&Luca
Salla-Mari Kuusinen
Varma tryffelikuono

Roosa, Riia & Reena

« Vastaus #9 : 25.05.10 - klo:20:28 »

Tiedän myös tapauksen, jossa huoltomiehet menivät luvatta ja ilmoittamatta asuntoon, jossa oli lagotto yksin kotona. Sen, mitä asunnossa oli tapahtunut tietää vain nuo miehet, mutta koira pelkäsi tapauksen jälkeen miehiä ja sai pahan eroahdistuksen. Koira oli tuolloin alta vuoden ikäinen ja oppinut hienosti olemaan yksin kotona. Näinkin voi siis käydä. Kyseinen koira on muuten erittäin reipas ja sosiaalinen.

Meille tuli loppusyksystä parvekelasien asentaja. Isäni oli kotona, kun mies tuli ja koirat laitettiin alakertaan. Isäni lähti töihin ja koirat jäi alas. Tulin päivällä kotiin ja tytöt tulivat hännät heiluen vastaan. Vähän ajan kuluttua alkoi huoneesta, josta on kulku parvekkeelle, kuulua kolinaa. Kävin katsomassa ja siellä parvekkeellahan se lasien asentaja seisoi. Ukko keräsi kamppeensa ja häipyi äkkiä. Työt oli viivästynyt kun oli seisonut meidän partsilla muutaman ylimääräsen tunnin. Tytöt oli käynyt haukkumassa ukkelin ja menneet touhuihinsa. Ukko ei vain ollut uskaltanut lähteä partsilta Hymyilee leveästi
tallennettu

Sallis & lagotot Roosa (Foogel Fossi Felice), Riia (Wildfinn Ferraria), Reena (W. Modena) & Bertta (W. Barbera)
Suvi Hiltunen
Alkava kuopankaivaja

« Vastaus #10 : 02.06.10 - klo:22:13 »

Meillä kävi sähkömies eräänä päivänä. Itse en ollut paikalla kun mies tuli,veljeni päästi miehen sisään ja "lukitsi" koirat makuuhuoneeseen, jossa on liukuovi. Eipä velipoika tajunnut ettei liukuovi koiria pidättele. Kotiin tullessani ihmettelin miksi koirat ovat takapihalla. Luulin ensin että veljeni on myös pihalla. Kävelin koirien luokse,katsoin ympärilleni,ei ketään.. Sähkömies ilmeisesti tykkäsi tehdä töitä ovet levällään ja koirathan oli livahtanut oven raosta ulos.  Nolostunut En tiedä kuinka kauan koirat ehti olla pihalla keskenään tai olivatko käyneet tervehtimässä naapuria (pihaa ei ole aidattu). Eikä siinä vielä kaikki, toisella sattui olemaan juoksu ja naapurissa uroskoira. Onneksi oli pöksyt jalassa!  Hymyilee leveästi Onneksi on oma piha ja onneksi en ollut kauempaa poissa! Olisivat muuten luultavasti olleet koko illan ulkona... Eli ei sekään aina takaa sitä että koirat pysyvät sisällä vaikka olisi perheenjäsen paikalla  Hymyilee leveästi Mutta eipä nuokaan likat vihaisia vieraille ole. Ilmoittavat haukkuen, että joku tuli pihaan ja menevät hännät heiluen vastaan!  Virnistää
tallennettu
Sivuja: 1   Siirry ylös
Tulostusversio
LagottofoorumiLagotto romagnoloista yleisestiLagoton luonne ja käyttäytyminenAihe: Lagotto korjausmiehiä vastaanottamassa
Siirry:  

Theme orange-lt created by panic